۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۶۶۴۶۶

70 درصد برنامه های طرح اوقات فراغت در روستاهای خراسان شمالی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبیلغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در تابستان سال جاری حدود 70 درصد از برنامه های پیش بینی شده در طرح اوقات فراغت این اداره کل، در روستاهای استان اجرا می شود.
70 درصد برنامه های طرح اوقات فراغت در روستاهای خراسان شمالی اجرا می شود

حجت الاسلام والمسلمین بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری طرح غنی سازی اوقات فراغت از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، عنوان کرد: این طرح تابستان سال جاری در راستای ترویج آموزه‌های دینی و اخلاقی در بین جوانان و نوجوانان از دهم تیرماه آغاز خواهد شد.

 

وی با بیان این که طرح کلاس های اوقات فراغت سازمان تبلغیات اسلامی در سال جاری متفاوت از سال های پیش برگزار می شود، اظهار داشت: امسال طرح مذکور در مناطق خط تماس مذاهب و سنی نشین خراسان شمالی و نیز در روستاهای هدف این استان برگزار خواهد شد.


به گفته حجت الاسلام ایزانلو در سال جاری حدود 70 درصد از برنامه های پیش بینی شده طرح اوقات فراغت در روستاها و 30 درصد نیز در مناطق شهری خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: طرح اوقات فراغت در روستاهای هدف این استان در قالب 30 هسته فرهنگی، 70 بوستان معرفت و نیز اعزام کاروان های دین، نشاط و زندگی به تعدادی از روستاهای خراسان شمالی اجرایی خواهد شد.

 

این مسؤول در ادامه اظهار داشت: تشکیل هسته فرهنگی و بوستان‌های معرفت، برگزاری گفتمان‌های دینی، اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی، تفریحی و ورزشی، برگزاری جشنواره‌ها و اردوها، اعزام کاروان دین، نشاط و زندگی به روستاها و اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی از جمله برنامه های شاخص اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ایام تعطیلات و اوقات فراغت تابستان محسوب می شوند.

 

وی در مورد کاروان های دین، نشاط و زندگی نیز عنوان کرد: این کاروان ها در راستای گسترش فضاهای مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و ارائه طرح‌هایی برای استفاده بهینه از این زمان، همزمان با تعطیلات تابستانی دانش آموزان به روستاهای استان اعزام می‌شوند.

 

گفتنی است، پیش از این مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز روحانی محور بودن را یکی از امتیازات برجسته پایگاه‌های اوقات فراغت سازمان تبلیغات اسلامی دانسته بود.

 
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در جمع رابطین کلاس‌های اوقات فراغت استان با تاکید بر لزوم بررسی و آسیب شناسی طرح اوقات فراغت سال‌های گذشته، ارتقا سطح کیفی برنامه‌ها در سال جدید را ضروری ذکر کرده بود.

 

حجت الاسلام روحانی نیا خواستار تعامل دبیران کلاس های اوقات فراغت با سایر نهادها و متولیان این امر شده و گفته بود که اجرای مشترک برنامه ها موجب جلوگیری از موازی کاری و صرف هزینه های بی مورد خواهد شد./934/پ202/ب

ارسال نظرات