۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۶۳۰۶۹
ولایتی:

به بداخلاقی ها پاسخ نخواهم داد/ حداد از ائتلاف خارج نشده است

خبرگزاری رسا ـ عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان ضمن توصیه به نامزدها به منظور رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید کرد: به بد اخلاقی های انتخاباتی که علیه من صورت می پذیرد، پاسخی نخواهم داد.
نشست خبري علي اکبر ولايتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، ضمن توصیه به سایر نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها به رعایت اخلاق انتخاباتی، عنوان کرد: به بد اخلاقی های انتخاباتی که علیه من صورت می پذیرد، پاسخی نخواهم داد.
 
وی در تبیین نوع همکاری خود با دو عضو دیگر ائتلاف، گفت: نوع ائتلاف ما یک همکاری سه نفره در زمینه حکومت اسلامی است و قرار است در دولت آینده ما، از متخصصین استفاده شود و این خود نمادی از همکاری این سه نفر است که اگر مردم رای به یکی از این سه نفر دادند، دولت آینده نیز با همکاری این سه نفر تشکیل خواهد شد.
 
نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگری مبنی بر این که انحرافی در ائتلاف شان رخ داده است یانه؟ عنوان کرد: ما از آغاز تصمیم مان بر این بود که از این 3 نفر یک نفر نامزد خواهد شد ولی نگفته بودیم که ثبت نام نمی کنیم بنابراین انحرافی صورت نگرفته و توصیه ما این است که افرادی که به عنوان نامزد انتخاباتی یا هوادار نامزد های خاصی تبلیغات انتخاباتی در پیش دارند اخلاق را رعایت کنند و با وجود این بد اخلاقی ها باید بگویم من به این بی اخلاقی ها پاسخی نخواهم داد.
 
ولایتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر قانونی نبودن نشست های انتخاباتی حاضر وی، عنوان داشت: ما نشستی برگزار نکردیم اما وقتی خبرنگاران سوال می کنند پاسخ می دهیم و این تبلیغ نیست و مغایرتی با قانون ندارد.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که شایع شده است که دکتر حداد عادل تصمیم به خروج از ائتلاف شما را دارند و زمزمه هایی برای پیوستن دکتر لاریجانی به ائتلاف شما شنیده می شود، اظهار داشت: تا آن جاکه من اطلاع دارم دکتر حداد قرار نیست از این ائتلاف خارج شوند و اقای لاریجانی هم به بنده چیزی نگفتند.
 
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در خصوص این که آیا پس از رسیدن به ریاست جمهوری همچنان با عنوان دبیر کلی مجمع جهانی بیداری اسلامی به همکاری خود با این مجمع ادامه خواهد داد یا نه؟ ابراز داشت: دبیر کلی این مجمع را علما به بنده دادند و یک شغل بین المللی غیر دولتی است و ادامه کار بنده به عنوان دبیر کل هم به این بستگی دارد که آیا علمای جهان اسلام از کار بنده راضی باشند یا نه.
 
دکتر ولایتی درباره لزوم اخلاق مداری و دین مداری مسؤولان کشور با بیان این که هر کسی که به نوعی توفیق خدمت به جمهوری اسلامی را دارد باید احکام اسلام را در سلوک و رفتار خود رعایت کند، افزود: بنابراین اخلاق مداری و دین داری باید در مسؤولان بیش از سایرین باشد و تهمت نا به جا زدن، بر هم زدن آرامش جامعه و یکپارچگی مردم صحیح نیست و مردم ما از کسانی که تفرقه انگیزی می کنند راضی نیستند.
 
وی با تاکید بر این که هر فردی که می خواهد مسؤولیتی در این نظام بگیرد باید یک رجل سیاسی اسلامی باشد، اظهار داشت: چنین کسی حتما رعایت دین و مردم را خواهد کرد و در جامعه ایجاد آشفتگی نمی کند و در سایه تدبیر و ارامش است که مشکلات داخلی حل خواهد شد و در در عرصه بین المللی نیز اگر کسی رعایت مسائل اخلاقی را نکند امور بین الملل کشور دچار مشکل خواهد شد. /959/پ202/ج
ارسال نظرات