۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۶۶۸۱۵

نخستین یادواره سرداران و 22 هزار شهید شمال کشور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره سرداران و 22 هزار شهید خطه شمال کشور با سخنرانی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
نخستین یادواره سرداران و 22 هزار شهید شمال کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین یادواره سرداران و 22 هزار شهید خطه شمال کشور عصر سه شنبه با سخنرانی سردار فیروز آبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم سردار فیروز آبادی، وهابیت، القاعده و شاخه‌های این دو گروه را مصداق اسلام آمریکایی دانست و با اشاره به این‌که افرادی‌که حجر بن عدی را نبش قبر کردند از جنس کسانی هستند که وی را به شهادت رساندند، گفت: این اقدام سبب شد تا ما راز مخفی بودن قبر حضرت فاطمه الزهرا(س) و مظلومیت ائمه طاهرین(ع) و یاران امیرمؤمنان(ع) را بدانیم و همچپنین سالم بودن پیکر حجر بن عدی(ع) به دنیا نشان داد که اسلام و ولایت امیرمؤمنان(ع) چقدر نزد خداوند عزیز است.

وی با بیان این‌که برادران اهل سنت در تمام جغرافیای اسلام محب اهل بیت(ع) هستند به جز در منطقه محدودی که همان اسلام آمریکایی است، عنوان داشت: نماینده دانشگاه الاظهر مصر اعلام کرد کسانی که به بارگاه حجر بن عدی(ع) هتک حرمت کردند، مسلمان نیستند و همچنین علمای بزرگ اهل سنت در این باره اظهار نظر کردند.

سردار فیروز آبادی شهدا را رسانه‌های مقدس دانست و اظهار داشت: این رسانه باید جهانی شود و زندگی‌نامه شهدا و خاطرات رزمندگان به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شود.

همچنین در این مراسم سردار مرتضی قربانی، مشاور رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:  امروز در کنار حرم حضرت امام خمینی (ره) و مزار شهدا پیمان می بندیم و با شهدا  می گویم مرتضی قربانی دیروز فرمانده خمینی بود، امروز فرمانده امام خامنه ای است.

وی با بیان این که استان گلستان بیش از 4000 هزار شهید، استان گیلان با بیش از 8 هزار و مازنداران بیش از ده هزار و پانصد شهید دارد و این سه استان بالغ بر 5400 جانباز و آزاده دارند عنوان داشت: به کوری چشم دشمنان اسلام، استان گلستان 556 شهید اهل تسنن دارد و در دیداری که از مادر دو شهیدی که در این خطه داشتم، عنوان می کرد که دو پسر دیگر نیز برای شهید شدن دارم.

دبیر نخستین یادواره ملی سرداران و 22 هزار شهید شمال کشور  با بیان این که در این سه استان 300 سردار شهید داریم، تأکید کرد: ما باید همت کنیم همه استان های کشور، یادواره هایی مانند این برای تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، امام و شهدا داشته باشند.

لازم به ذکر است در این یادواره مصطفی صابر خراسانی به قرائت اشعاری درباره شهدا و اهل بیت(ع) پرداخت و شرکت کنندگان همچنین با نوای حاج صادق آهنگران به عزاداری و سوگواری شهادت امام هادی(ع) پرداختند.

شایان ذکر است، در این یادواره از خانواده‌های سرداران شهید عسگری، طوسی و املاکی تقدیر و تجلیل شد./956/پ202/ب

ارسال نظرات