۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۶۱۹۴۱

پاسخگویی به بیش از دو میلیون سؤال شرعی از سوی دفتر یک مرجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ در دیدار اعضای سامانه پیام کوتاه دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی گزارش عملکرد سال 91 تقدیم این مرجع تقلید شد.
آيت الله مكارم شيرازي

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام وحید علیان ‌نژاد با اعلام رشد بیش از 213 درصدی سؤالات شرعی مقلدان در سال 1391 گفت: این سامانه در سال گذشته، در مجموع 532،271،2 سوال دریافت نموده که در حدود 532،271،1 سؤال از سوی کارشناسان این بخش و حدود یک میلیون سوال به صورت آنی و هوشمند پاسخ داده شده که با توجه به چند لایه بودن بخش آنی در واقع نزدیک به 750 هزار پاسخ نهائی از طریق بخش آنی به دست مردم رسیده است.

 

وی با مقایسه آماری سال های گذشته، رشد سؤالات شرعی را نسبت به سال 88، 1022 درصد و نسبت به سال 89، 376 درصد عنوان کرد.

 

وی با بیان این که بر اساس نظر سنجی صورت گرفته از مخاطبین، میزان رضایتمندی مقلدان، بسیار بالا بوده است؛ افزود: بر اساس همین نظر سنجی بیشترین عامل آشنایی مردم با این سامانه، دوستان و آشنایان بوده است که همین مساله نشان دهنده فعالیت مطلوب این سامانه و اقبال عمومی به آن بوده است.

 

حجت الاسلام علیان نژاد نحوه فعالیت این سامانه را بر اساس دو روش عادی و آنی دانست و گفت: در روش عادی، مقلدین حضرت آیت الله مکارم شیرازی می توانند متن سؤالات شرعی خود را بصورت متنی به شماره 10000100 ارسال کرده و در کمتر از 24 ساعت پاسخ آن را دریافت نمایند. در روش آنی، با ارسال عدد 1 بلافاصله به فهرستی از احکام همراه با شماره مربوطه دسترسی پیدا می کنند که با ارسال هر یک از شماره ها، حکم مورد نظر در کمترین زمان ممکن، برای آنان ارسال می شود.

 

وی با بیان موفقیت سامانه در کاهش مدت انتظار دریافت پاسخ، با وجود رشد بالای سؤالات افزود: مدت انتظار در بخش آنی، کمتر از یک دقیقه و حداکثر زمان برای رسیدن به لایه نهایی، 5 دقیقه می باشد و در بخش عادی (متنی) به صورت میانگین کمتر از 12 ساعت می باشد./917/د101/ج

ارسال نظرات