۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۵۹۵۰۵
مدیر مدرسه علمیه بقیة‌الله:

ائمه جماعات مساجد می‌توانند بهترین مشوق جوانان برای ورود به حوزه علمیه باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه بقیة‌الله(عج) تهران با بیان این‌که ائمه جماعات مساجد مهم‌ترین کسانی هستند که می‌توانند مشوق جوانان برای ورود به حوزه علمیه باشند گفت: ائمه جماعات به خوبی جوانان را می‌شناسند و می‌توانند بهترین‌ها را برای حضور در حوزه معرفی کنند.
ارتباط امام جماعت و جوانان

حجت الاسلام رضا دارابی، مدیر مدرسه علمیه بقیة‌الله(عج) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز ثبت نام برای پذیرش در حوزه علمیه گفت: ما همه اقشار را دعوت می‌کنیم که به حوزه بیایند، اما هر چه حضور نخبگان بیشتر باشد برای حوزه هم بهتر است.

مدیر مدرسه علمیه بقیة‌الله(عج) با تاکید بر این‌که افرادی که در مسجد و بسیج رشد کردند و به تعبیر ما بچه حزب‌اللهی و انقلابی هستند باید حضور پررنگ‌تری پیدا کنند گفت: هرچه حضور بچه‌های انقلابی و مسجدی در حوزه علمیه بیشتر باشد فضای حوزه، معنوی‌تر و سطح علمی حوزه نیز بالاتر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته 100 نفر برای تحصیل در مدرسه علمیه بقیة‌الله(عج) ثبت نام کرده‌اند و در سال جاری هم تا الان حدود 200 نفر در پیش ثبت‌نام این مدرسه علمیه را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند گفت: این مدرسه علمیه قبل از هر چیز کلاس‌هایی را برای متقاضیان ورود به حوزه تدارک دیده است که محیط حوزه را برای آنها شرح می‌دهیم تا با محیط حوزه و آن چیزی که در حوزه به آن دست خواهند یافت بیشتر آشنا شوند.

مدیر مدرسه علمیه بقیة الله(عج) در ادامه تصریح کرد: مسؤولین باید روی مساجد کار کنند چون جوانان و نوجوانان خوب و با ایمان در مساجد هستند، جوانانی که در مسجد حضور مداوم دارند و با امام جماعت ارتباط دارند و یا چندین کتاب دکتر مطهری را مطالعه کردند دارای شخصیتی آماده‌تر نسبت به افراد دیگر برای ورود به حوزه هستند.

وی با بیان این‌که ائمه جماعات مساجد مهم‌ترین کسانی هستند که می‌توانند مشوق جوانان برای ورود به حوزه علمیه باشند گفت: ائمه جماعات به خوبی جوانان را می‌شناسند و می‌توانند بهترین‌ها را برای حضور در حوزه معرفی کنند.

حجت الاسلام دارابی افزود: سازمان‌های بسیج مستضعفین و تبلیغات اسلامی از ارگان‌هایی هستند که می‌توانند مشوق جوانان برای تحصیل در حوزه علمیه باشند ولی تاکید من این است که نقش اصلی بر عهده ائمه جماعات است.

وی با تاکید بر این‌که حوزه علمیه تهران باید امکاناتی بیش از این داشته باشد، گفت: درست است که ما از لحاظ تعداد طلبه در وضعیت بحران نیستم و تهران الان حدود ده‌هزار نفر  طلبه دارد ولی من احساس می‌کنم که حداقل باید بیست هزار طلبه داشته باشد اما این هم یک وضعیت مطلوب ما نیست بلکه وضعیت مطلوب ما چهل‎هزار طلبه است چون ظرفیت تهران بسیار بالا است.

مدیر مدرسه علمیه بقیة‌الله(عج) در پایان با اشاره به این‌که تهران در قدیم یک حوزه بسیار قوی فلسفی و علوم عقلی بود خاطرنشان کرد: حوزه علمیه تهران باید به وضعیت قبلی خود بازگردد./9591/ت302/ص

ارسال نظرات