۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۶۲۳۷۵
امام جمعه مشهد:

شورای نگهبان فیلتر دینی‌بودن مردم‌سالاری در نظام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی شورای نگهبان را فیلتر دینی بودن مردم سالاری در نظام دانست و گفت: این جملاتی که در برخی سایت ها و نشریات نسبت به شورای نگهبان دیده می شود، همان حرف هایی است که طرفداران سقیفه زدند؛ اما حضرت زهرا(س) در برابر آن ایستادند.
آيت الله علم الهدي آيت الله سيد احمد علم الهدي،‌ امام جمعه مشهد،

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر امام رضا(ع)، ضمن قدردانی از حضور پر شور مردم در عزاداری های فاطمیه و اجتماع بزرگ فاطمی در روز شهادت حضرت زهرا(س)، یادآور شد: ولایت مداری، تنها اظهار عاطفه و حساسیت به حوادث 1400 سال پیش نیست؛ اصل ولایت مداری و پیروی از ائمه اطهار(ع) این است که ولایت مداری در زندگی امروز ما نیز جریان داشته باشد.

 

سکولارهایی که در سقیفه امام علی را با توجیه رهبر دیکته شده کنار گذاشتند امروز شورای نگهبان را به عنوان قیم نفی می کنند

وی در ادامه، غدیر را نمود مردم سالاری دینی و سقیفه را نماد مردم سالاری سکولار دانست و گفت: در غدیرخم، خدا حاکم را نصب کرد و مردم رأی دادند و پذیرفتند اما در سقیفه، سکولارها خدا را کنار گذاشته و امیر مؤمنان علی(ع) را رهبر دیکته شده خواندند و امروز همان‌ها فقهای شورای نگهبان را قیم می نامند و آن را نفی می کنند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که محور مجاهدات حضرت زهرا(س)، حراست از دینی بودن مردم سالاری بود نه مخالفت با مردم سالاری و رأی مردم، ادامه داد: این جملاتی که در برخی سایت ها و نشریات نسبت به شورای نگهبان دیده می شود، همان حرف هایی است که طرفداران سقیفه زدند و حضرت زهرا(س) در برابر آن ایستادند.

 

شورای نگهبان فیلتری برای حراست از دینی بودن مردم سالاری در نظام است

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز هم در انتخابات، حرف ما همین است؛ گروهی جریان‌های لائیک و غیر ارزشی در پی مردم سالاری سکولار هستند. آن روز حضرت زهرا(س) در برابر این گروه تنها بودند اما امروز به برکت دین داری و ولایت مداری شما مردم، یک فیلتر با عنوان «شورای نگهبان» برای حراست از دینی بودن مردم سالاری در نظام وجود دارد.

 

وی خطاب به امت ایران خاطرنشان کرد: خلوص و حاصل اشک ها و سوزهای شما در فاطمیه باید در ولایتمداری تان در انتخابات، نمود پیدا کند تا دشمن بداند اهانت به شورای نگهبان، اهانت به شخص حضرت زهرا(س) است و نمی توانند با عملیات روانی در یک انتخابات، مسیر مردم سالاری دینی را در کشور به مردم سالاری سکولار منحرف کنند.

 

اگر قدرت اقتصادی به دست بندگان خدا باشد در جامعه قشر آسیب پذیر نخواهیم داشت

آیت الله علم الهدی در خطبه نخست نماز جمعه در تفسیر آیه دهم سوره جمعه با اشاره به عبارت «وابتغوا من فضل الله»، اظهار داشت: خداوند در آیات ابتدایی این سوره و در آیه دهم دو بار تعبیر «فضل الله» را به کار برده است؛ یک بار در مورد نبوت و یک بار در مورد فعالیت اقتصادی اما باید توجه داشت که هر فعالیت اقتصادی و کسب سرمایه ای «فضل الله» نیست.

 

وی تأکید کرد: تنها فعالیت اقتصادی نخبگان دینی جامعه و کسانی مانند شرکت کنندگان در نماز جمعه که عبودیت خدا محور زندگی شان قرار گرفته است، فضل خدا محسوب می شود زیرا این افراد اگر اقتصاد به دستشان باشد، در کمال انسانیت و رشد بخشیدن به اقتصاد و ارزش های دینی و مراتب ایمان، همان نقشی را ایفا می کنند که مقام نبوت ایفا می کند.

 

امام جمعه مشهد ابراز داشت: ما معتقد به زیربنا بودن اقتصاد نیستیم اما آنچه مسلم است این است که توان و قدرت اقتصادی در یک جامعه نقش حیاتی دارد؛ از این رو باید دست افراد اهل باشد نه افرادی که آن را در خدمت زندگی شخصی و ارتقای لذت و شهوت خود قرار می دهند.

 

وی با بیان این که جریان اقتصاد باید در خدمت توسعه ارزش های دینی باشد نه لذت و شهوت، افزود: بندگان خدا هر چه دارند در مسیر بندگی به خدمت می گیرند حتی اگر قدرت اقتصادی باشد و در چنین شرایطی است که دیگر فقیر و قشر آسیب پذیر در جامعه نخواهیم داشت.

 

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: امام صادق(ع) می فرمایند «محور تداوم دین و کیان اسلام و حفظ عزت و استقلال امت اسلام در این است که ثروت در دست کسانی قرار گیرد که در مصرف آن، به حق عمل می کنند»، چنان که امیر مؤمنان علی(ع) 80 هزار سکه طلای مال الاجاره فدک را یک روزه میان فقرا تقسیم می کرد در حالی که خود نان شب نداشت./930/پ201/س

 

ارسال نظرات