۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۶۲۷۹۸
امام جمعه موقت بهشهر:

سلامت انتخابات مهم ترین افتخار برای نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بهشهر گفت: سلامت در برگزاری انتخابات از مهم ترین افتخارات نظام است.
انتخابات

حجت الاسلام حاج سید عسگری هاشمی نسب، امام جمعه موقت بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در کشور بر ضرورت حفظ هوشیاری به منظور مقابله با توطئه های دشمن تأکید کرد.

 

وی با بیان این که وظیفه آحاد جامعه اسلامی به ویژه مسؤولان بسیار خطیر و مهم است، افزود: وظیفه مسؤولان، امانت داری و اجرای صحیح انتخابات است و مردم هم باید با انتخاب درست و حضور گسترده به وظیفه خود عمل کنند.

 

حجت الاسلام هاشمی نسب با اشاره به آیاتی از قرآن در رابطه با شور و مشورت خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می فرماید: آنچه در دنیا به شما دادیم برای دنیا و آنچه دست خداوند است باقی ماندنی و بهتر است و آنچه باقی می ماند برای آنان که در دنیا توانستند خوب زندگی کنند، بهتر است که خوب زندگی کردن در روش زندگی و استجابت و اجابت خداوند، اقامه نماز، شور و مشورت انجام شود و آنچه به شما دادیم انفاق کنید.

 

وی با بیان این که در انتخابات دولتمردان به عنوان مجریان انتخابات وظیفه امانت از آراء مردم را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: مسؤولان در برابر پروردگار متعهد هستند و به آن عمل می کنند ولی این مسأله در طاغوت وجود داشت.

 

امام جمعه موقت بهشهر با سفارش به مسؤولان در خصوص رعایت تقوا و امانتداری اظهار داشت: مسؤولان باید امانتدار باشند و بدانند در برابر ملت ایران مسؤول هستند و بنابراین باید پاسخگوی مردم و کسانی که در انتخابات حضور داشتند، باشند.

 

حجت الاسلام هاشمی نسب به نقش بزرگان و عالمان دینی در معرفی افراد متعهد و شایسته در عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: علما باید شخصیت های لایق و شایسته را به مردم معرفی کنند.

 

وی با بیان این که  آنانی که توانایی فکری و قدرت برنامه ریزی دارند و می توانند به جامعه اسلامی خدمت و مشکلات را برطرف کنند وظیفه دارند وارد عرصه انتخابات شوند، تصریح کرد: کسانی که اندیشه صحیح، قدرت تجزیه و تحلیل دارند باید خود را به مردم معرفی کنند.

 

امام جمعه موقت بهشهر با بیان این که مردم به عنوان کسانی که فرد اصلح را انتخاب می کنند وظیفه سنگینی در انتخابات بر عهده دارند، تصریح کرد: در نظام اسلامی که یک نظام مبتنی بر آراء ملت است مردم نقشی ارزشمند و اثر گذار بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام هاشمی نسب  اصل شرکت در انتخابات را یک وظیفه مهم دانست و خاطرنشان کرد: کاندیداها نیز باید سعی کنند از تهمت، افترا و بد اخلاقی ها به شدت دوری کنند چون زیبنده نظام دینی ما نیست.

 

وی بر ضرورت فراهم کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده همگان باید تلاش کنند تا در عرصه سیاسی حماسه آفرین شوند.

 

امام جمعه موقت بهشهر در پایان گفت: همه ما باید براساس وظیفه و موقعیت خود، زمینه را برای فعالیت همگان آماده کنیم و بهترین توشه در این راه تقوای الهی است و خداوند انسان متقی را دوست دارد و کسی که بر مبنای تقوا حرکت کند بر خلاف وظیفه سخن نمی گوید و تهمت و افترا نمی بندد و دروغ نمی گوید./950/ت302/ب

ارسال نظرات