۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۶۶۶۷۲
نماینده خبرگان رهبری:

روحانیان شاخص‎های ولایی در انتخاب اصلح را برای مردم بیان کنند

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: طلاب و روحانیان نباید از وظایف و رسالت فرهنگی و اجتماعی خود در کنار تحصیل علوم حوزوی غافل شوند.
پورمحمدي، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والملسمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب مدارس علمیه مراغه اظهار داشت: یکی از مهم ترین برکات پیروزی انقلاب اسلامی احیای جایگاه حقیقی حوزه های علمیه و توسعه مراکز دینی در سراسر کشور بوده است.


وی خاطرنشان کرد: روحانیت باید از این فرصت به وجود آمده، نهایت استفاده در جهت تبلیغ و نشر معارف اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت را داشته باشند، چراکه چنین حکومتی، آرزوی دیرین علمای سلف و روحانیت مجاهد شیعه بوده است، از این رو نباید از فرصت های موجود غافل شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که طلاب و روحانیان نباید از وظایف و رسالت فرهنگی و اجتماعی خود در کنار تحصیل علوم حوزوی غافل شوند، گفت: روحانیت همواره در جریان های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دینی مردم پیشگام بوده و ملت نسبت به مواضع این قشر تأثیرگذار حساسیت و توجه ویژه دارند.

 

امام جمعه مراغه با اشاره به این که طلاب و روحانیان در انتخابات 24 خرداد آینده بایستی به رسالت روشنگری و بصیرت‌بخشی خود عمل کنند، گفت: گوشه‌گیری و بی‌توجهی نسبت به جریان های نظام اسلامی شایسته طلبه و روحانی حوزوی نیست، امروز چگونگی برگزاری و حضور مردم در انتخابات خرداد با عزت و آبروی نظام اسلامی گره خورده است.

 

وی با تشریح ترفندهای رسانه ای، توطئه های سیاسی و فشارهای اقتصادی دشمنان نظام اسلامی برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ملت ایران همواره با حضور در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی به ویژه انتخابات، موجب شکست توطئه های دشمنان و تغییر معادلات سیاسی غرب در منطقه شده اند.

 

نماینده خبرگان رهبری حضور حداکثری ملت در انتخابات 24 خرداد را مصداق حماسه سیاسی دانست و تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در خرداد امسال و انتخاب افراد اصلح دو موضوع بسیار مهم بوده که باید مورد توجه قرار گیرند که با حضور گسترده و انتخاب فرد اصلح و کارآمد خلق خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که انتخاب اصلح تنها با بینش ولایی و بصیرت سیاسی امکان پذیر است، گفت: روحانیت در مقطع کنونی وظیفه دارد شاخص های ولایی در انتخاب اصلح را شناخته و به عموم مردم بشناساند، چراکه حضور حداکثری با انتخاب اصلح آینده نظام اسلامی را تضمین خواهد کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات