۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۶۶۲۷۸
با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی؛

دومین همایش فقه حکومتی با موضوع اقتصاد و حکومت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش از سلسله همایش‌های فقه حکومتی با موضوع اقتصاد و حکومت با ارائه شش مقاله و سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی عباسی، دبیر علمی دومین همایش فقه حکومتی در نشست خبری سلسله همایش‌‌های فقه حکومتی که در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به دریافت 73 مقاله به دبیرخانه این همایش اظهار کرد: در نهایت پس از داوری و ارزیابی‌های 20 مقاله به بخش پایانی راه پیدا کرد.

وی افزود: همایش دوم سلسله همایش‌های فقه حکومتی با موضوع اقتصاد و حکومت پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح تا ساعت 13 با سخنرانی آیت‌الله مصباح و ارائه 6 مقاله از 20 مقاله برگزیده برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: پنج محور فقه اقتصادی دولت، فقه عدالت و رفع فقر، فقه بیمه و تأمین اجتماعی، فقه تملک، اختیارات و بهره‌برداری دولت از منابع طبیعی و فقه سیاست‌های اقتصادی و ابزارهای آن، محورهای کلی دومین همایش فقه حکومتی است.

دبیر علمی دومین همایش فقه حکومتی افزود: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب در اجلاس خبرگان نسبت به تشکیل کرسی‌های فقه حکومتی و بررسی این موضوع مهم مؤسسه امام خمینی(ره) سلسله همایش‌هایی برای بررسی این موضوع برگزار کرد.

وی با اشاره به تأسیس دبیرخانه‌ای برای برگزاری سلسله همایش‌های فقه حکومتی ابراز کرد: نخستین همایش در خرداد سال 91 با عنوان ظرفیت‌های فقه جواهری در فقه حکومتی با سخنرانی آیت‌الله مؤمن و آیت‌الله مصباح برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: در نخستین همایش سلسله همایش‌های فقه حکومتی با موضوع ظرفیت‌های فقه جواهری در فقه حکومتی به کلیات پرداخته شد و در دومین همایش موضوعات تخصصی‌تر مورد بحث قرار می‌گیرد.

حجت‌االاسلام عباسی با اشاره به آمادگی گروه اقتصاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برای برگزاری دومین همایش فقه حکومتی ابراز کرد: همایش‌های بعدی با حضور سایر گروه‌های آموزشی مؤسسه امام خمینی(ره) در موضوعات دیگر مانند حقوق و مدیریت با مشارکت پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته ظرفیت‌های فقه حکومتی مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در نهایت هدف این است که این موضوع فقه حکومتی به صورت کاربردی محل توجه واقع شود و صاحب‌نظران با پرداختن در این مباحث و تولید علم بتوانند مبنایی برای کار در نظام حاکمیتی ایجاد کنند./914/پ202/ی

ارسال نظرات