۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۶۲۵۹۱
استاد حوزه:

ایام فاطمیه بهترین فرصت برای توبه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دارستانی گفت: حضرت زهرا(س) به شیعیان خود علاقه ویژه ای دارند و برای شیعیان و عزاداران خود به صورت ویژه دعا می کنند. جلسات عزای ایشان بهترین فرصت برای آشنایی با معارف فاطمی و میانبری برای توبه و خود سازی است.
حجت الاسلامم دارستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید احمد دارستانی، استاد حوزه و کارشناش معارف مهدوی، شنبه شب در جمع عزاداران فاطمی شهر اصفهان با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، موضوع بحث خود را به مقوله مهم توبه اختصاص داده و خاطرنشان کرد: عظمت و شان انسان در منظر باری تعالی به اندازه ای است که خدا فرشته مقرب خود شیطان را که شش هزار سال از عمر خود را صرف عبادت کرده بود را به دلیل سجده نکردن بر انسان از درگاه خود راند و این نشان دهنده اوج علاقه و اعتماد خداوند به انسان است. همین داستان رانده شدن شیطان از درگاه خدا برای عبرت گرفتن ما انسان ها کافی است تا ما از گناهان فاصله بگیریم.

 

کارشناس ارشد معارف مهدوی با اشاره به احادیث قدسی فراوانی که پیرامون علاقه باری تعالی به انسان وجود دارد اظهار داشت: در منظر خداوند رحیم بازگشت فرد تائب و گنهکار به دامن خدا، همانند شوق و اشتیاق غیر قابل وصفی است که پدر و مادر هنگام پیدا شدن فرزند گمشده خود دارند. پدر و مادری که فرزند خود ا گم می کنند برای پیدا شدن فرزند سر از پا نمی شناسند و هنگامی که فرزند خود را پیدا می کنند، با تمام وجود آن را در آغوش می کشند. خداوند رحیم هزاران بار بیشتر به انسان عصیانگری که از امر خدا سرپیچی کرده و به درگاهش بازگشت می کند علاقه‎مند است و این یک بشارت بزرگ برای گنهکاران است.

 

وی در خصوص لطف و عنایات بیکران اهل بیت علیهما السلام به شیعیان خود افزود: جلسات عزاداری و توسل به حضرات معصومین یکی از میانبرهایی است که تا کنون انسان های زیادی را از ورطه تباهی و فساد نجات داده و حتی گنهکاران را به مراتب بالای معنوی و اخلاقی نیز رسانده است. رسول ترک یکی از همین شخصیت ها است که به خاطر احترام و اعتقادی که به اباعبدالله حسین داشت، به یکباره با عنایت حضرت توبه کرد و زندگی خود را متحول کرد

 

وی در خصوص ستارالعیوب بودن خدا در قرآن خاطرنشان کرد: خدا در قرآن کریم می فرماید:"اگر گناهان پنهانی شما را برای اطرافیان فاش می کردیم، همه از هم فراری می شدید، کسی حتی جنازه دیگری را به خاطر گناهانش دفن نمی کرد".  خداوند حتی گناهان بنده خود را به خاطر کرامت خود بر فرشتگان و سایر مخلوقات فاش نمی کند.در فرازی از زیارت حضرت رضا(ع) می خوانیم:" اگر زمین گناهان مرا می دانست مرا در خود فرو می داد، اگر آسمان گناهان مرا می دانست بر سر من ویران می شد، اگر دریا گناهان مرا می دانست مرا درخود غرق و نابود می کرد. ". قرائن زیادی در معارف دینی پیدا می شود که خدای کریم گناهان بندگان خود را نه تنها فاش نمی کند بلکه برای بنده گنهکار نیز لحظه شماری می کند.

 

وی در پایان با اشاره به جایگاه ویژه ایام فاطمیه در مکتب شیعه تاکید کرد: هیچ شخصی درجهان خلقت جز حضرت علی(ع) و حضرات معصومین، عظمت مصیبت و غم فاطمه(س) را درک نکرده است. حضرت زهرا(س) به شیعیان خود علاقه ویژه ای دارند و برای شیعیان و عزاداران خود به صورت ویژه دعا می کنند. جلسات عزای ایشان بهترین فرصت برای آشنایی با معارف فاطمی و میانبری برای توبه خود سازی است./939/پ202/ب

ارسال نظرات