۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۶۰۲۲۲
استاندار خراسان جنوبی:

علما پیشتازان دفاع از ارزش ها در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان جنوبی علما و روحانیت را پیشگامان دفاع از ارزش های در جامعه دانست.
استاندار خراسان جنوبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قهرمان رشید استاندار خراسان جنوبی چهارشنبه شب در گردهمایی طلاب و فضلای این استان در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، از علما و روحانیان به عنوان پیشتازان دفاع از ارزش ها و تحکیم آن در جامعه یاد کرد و نقش آنان را در ارتقای مسائل فرهنگی برجسته خواند.
 
وی در ادامه گزارشی از وضعیت استان خراسان جنوبی ارائه و با گسترده توصیف کردن خدمات ارائه شده در دولت های نهم و دهم در این منطقه، تصریح کرد: بعد از انقلاب خدمات بسیار متعددی در کشور از سوی دولت های مختلف انجام شده، اما ما بر این باوریم که در این مقطع خدمات شتاب و کیفیت بهتری داشته است.
 
نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی با اشاره به نیاز این استان به توسعه متوازن و هماهنگ از تهیه و تدوین اسناد توسعه ای شهرهای مختلف استان خبر داد.
 
رشید از اختصاص 4 هزار میلیارد تومان اعتبار از ابتدای دولت نهم جهت توسعه و رفع محرومیت استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تحول و توسعه استان در این سال ها بسیار چشمگیر بوده است.
 
استاندار خراسان جنوبی یادآورشد: بر اساس آمار رسمی مرکز آمار کشور استان خراسان جنبوی کمترین نرخ بیکاری در کشور را دارد، اما این به معنای نبود مشکل نیست و ما باید به سمت اشتغال پایدار و دائمی حرکت کنیم.
 
نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی با بیان این که این استان در بخش مسکن مهر رتبه دوم کشوری را دارد، ابراز داشت: پنجاه هزار واحد مسکن در حال احداث و یا ساخته شده و بالغ بر 500 میلیارد تومان اعتبار در این بخش در مسکن شهری و روستایی هزینه شده است.
 
وی با اشاره به این که تمامی مراحل گاز رسانی به خراسان جنوبی از صفر تا صد در دولت های نهم و دهم بوده است، گفت: در حال حاضر بیش از 91 درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز بهره مند هستند و در بخش روستایی نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و فاصله روستاها 18 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز بهره مند هستند و بالغ بر 530 میلیارد تومان اعتبار صرف گاز رسانی به استان شده است.
 
استاندار خراسان جنوبی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، ابراز داشت:‌ در انتخابات مجلس نهم ما در خراسان جنوبی شاهد مستقل ترین انتخابات بودیم و اجازه ندادیم از امکانات دولتی له یا علیه کسی استفاده شود؛ مردم نیز مشارکت بالایی در انتخابات داشتند.
 
رشید تاکید کرد: در انتخابات آینده نیز ما این گونه خواهیم بود و در جهت اجرایی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تبیین اصل انتخابات و اهمیت حضور مردم در صحنه حرکت خواهیم کرد و هیچ گونه ساخت و پاختی نیز با هیچ فردی نکرده ایم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات