۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۵۹۶۸۵
امام جمعه شبستر:

ولایت فقیه استمرار خط انبیا و ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزوی آذربایجان‌شرقی تبیعت از ولایت فقیه را رمز سعادت جامعه اسلامی دانست و گفت: ولایت فقیه استمرار خط انبیا و ائمه اطهار است.
حجت الاسلام علي محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شبستر، حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر امروز در مراسم تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهر با تأکید بر این‌که مساجد پایگاه محکم عقیدتی مسلمانان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، اظهار داشت: احیای جایگاه و شأن مساجد بر عهده کانون‌های فرهنگی هنری با همکاری بسیج است.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از اهداف اصلی دشمنان بیگانگی جوانان نسبت به مساجد است، خاطرنشان کرد: جایگاه و منزلت مساجد به عنوان بیت الله، مکان عبادت و نزدیکی به خداست، مساجد برای اهل زمین و سماء وسیله‌ای برای ترسیم آینده انسان است، در حقیقت دوری از مساجد انحرافات اجتماعی، عقیدتی و فرهنگی به دنبال دارد.

 

حجت‌الاسلام محمدزاده با اشاره به این‌که مساجد از صدر اسلام نقشی محوری در امور مسلمین داشتند، گفت: همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند؛ مساجد سنگر هستند و سنگرها را حفظ کنید، امروز نیز باید جایگاه اصلی مساجد برای همگان روشن باشد، مسجد تنها محل برگزاری مجالس سوگواری و ترحیم نیست.

 

وی مسجد را محلی برای هدایت برای اهل زمین دانست و افزود: کانون‌های فرهنگی هنری رسالت خطیری در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد بر عهده دارند، ظرفیتی که در این کانون ها برای ترویج آموزه‌های دینی وجود دارد، بایستی به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار گیرد.

 

 امام جمعه شبستر از مساجد را کانون قدرت اسلام برای مقابله با انحرافات یاد کرد و افزود: کانون های مساجد مسؤولیت مهمی نیز در زمینه تبیین و تشریح اصول و مبانی مهم دینی از جمله اصل ولایت مطلقه فقیه بر عهده دارند، در حقیقت خروجی کانون‌ها بایستی جوانان ولایی، مؤمن، متخصص و متعهد باشد.

 

امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزوی آذربایجان‌شرقی تبیعت از ولایت فقیه را رمز سعادت جامعه اسلامی دانست و گفت: ولایت فقیه استمرار خط انبیا و ائمه اطهار است، جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی که در راس حاکمیت قرار دارد جامعه را از انحرافات بوجود آمده حفظ کرده و موجب هدایت انسان‌های جامعه می‌شود.

 

گفتنی است، در این همایش که در آمفی‌تئاتر شیخ محمود برگزار شد، از فعلان فرهنگی، ائمه جماعات، مدیران مسؤول و کتابداران موفق کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شبستر تقدیر به عمل آمد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات