۱۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۶۰۶۲۹
نماینده خبرگان رهبری:

جهان تشیع برای آزادی شیخ نمر باید اقدام جدی و فوری انجام دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با محکوم کردن تقاضای اعدام از سوی دادستانی عربستان برای شیخ نمر تاکید کرد: جهان تشیع و عموم مسلمانان بایستی نسبت به آزادی این روحانی مجاهد، آگاه و ظلم‌ستیز اقدامات جدی و فوری داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به آغاز دور دوم مذاکرات آلماتی اظهار داشت: بایستی روند قبلی مذاکرات آلماتی در این دوره نیز ادامه یابد و طرف غربی بر مبنای عقلانیت و منطق پای میز مذاکره بنشیند.

 

وی با بیان این‌که حرف ملت ایران از آغاز مذاکرات هسته ای تاکنون یکی بوده است، خاطرنشان کرد: ملت ایران بر مواضع و حق مسلم خود در برخورداری از فناوری مسالمت آمیز هسته ای همچنان پایبند است و در این مسیر هیچ باجی به غرب نمی دهد، هر چند آنان بخواهند با تحریم و فشارهای اقتصادی و جنگ روانی پا به میدان بگذارند.

 

نماینده خبرگان رهبری خطاب به سران غرب تصریح کرد: کشورهای عضو 1+5 همگی بر مسالمت آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشور واقف هستند، حقیقت امر آنست که فعالیت های هسته ای ایران بهانه ای برای مقابله با پیشرفت روزافزون ملت ایران شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که هدف اصلی غرب از مذاکرات هسته ای در تنگنا قرار دادن نظام اسلامی جهت عقب نشینی و مصالحه بر سر حقوق ملت ایران است، گفت: این شیطنت ها در حالی صورت می گیرد که ایران عضو پیمان ان. پی. تی بوده و فعالیت های صلح آمیز هسته ای آن بر اساس مقررات آژانس انرژی اتمی صورت می گیرد.

 

امام جمعه مراغه با اشاره به سیاست و رفتار دو گانه غرب در قبال کشورهای جهان گفت: با وجود اینکه رژیم صهیونیستی فعالیت های نظامی و تولید سلاح های هسته ای دارد و بدون رعایت مقررات اقدام به ساخت زرادخانه می کند، کسی به آن معترض نیست، در چنین شرایطی غرب فعالیت های صلح‌آمیز هسته ای کشور را غیرقانونی می خواند.

 

وی با تأکید بر این‌که منطق غربی جز سلطه، انحصارطلبی، ظلم و استعمار نیست، خاطرنشان کرد: در دور اول مذاکرات 1+5 در آلماتی، کشورهای حاضر و غرب نسبت به حق مشروع کشور در برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای نرمش نشان دادند و امیدواریم در دور دوم این نشست ها، فعالیت های مسالمت آمیز ایران را به رسمیت بشناسند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به دستگیری روحانی شیعه در عربستان گفت: مزدوران آل سعود این روحانی و عالم شیعی را به اتهام واهی جاسوسی دستگیر کرده و درصدد اعدام این شخصیت هستند و وزارت امور خارجه و دولت باید از آن دفاع کنند.

 

وی با بیان این‌که شیخ نمر، عالم شیعی و از علمای این کشور به دلیل مخالفت با وهابیت و گسترش فرهنگ شیعی و اهل بیت(ع) در آن کشور در زندان به سر می برد، تصریح کرد: جهان تشیع و عموم مسلمانان بایستی نسبت به آزادی این روحانی مجاهد، آگاه و ظلم‌ستیز اقدامات جدی و فوری داشته باشند./935/پ202/ج

ارسال نظرات