۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۵۷۹۶۴

المپیاد علمی طلاب آذربایجان‌شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه استان خبر داد.
المپياد علمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قربانی، معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه استان در سخنانی با اشاره به برگزاری دومین المپیاد علمی طلاب استان اظهار داشت: این المپیاد در دو بخش آموزش و پژوهش امسال با ابتکار و پیشنهاد حوزه علمیه استان در سطح منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به زمان‌بندی‌های صورت گرفته در برگزاری این المپیاد گفت: دومین المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه استان ابتدا در سطح مدرسه‌ای، سپس استانی و در نهایت با انتخاب برگزیدگان به صورت منطقه ای و با حضور طلاب منتخب مدارس علمیه استان های شمال غرب کشور برگزار می شود.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این‌که مرحله استانی المپیاد دهه پایانی فروردین سال آینده برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مرحله منطقه ای المپیاد نیز تیر ماه سال آینده در بخش آموزش به میزبانی شهر ارومیه و شهریور ماه رقابت ها در بخش پژوهش برگزار می شود.

 

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که از هر پایه 10 طلبه به مرحله منطقه ای راه خواهند یافت، گفت: از عموم مدیران مدارس علمیه استان انتظار داریم نسبت به ارتقای سطح کیفی آموزش، بهره‌مندی از اساتید مجرب و دارای حکم، آموزش های پژوهش‌محور و تعامل در برگزاری این رویداد علمی اهتمام ویژه داشته باشند.

 

به گفته وی المپیاد علمی حوزه‌های علمیه با هدف شناسایی و حمایت از طلاب مستعد، ایجاد شوق و انگیزه مطالعه میان طلاب، شناسایی و حمایت از طلاب مستعد، زمینه‌سازی برای ایجاد روحیه اعتماد به نفس طلاب و همراه‌سازی آموزش و پژوهش در رقابت علمی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام قربانی ارتباط فعال و اثر بخش مدارس علمیه شمال غرب با یکدیگر، جلب مشارکت اساتید، طلاب و فضلای حوزه در فرآیند شناسایی نقاط ضعف و قوت مدارس علمیه در عرصه آموزش و پژوهش و سنجش توان علمی طلاب را از دیگر اهداف این المپیاد عنوان کرد و گفت: به دنبال تقویت بنیه علمی، گسترش فرهنگ مطالعه و پژوهش، توجه به کاربردی کردن آموزه های متون هستیم.

 

همچنین حجت الاسلام محمدزاده، معاون امور واحدهای آموزشی و طلاب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در سخنانی با تأکید بر این‌که مدیران مدارس حدالامکان سعی داشته باشند از اساتید دارای حکم بهره مند شوند، اظهار داشت: در این میان چه بسا اساتیدی هستند که شاید بسیار زبده بوده اما حکم ندارند، اما بایستی با روند قانونی از آن بزرگواران نیز بهره مند شد.

 

وی با اشاره به این‌که ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس علمیه شهرستانی نیازمند عزم جدی مدیران و دست‌اندرکاران حوزوی آن شهر است، تصریح کرد: برای کسب نتایج مثبت در المپیاد علمی طلاب منطقه شمال غرب بایستی در نظم تحصیلی، آموزش‌های مدون و پژوهش محور توجه مضاعف داشته باشیم./935/پ203/ب

ارسال نظرات