۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۵۸۰۹۰

تأکید آیت الله طبرسی بر توجه مدیران فرهنگی به وضعیت کانون‌های مساجد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری با اشاره به این که کانون های فرهنگی و هنری مساجد، مرکز اشاعه فرهنگ ناب اسلامی محسوب می شود که به این مراکز باید بیش از پیش توجه شود، ادامه داد: توجه به این مراکز ارزشمند دینی می تواند زمینه ساز تقویت باورهای دینی در جامعه به ویژه نسل جوان را فراهم کند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آستانه گرامیداشت 18 اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی مساجد گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، محل روشنگری و ایجاد بصیرت بخشی به تمام آحاد جامعه در راستای اهداف و برنامه های حکومت اسلامی است.

 

وی با بیان این که کانون های مساجد نقش به سزایی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارند، افزود: توسعه کانون های فرهنگی و هنری در سطح مساجد و تدریس مفاهیم قرآنی و سیره نبوی در این کانون ها می تواند در جذب جوانان در کانون های مساجد موثر باشد و این امر نیاز به اهتمام مضاعف دارد.

 

امام جمعه ساری اظهار کرد: هدف شیطانی دشمنان، منحرف کردن نوجوانان و نوجوانان است و ما موظف هستیم در برابر این توطئه ها ایستادگی کنیم و گسترش فعالیت های فرهنگی دینی و توجه به کانون های مساجد از مهم ترین اولویت ها کانون های مساجد در برابر تهاجم فرهنگی باید باشد.

 

وی با اشاره به این که کانون های فرهنگی و هنری مساجد، مرکز اشاعه فرهنگ ناب اسلامی محسوب می شود که به این مراکز باید بیش از پیش توجه شود، ادامه داد: توجه به این مراکز ارزشمند دینی می تواند زمینه ساز تقویت باورهای دینی در جامعه به ویژه نسل جوان را فراهم کند.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله بیداری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: حرکت های بیداری اسلامی موجی است که حق خواهی و مبارزه با استبداد و استکبار شاکله آن را تشکیل داده که در اوج خود در تسخیر سفارت رژیم صهیونیستی از سوی جوانان مصری و همچنین بیداری در برابر دیکتاتوری حاکمان عرب و به ویژه مقابله با عربستان جاهل بوده، جلوه گر شده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسؤولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد تلاش کنند با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متنوع و پربار، نونهالان و نوجوانان را برای انس با مساجد ترغیب کنند.

 

وی ادامه داد: باید تلاش کرد تا فضای فرهنگی و هنری مساجد با حضور جوانان و یاری جستن از پیشکسوتان امور مساجد مکانی معنوی باشد تا شهروندان یا ساکنان آن محدوده فعالیت های مؤثر انجام و ارائه کنند.

 

آیت الله طبرسی تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش بسیار مهمی در همه عرصه های زندگی دارند که باید به این مراکز عنایت ویژه داشت./950/پ202/س

 

ارسال نظرات