۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۶۴۸۱۵
آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با زاکانی:

تعدد کاندیداها مردم را دچار مشکل می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: هنوز بعد از گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب ما از داشتن برخی مسؤولان که به صورت صد درصد متعهد و ولایی باشند رنج می‌بریم.
آيت الله مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، پیش از ظهر امروز در دیدار علیرضا زاکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به این‌که باید شاکر باشیم که در نظامی زندگی می‌کنیم که در رأس آن امام زمان(عج) حضور دارند، گفت: خداوند نعمت ولایت را به ما هبه کرده است و ما باید قدردان این نعمت باشیم و لحظه‌ای از ولایت و رهبری فاصله نگیریم.
وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی حاصل چندین عنصر همچون وجود امام خمنی(ره) در رهبری کشور و دیگر شور و شعف و حضور مردم در صحنه و دفاع از ولایت بود، افزود: این دو عنصر در کنار هم توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند چون اگر شخصی همچون امام نبود انقلاب ما چیزی شبیه به انقلاب مصر می‌شد و اگر مردم نبودند انقلابی صورت نمی‌گرفت.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: در زمان انقلاب یکی از نقصان‌های کشور عدم وجود مسؤولان صالح در رأس کشور بود و مشخص می‌شد که این افراد هم‌فکر و هم‌خط امام خمینی(ره) نیستند و این طبیعی بود چون اینها افرادی بودند که بیش از نیم قرن با حکومت شاهنشاهی و پهلوی همراهی و همکاری داشتند و برای همین با ولایت و رهبری جامعه نبودند.
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به این‌که به کمک خداوند در دوره‌های بعدی انقلاب افرادی مسؤولیت نظام را بر عهده گرفتند که یا صد درصد هم‌فکر امام بودند و یا در برخی نظرات با امام تفاوت داشتند، اظهار داشت: هنوز بعد از گذشت 30 سال از اوایل انقلاب ما از داشتن برخی مسؤولان که به صورت صد درصد متعهد و ولایی باشند رنج می‌بریم.
وی خاطرنشان کرد: وجود اشخاص متعدد که بتوانند عرصه مدیریت کارهای سنگین را به دست بگیرند کار را مشکل می‌کند چون با توجه به نیازها افراد احساس می‌کنند که باید در صحنه حاضر باشند و به نوعی میدان را خالی نگذارند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضور افراد متعدد در صحنه که اکثرا صالح هم هستند از جنبه دیگر کار را برای مردم سخت می‌کند و مردم سردرگم می‌شوند که چه شخصی را انتخاب کنند و در شناخت اصلح به زحمت می‌افتند و همین امر سبب می‌شود مردم نتوانند به درستی به وظیفه خود عمل کنند.
وی ابراز داشت: فقیه دینی هم براساس وظیفه‌ و استنباطی که دارد و بین خود و خداوند احساس تکلیف می‌کند فتوای فقهی و شرعی را صادر می کند و عده‌ای هم با تقلید از او به تکلیف شرعی خود می‌پردازند و همین امر تعدد مراجع را سبب شده است که این امر هیچ‌گونه مشکلی ندارد و در هیج جا هم سراغ نداریم که در فرهنگ اسلامی و یا فرهنگ دینی نسبت به این امر شبهه‌‌ای پیش بیاید.
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که عرصه مسؤولیت با عرصه فقاهت و مرجعیت بسیار متفاوت است، افزود: وقتی در مرجعیت چند مرجع وجود دارد انتخاب هر یک و عمل به فتوای هر کدام برای هر کس مشکلی ندارد ولی در مسؤولیت قضیه فرق می‌کند چون وقتی برای یک عرصه مسؤولان متعددی حاضر شوند انتخاب سخت‌تر می‌شود و مردم سخت‌تر به اصلح دست پیدا می‌کنند.
وی اظهار داشت: از این‌که در این دوره نسبت به دوره‌های قبلی افراد بیشتری حضور پیدا کرده‌‌اند امر مبارکی است ولی این تعدد افراد کار را برای مردم سخت می‌کند و نگرانی حاصل می‌شود که مردم در شناخت وظیفه و تکلیف کوتاهی کنند.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان با اشاره به این‌که باید تلاش کنیم هوای نفس در نیت مان دخیل نباشد، گفت: باید در رسیدن به هدف، رضایت خداوند و امام زمان(عج) را در نظر بگیریم و طوری حرکت کنیم که مفید باشیم.
گفتنی است، در این دیدار هیأتی متشکل از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و اعضای جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی حضور داشتند./907/پ201/ج
ارسال نظرات