۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۱۶۳۹۱۱
ولایتی:

دشمنان نمی‌توانند از عراق سوریه بسازند/ بعضی‌ها مانع جلوگیری از انتشار فرهنگ فحشا شدند

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: فضای عمومی خیابان‌ها فضای مناسبی نیست و هرچه هم که تلاش شد در جهت جلوگیری از انتشار فرهنگ فحشا و فساد کاری صورت بگیرد بعضی‌ها مانع شدند ولی این‌کار دوام نمی‌آورد.
نشست خبري علي اکبر ولايتي

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل عصر امروز یکشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله با اشاره به این‌که هیأت را اساس حامیان اسلام و اهل بیت(ع) و امام(ره) و مقام معظم رهبری می‌دانیم، گفت: ایمان باید در قلب انسان وارد شود و اگر وارد شد دیگر با شبهه‌ها از بین نمی‌رود و این هم نمی‌شود مگر این‌که انسان کارش را با عشق شروع کند که محور آن هم امام حسین(ع) است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: ما مراحل و دوره‌های پرفراز و نشیبی را در طول عمرمان شاهد بودیم، مارکسیست‌ها‌، التقاتی‌ها و لیبرال‎‌ها را دیدیم، در دانشگاه شهید بهشتی انسان‌هایی را دیدیم که نماز شب خوان بودند ولی در آخر بی دین از دانشگاه خارج شدند، اصالت خانوادگی مهم است و همین اصالت خانوادگی انسان را آماده می‍‌کند که دین در قلبش جایگزین و ریشه دار شود.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، اظهار کرد: اگر تولی و تبری باشد محبت اهل بیت(ع) مانند زره‌ای می‌ماند که انسان را رویین‌تن می‌کند،‌ کسانی ماندند و بی‌دین نشدند که محبت به اهل بیت(ع) داشتند و اگر انسان با اخلاص وارد این عرصه شود، در لرزش‌ها خداوند دستش را می‌گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که علت زیاد بودن امام‌زاده در ایران این است که سادات و علوی‌ها این‌جا را پناه‌گاه خودشان می‌دانستند گفت:‌ فرهنگ این کشور از ابتدای ورود اسلام به ایران فرهنگ اهل بیتی بوده است و پیوند عمیقی بین ایرانی‌ها و اهل بیت(ع) است و این تقدیر الهی است و هیچ ملتی به اندازه ایران به اسلام به طور عام و به تشیع به‌طور خاص خدمت نکرده است.

دبیر مجمع بیداری اسلامی با تاکید بر این‌که ایران پرچم‌دار احیای اسلام و بیداری اسلامی بوده و هست گفت: بیش‌از پنجاه درصد بزرگان حوزه علمی و فرهنگی از ایران بودند، مردم ایران، علمای اسلامی ایران و علمای شیعه بیشترین نقش را در حفظ اسلام داشتند و ‌ما باید در تقویت فرهنگ اهل بیت(ع) کوشش کنیم و این رمز بقا و انسجام این کشور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به برگزاری اجلاس علما و بیداری اسلامی در تهران و حضور فرقه‌های مختلف شیعه و سنی در این اجلاس گفت: ما نشست‌های زیادی را تحت عنوان بیداری اسلامی در ایران برگزار کرده‌ایم، مثلا پس از اجلاس جوانان در روزنامه الشرق‌الاوسط نوشتند که ما نباید از بمب اتمی که ایران در آینده خواهد داشت بترسیم، باید از این کار ایران بترسیم که جوانان ما را می‌برند و به طریق خودشان در می‌آورند.

وی با اشاره به سخنان جوانان و اساتید در کنفرانس‌های جهانی در ایران گفت: در هیچ کجای دنیا چنین آزادی برای بیان مطالب و اظهار عقاید وجود ندارد و این قدرت و تاثیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را می‌رساند که به برکت تبعیت از اهل بیت(ع) و غنا و منطق قوی که این مکتب دارد به‌وجود آمده است.

ولایتی افزود: در تحلیلی که بعداز انقلاب اسلامی در آمریکا ارائه شد گفتند دو نکته است که ایرانی‌ها را آورده پای کار و این‌طور پای این انقلاب ایستاده‌اند که یکی عاشورا و دیگری انتظار فرج است، نقش این انسجام  و عمق اعتقادی مردم ایران در ترویج اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در منطقه و احیای ارزش‌های شیعه مثل زدنی است و غیرقابل انکار.

وزیر امور خارجه دولت سازندگی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته صدام حسین جنگ هشت ساله و پر خسارتی را به ما تحمیل کرد ولی الان کسی در آن‌جا حاکم است که دوست ایران است تصریح کرد: همه عوامل منطقه که با ما مخالف هستند از جمله آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها، تمام توانشان را گذاشته‌اند که یک غوغایی در عراق تولید کنند و از عراق سوریه بسازند، که موفق نمی‌شوند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این‌که ممکن است انسان تا یک زمانی در مسیر هدایت باشد اما اگر خودش را به خدا نسپرد ممکن است از مسیر منحرف بشود گفت: اهل سنت هم هرچه که دارد از برکت اهل بیت(ع) ما است، چون‌که نوشتن و نقل حدیث بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) ممنوع شده بود و در این فاصله که نقل و نوشتن سنت ممنوع بود این از طریق ائمه اطهار(ع) منتقل شد و اگر حدیثی و سنتی باقی مانده، ناقلش ائمه ما بوده‌اند اما وقتی که با هواهای نفسانی مواجه شد و دیدند که عده‌ای دورشان جمع شده‌اند برای خودشان دکانی باز می‌کنند.

وی با بیان این‌که وضعیت کنونی فرهنگ در اساس نامطلوب نیست، چون پایه‌های آن را مردم و خانواده‌ها نگه می‌دارند و این خانواده‌ها هستند که فرهنگ اسلامی و اهل بیت(ع) را حفظ کرده‌اند تصریح کرد: اما فضای عمومی خیابان‌ها فضای مناسبی نیست و هرچه هم که تلاش شد در جهت جلوگیری از انتشار فرهنگ فحشا و فساد کاری صورت بگیرد بعضی‌ها مانع شدند ولی این‌کار دوام نمی‌آورد.

ولایتی در پایان با تاکید بر این‌که این چیزهایی که در خیابان می‌بینید، ناراحت کننده هست اما این‌طور نیست که اساس کار را در این کشور به‌هم بزند گفت: فرهنگ عاشورا است که اسلام را نگه داشته و در حدیثی آمده است که پیامبر اکرم(ص) آورده است و بقای آن با خون امام حسین(ع) است./9595/پ202/ص

ارسال نظرات