۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۵۸۱۵۰
رییس سازمان حج و زیارت:

امسال محدودیت عمره نداریم / سهمیه‌های خاص عمره مفرده حذف شد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت گفت: امسال محدودیت عمره نداریم، با دولت و شخص رییس جمهور هم صحبت کرده‌ام و گفته‌ام که هرچقدر امکانات بدهید، از عربستان سهمیه می‌گیریم و همه سهمیه‌ها را هم تنها به مردم اختصاص می‌دهیم.
همايش متمرکز آموزشي حجاج بيت الله الحرام در قم همايش متمرکز آموزشي حجاج بيت الله الحرام در قم حجت‌الاسلام سيداحمد موسوي، رييس سازمان حج و زيارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، رییس سازمان حج و زیارت در همایش متمرکز حجاج بیت الله الحرام که با هدف آموزش یک دوره مناسک حج به زائران عمره‌گزار، عصر امروز هشتم اسفند در مجتمع نخلستان قم برگزار شد، نسبت به مطالب برخی رسانه‌ها درباره سهمیه حج اعتراض کرد.

 

وی با بیان اینکه برخی سایت‌ها مطالب ضد و نقیضی درباره سهمیه حج مطرح کرده بودند که به لطف خدا در برابر اینها محکم ایستاده‌ام، گفت: سهمیه‌های قبل دیگر تمام شد، تا هستم جلوی سهمیه‌های خارج از نوبت را خواهم گرفت و از این پس، سهمیه‌ها تنها به مردم اختصاص پیدا می‌کند و آنان باید به مکه بروند.

 

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به دیدار هفته آینده خود با وزیر حج عربستان، تصریح کرد: امسال به هیچ‌عنوان محدودیت عمره نداریم، با دولت و شخص رییس جمهور هم صحبت کرده‌ام و گفته‌ام که هرچقدر امکانات دهید، از عربستان سهمیه می‌گیریم و همه سهمیه‌ها را هم تنها به مردم می‌دهیم.

 

وی در ابتدای این مراسم، زیارت خانه خدا را تنها توفیق الهی دانست و با بیان اینکه هیچ کسی نمی‌تواند بر زائران بیت الله الحرام نسبت به این توفیق الهی، منت نهد، گفت: این اراده خداوندی است که در زمانی خاص دور خانه کعبه باشید، به مدینه مشرف شوید و از نزدیک به رسول الله(ص) عرض ارادت کنید.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ فردی خالی از مشکلات و گرفتاری نیست، افزود: همه می‌دانیم که کلید حل مشکلات دست خداوند متعال است و باید رفع مشکلاتمان را از او بخواهیم؛ اگر قبول کردیم مشکلاتی داریم و کلید حل مشکلات دست خداوند است، باید بدانیم که دعا اصلی رفع همه مشکلات است.

 

رییس سازمان حج و زیارت خطاب به زائران بیت الله الحرام بر غافل نشدن از وسوسه‌های شیطان تأکید کرد و متذکر شد: سفر زیارتی خانه خدا را یک سفر عادی تلفی نکنیم، به درگاه خداوند متعال بسیار تضرع کنیم و از او بخواهیم تا گناهان ما را ببخشد و پاک و پاکیزه از این سفر معنوی به میهن بازگردیم.

 

وی با اشاره به اینکه بین انسان و خدای متعال عهدی است و آن بندگی باریتعالی، انجام واجبات و ترک محرمات است، ابراز کرد: اگر به عهدمان که همان بندگی خداوند متعال است عمل کردیم، پروردگار دعاهای ما را مستجاب می‌کند؛ ‌در این سفر معنوی و از این فرصت طلاب استفاده کنیم و از خدا بخواهید گناهان ما را ببخشد.

 

حجت‌الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هرچیزی آدابی دارد، بر رعایت آداب زیارت تأکید کرد و افزود: به سفارش‌ها و توصیه‌های روحانیان که وجود و شانشان، کمک و آموزش به زائران است به بهترین شکل ممکن گوش فرا دهید و به هیچ‌وجه دغدغه اسکان، ‌تغذیه، بهداشت و حمل و نقل نداشته باشید. /920/پ202/ی

ارسال نظرات