۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۶۵۲۸۱
مدیر شعب بانک مهر اقتصاد قم:

شکل گیری بانکداری اسلامی در گرو عمل به رهنمودهای مراجع است

خبرگزاری رسا ـ مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد استان قم حرکت به سوی تحقق بانکداری صددرصد اسلامی را هدف مهم این بانک دانست و رهنمودهای مراجع تقلید و علما را در این راستا مهم خواند.
پاطلا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا پاطلا مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد(مؤسسه مالی و اعتباری مهر) قم، عصر دوشنبه در دیدار مسؤولان این بانک با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، گزارشی از فعالیت های این نهاد مالی و اعتباری ارائه کرد.
وی با بیان این که این مؤسسه از سال 72 فعالیت خود را شروع و روند رو به رشدی را طی کرده است، اظهار داشت: در استان قم نیز در حال حاضر هفده شعبه مؤسسه مالی و اعتباری مهر مشغول ارائه خدمت رسانی به شهروندان هستند.
پاطلا توسعه قرض الحسنه را از دیگر فعالیت های مؤسسه مالی و اعتباری مهر دانست و گفت: در سراسر کشور نیز هشتصد شعبه مؤسسه مالی اعتباری مهر مشغول ارائه خدمت و تسهیلات به مردم هستند.
وی بیان داشت: تمام اعضا و کارکنان این مؤسسه بسیجی و خانواده های ایثارگران هستند و خوشبختانه مردم نیز اعتماد خوبی به این مؤسسه پیدا کرده اند و سرمایه گذاری آنها نیز این مساله را ثابت می کند.
پاطلا با تاکید بر این که یک سوم جمعیت استان قم سپرده گذار مؤسسه مالی اعتباری و مهر هستند، تصریح کرد: در مجموع حدود چهارصد هزار نفر از مردم قم در مؤسسه مالی و اعتباری مهر سرمایه گذاری کرده اند و بیش از هفت هزار میلیارد ریال نزد این بانک سرمایه گذاری داشته اند.
مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد استان قم حرکت به سوی بانکداری اسلامی را هدف مهم این بانک دانست و گفت: در این راستا تلاش های بسیاری صورت گرفته و امید است که بتوانیم شاهد شکل گیری بانکداری صددرصد اسلامی باشیم.
حجت الاسلام عبادی از کارشناسان اقتصادی حوزوی نیز در سخنانی تاکید کرد: در راستای فقه معاملات مسائل بانکی را مورد بررسی قرار داده ایم، با تحقیقاتی که در مؤسسه مالی و اعتباری مهر انجام داده ایم، الزامات استقرار بانکداری بدون ربا را استخراج کرده ایم و مشکلات موجود در مسیر نیز آسیب شناسی شده است.
وی بیان داشت: راهکارهای مراجع تقلید درباره بانکداری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد./924/پ202/ج
ارسال نظرات