۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۶۲۵۴۴
با حضور آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد؛

افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات هم‌خوانی قرآن، مدیحه‌سرایی، اذان و ابتهال

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات هم‌خوانی قرآن، مدیحه‌سرایی، اذان و ابتهال با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری، رییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد.
آيين افتتاحيه هفدهمين دوره مسابقات هم‌خواني قرآن، مديحه‌سرايي، اذان و ابتهال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات هم‌خوانی قرآن، مدیحه‌سرایی، اذان و ابتهال عصر امروز شنبه سی‌ویکم فروردین ماه با سخنرانی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و با حضور حجت‌الاسلام محمدی، نماینده ولی‌ فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز داشت: قرآن این کتاب هدایت انسان، دو جبهه را روبروی همدیگر معرفی می‌کند و اساسا تاریخ‌ هم این‌گونه بوده، هست و خواهد بود که عبارتند از جبهه حق، جبهه فرهنگی، اخلاقی و دینی در مقابل جبهه طاغوت، ظلم، ستم و بیداد که هر دو جبهه در مقام مبارزه هستند.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری از حرکت دشمنان به‌عنوان شبیخون و هجحمه فرهنگی یاد می‌کنند گفت: امروز جبهه دشمن تنها تانک، توپ، موشک و مسلسل نیست که این هم هست اما ساعت و لحظه‌ای نیست که خبری مبنی بر حمله بیدادگران به کشوری و گسیل جبهه تبلیغاتی‌شان برای برخورد با باورهای دینی جامعه را نشنویم.

رییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر این‌که شرکت کنندگان در این مسابقه باید فضای جامعه اسلامی را دینی کنند اظهار داشت: فرصت طلایی انقلاب فرصت مهمی است و در این چندساله برنامه‌های قرآنی برای جمهوری اسلامی ایران آبرویی شده است.

همچنین حجت‌الاسلام محمدزاده، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در این مراسم با اشاره به این‌که جوانان و نوجوانان از سی و یک استان کشور به این مسابقات دعوت شده‌اند گفت: در این دوره سی و هفت گروه شش نفره خواهران و چهل گروه شش نفره برادران شرکت کردند که در مجموع بیش از 550 نفر شرکت کننده از سراسر کشور داشتیم.

لازم به ذکر است این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن آغاز شد و گروه سبحان اصفهان به اجرای تواشیح پرداختند.

شایان ذکر است جمشید بذربخش، مبتهل برگزیده دوره قبل این مسابقات از گیلان به اجرای ابتهال پرداخت و کلیپ اقدامات انجام شده برای اجرای هفدهمین دوره مسابقات هم‌خوانی قرآن، مدیحه‌سرایی، اذان و ابتهال پخش شد.

همچنین در این مراسم که اختتامیه مسابقات هفدهمین دوره مسابقات هم‌خوانی قرآن، مدیحه‌سرایی، اذان و ابتهال در بخش خواهران هم بود از نفرات برگزیده این مسابقات تقدیر شد.

گفتنی است این مسابقات به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌ِشود./956/پ202/ص

ارسال نظرات