۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۶۱۴۹۰
با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه؛

امام جمعه جدید فارسان معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با خطبه های نماز جمعه امروز شهر فارسان حجت الاسلام جمالی زاده به مدت 3سال به عنوان امام جمعه جدید شهر فارسان معرفی شد.
شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیین تودیع و معارفه امام جمعه فارسان، ظهر امروز همزمان با برپایی نماز جمعه شهرستان فارسان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ابتدای این آیین از روز جمعه به عنوان سید و سرور ایام یاد کرد و گفت: ارزش و فضیلت روز جمعه به بیان نبوی از عید قربان و فطر بالاتر است.

وی با اشاره به این که همه روزها و زمانها از آن خداست، تصریح کرد: خداوند متعال به برخی از ظرف های زمانی مانند نیمه شب، سحر، هنگام نزول قرآن و روزهای جمعه توجه ویژه ای کرده است؛ چرا که این زمانها مقدس هستند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) خاطرنشان کرد: خداوند از همه روزها، روز جمعه را انتخاب کرد و آن را عید مسلمین قرار داد.

در ادامه این آیین حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه پیشین فارسان با خوش آمدگویی به حجت الاسلام جمال زاده به عنوان امام جمعه جدید شهر فارسان اظهار داشت: مردم شهر فارسان مردمی ولایی، متدین و همگام و همراه با امام جمعه هستند.

وی سنگر امامت جمعه را بسیار پراهمیت عنوان کرد و افزود: در بیان امیرالمومنین(ع) یک نماز جمعه از 9 نماز عید بالاتر است.

در پایان نیز حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه جدید شهر فارسان با تشکر از اعتماد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در انتخاب وی به عنوان امام جمعه این شهر، گفت: تلاش خود را برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال و در بحث سیاسی و اقتصادی به کار خواهم گرفت./9457/پ203/س
 


ارسال نظرات