۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۶۳۷۶۲
آیت الله حائری شیرازی:

ایجاد بحران در فضای علمی نقشه غرب برای مقابله با جهاد علمی در ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایجاد بحران در فضای علمی نقشه غرب برای مقابله با جهاد علمی در ایران است تأکید کرد: باید مراقب نفوذ جریان ها و فرهنگ های منحط و مبتذل غربی در فضای پاک دانشگاهی باشیم.
آيت‌الله محي‌الدين حائري شيرازي، نماينده مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه زنجان، به سوالات دانشگاهیان در عرصه های مختلف پاسخ داد و با اشاره به جایگاه مهم و ارزشمند مراکز علمی در نظام اسلامی اظهار داشت: دشمنان از پیشرفت و تعالی علمی کشور نگران هستند.

 

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران انحصار علمی غرب را شکست، خاطرنشان کرد: امروز غرب برای مقابله با جهاد علمی در ایران، به دنبال ایجاد بحران هایی در فضای علمی و آموزشی کشور است، از جمله این‌که دنبال ترویج فرهنگ مدرک‌گرایی و پشت میزنشینی در دانشگاه هاست.

 

این استاد برجسته حوزه مدرک گرایی را آفت مراکز دانشگاهی کشور دانست و تصریح کرد: ترویج مدرک گرایی مشکلات و معضلاتی را به همراه دارد که این موضوع مهم باید در کشور بازنگری شود، افزون بر این باید مراقب نفوذ جریان ها و فرهنگ های منحط و مبتذل غربی در فضای پاک دانشگاهی باشیم.

 

آیت الله حائری شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه های سیاسی غرب در داخل و خارج  از کشور اظهار داشت: دشمنان با برنامه ریزی هدفمند و گسترده به دنبال ایجاد دودستگی میان شیعه و سنی هستند، چراکه منافع خود را در تفرقه میان فرق اسلامی جستجو می کنند، در چنین شرایطی رمز ماندگاری و بقای جهان اسلام وحدت و یکدلی است.

 

وی مقابله هوشمندانه با دسیسه ها و توطئه های شوم دشمنان را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به نقش دانشگاهیان به عنوان نخبگان جامعه، گفت: رسالت امروز دانشگاهیان شناخت و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، امسال در دو عرصه رسالت خطیر بر عهده داریم، یکی حماسه در عرصه سیاسی و دیگری حماسه در ابعاد اقتصادی که هر دو به یک میزان دارای اهمیت هستند.

 

آیت الله حائری شیرازی تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را در گرو همکاری مردم و مسوولان ارزیابی کرد و افزود: باید دانست که دشمنان غرض های سیاسی خود را با اعمال تحریم های اقتصادی دنبال می کنند، باید با ارتقای بصیرت و آگاهی عمومی نسبت به توطئه های دشمنان از یک سو و برنامه ریزی جامع برای غلبه بر مشکلات و معضلات احتمالی از سوی دیگر دشمنان را ناکام گذاشت.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که موج اسلام‌گرایی سراسر جهان را فرا گرفته و تبدیل به عاملی برای خوف دشمنان از مسلمانان شده است، گفت: برای تحقق حماسه سیاسی نیازمند حضور و مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها هستیم./9351/پ202/ج

ارسال نظرات