۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۵۹۷۲۶
استاد حوزه و دانشگاه:

افکار انحرافی درصدد ضربه زدن به نسل جوان جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که افکار انحرافی درصدد ضربه زدن به نسل جوان جامعه است، خاطرنشان کرد: انسان در زندگی به بن بست هایی می رسد که باید قدمی برداریم تا مورد لطف خداوند منان قرار گیریم.
افکار انحرافی درصدد ضربه زدن به نسل جوان جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید قاسم حسینی، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی آمل با بیان این که حیات در برابر ممات قرار گرفته است، گفت: تا به امروز هیچ فیلسوفی نتوانسته است حیات را به معنای واقعی تعریف کند.

 

وی با اشاره به این که دانشمندان معتقد به وجود سه نوع حیات نباتی، حیوانی و انسانی هستند، بیان داشت: در قرآن کریم نیز به حیات طیبه، اخروی، ملکوتی و لاهوتی پرداخته شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که منیت و خودپرستی انسان را به بالا می برد ولی یک دفعه او را به پایین می اندازد، خاطرنشان کرد: انسان به واسطه قرآن می تواند به مراتب والا در نظام هستی دست یابد که باید به تعالیم والای این کتاب نورانی در زندگی خود توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این که حیاتی که انسان برای خود بر می گزیند اگر خوب و ارزنده باشد سبب خواهد شد که پس از ما نام نیکی باقی بماند، گفت: انسانی که تکبر و غرور داشته باشد تفاوتی میان او و دیگر موجودات وجود ندارد که باید در تلاش باشد تا در حیات خود خیری به دیگران برساند.

 

وی با اشاره به این که همه موجودات خداوند منان را سجده می کنند، بیان داشت: چشم مادی نمی تواند به امور معنوی دست یابد و خداوند منان نیاز به عبادت ما انسان ها نیازی ندارد و دلیلش این است که دیگر موجودات دارند حضرت حق را عبادت می کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: انسان حیوانی است که اندیشه و تفکر دارد و اگر آدمی برای جامعه خودش مفید نباشد با حیوان فرقی نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که دختر و پسر جوانی که اصلا نماز نمی خوانند وقتی امام زاده ای را می بینند به زیارت آن جا می روند، بیان داشت: در وجود این افراد گمشده ای وجود دارد که به دنبال آن می گردند و ما نتوانسته ایم برای این افراد کاری کنیم و تنها به دنبال شعار هستیم.

 

وی با تاکید بر این که حیات انسانی و دینی برای نسل جوان جامعه تبیین شود، گفت: امکانات و مواد لازم را داریم و احساس مسؤولیت باید باشد تا بتوانیم کار را انجام دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که خداوند منان به ما شرافت و بزرگی داده است، بیان داشت: خداوند منان از ما انسان ها قلب پاک می خواهد که سبب می شود عاقبت به خیر شویم.

 

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این که افکار انحرافی درصدد ضربه زدن به نسل جوان جامعه است، خاطرنشان کرد: انسان در زندگی به بن بست هایی می رسد که باید قدمی برداریم تا مورد لطف خداوند منان قرار گیریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات