۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۶۷۰۴۴
حجت الاسلام نواب:

از هاشمی طرفداری نکرده ام/ مشایی صلاحیت ریاست جمهوری ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر این که نقش داشتن بنده در فتنه دروغ است، گفت: اگر به فرض بنده اشتباه هم کرده باشم باب توبه که بسته نیست؛ بنده هم برای مجلس خبرگان و هم برای مجلس شورای اسلامی به اتفاق آرا از شورای نگهبان تأیید صلاحیت گرفته ام.
حجت الاسلام سيد ابوالحسن نواب حجت الاسلام ابوالحسن نواب رييس دانشگاه اديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری شب گذشته در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان قم در پاسخ به پرسش برخی از حاضران درباره عملکرد وی در فتنه، اظهار داشت: انصاف داشته باشید، قیامتی هست، این دروغ است که می گویند بنده در فتنه نقش داشته ام؛ پیش از فتنه88 با فرهنگستان هنر آقای موسوی تعامل فرهنگی داشتم و چکی که به معاون وی دادم از این بابت بوده است.

وی در پاسخ به سخنان برخی از طلاب مبنی بر این که کاش در ایام فتنه این گونه شفاف و صریح از رهبر معظم انقلاب حمایت می کردید، گفت: در فتنه هم نوکر رهبری بودم و همواره فتنه و انحراف را محکوم کرده ام؛ در آن ایام مدیر اطلاعات استان قم به من زنگ زد و خواست که با برخی از نخبگان و خواص صحبت کنم، بنده نزد برخی از این آقایان 2 ساعت گریه کردم و گفتم شما اشتباه می کنید.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با تأکید بر این که جزو ساکتین فتنه نیستم، ابراز داشت: من در یک اجلاس بین المللی در اتریش شرکت داشتم، همه خبرنگارهای خارجی دور من ریختند و بنده با استدلال و منطق به آنها ثابت کردم که در انتخابات تقلب نشده است؛ حتی سفیر اتریش به آقای شیبانی گفته بود شما چرا مانند این آقا سعی نمی کنید به صورت منطقی دیگران را قانع کنید؟

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز گفت: در ماجرای عاشورای 88 در خارج از کشور بودم اما با این حال وقتی از ماهواره اتفاقاتی را که افتاده را دیدم بلافاصله زنگ زدم و گفتم بیانیه ای تنظیم کنند، ما جزو نخستین کسانی بودیم که موضع گرفتیم اما عده ای چند روز بعد موضع گیری کردند؛ بیانیه هایی که جامعه روحانیت مبارز در ایام فتنه صادر کرده است را شخص بنده نوشته ام؛ من هر اتفاقی که بیفتد با تشخیص خود در اردوگاه رهبری هستم.

حجت الاسلام نواب افزود: لذت می برید از این که کسی را که سرباز رهبری است را به زور از آن جدا کرده و بگویید فتنه گر و ضد انقلاب هستی؟ اگر به فرض بنده اشتباه هم کرده باشم باب توبه که بسته نیست، مرا عفو کنید؛ بنده هم برای مجلس خبرگان و هم برای مجلس شورای اسلامی به اتفاق آراء از شورای نگهبان تأیید صلاحیت گرفته ام، اگر در فتنه دست داشتم که تأیید نمی شدم.

رابطه من و رهبری تضعیف نشده است

وی با بیان این که رابطه من و رهبر انقلاب تضعیف نشده است، گفت: نمی خواهم از رهبری خرج کنم اما بنده همان گونه که پیش از فتنه مستمر خدمت ایشان می رسیدم هنوز هم با ایشان ارتباط دارم؛ تعریف و تمجید های مکتوب ایشان از بنده و تقدیرنامه هایی که داده اند، منصب های مختلفی که ایشان بعد از فتنه به بنده داده اند همه حاکی از این است که نظرشان نسبت به من تغییر نکرده است.

کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به این که برای ورود به عرصه انتخابات از رهبر معظم انقلاب کسب تکلیف نکرده ام، اظهار کرد: به این دلیل که شندیدم ایشان فرمودند بنده به کسی نمی گویم بیاید یا نیاید؛ می توانستم بگویم می خواهم از ایشان اجازه بگیرم و بعد از این که نزد ایشان رفتم نام نویسی کنم، اما نخواستم سر مردم کلاه بگذارم.

طرفداری هاشمی نکرده ام/چرا اصرار دارید یک منتطری دیگر درست شود؟

رییس پیشین مرکز خدمات حوزه های علمیه درباره موضع خود نسبت به هاشمی، گفت: این که آقای هاشمی از سران فتنه است یا خیر را باید از شورای نگهبان پرسید، اگر تأیید صلاحیت شود معلوم می شود از سران فتنه نیست؛ بنده طرفداری از وی نکرده ام؛ من با اجازه و هماهنگی هاشمی نیامده ام که به خاطر وی کنار بروم.

حجت الاسلام نواب ادامه داد: هرگاه رهبر علیه وی موضع گرفت بنده هم همین کار را خواهم کرد؛ آقای هاشمی را باید حفظ کرد خیلی لذت می برید که یک منتظری دیگر درست کنید؟ چرا می گویید هاشمی آمده تسویه حساب کند؟ با چه کسی؟ مگر کسی به وی بدی کرده است که بخواهد تلافی کند؟

موسوی و کروبی در پناه رهبر هستند

وی در مورد سران فتنه اظهار داشت: آقای موسوی اردبیلی خدمت رهبر معظم انقلاب رفتند و گفتند موسوی و کروبی تنها شما را قبول دارند و عادل می دانند زیرا می دانستند که اگر رهبر معظم انقلاب ایشان را حفظ نمی کرد مردم حسابی به خدمتشان می رسیدند؛ اینها هم اکنون در پناه رهبر هستند.

احمدی نژاد با بنی صدر قابل مقایسه نیست

رییس دانشگاه ادیان ومذاهب قم درباره دولت احمدی نژاد گفت: احمدی نژاد سیاه مطلق نیست و آن گونه نبوده که نشود وی را تحمل کرد، خدمات زیادی داشته اما کارهایی کرده که عطر کار خود را از بین برده است؛ بنی صدر مشکلات اساسی بوجود آورده بود و جنگ را به پیش نمی برد، با منافقین در ارتباط بود به همین دلیل عزل شد، احمدی نژاد از این دست اشتباهات نداشته است.

کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در برخورد با این دولت اثبات کرد که انسان فداکاری است؛ ایشان آرامش کشور را به همه چیز ترجیح می دهد به همین دلیل گفتند بگذارید دولت با آرامش کارش را تمام کند، اگر وسط کار دولت متوقف می شد بسیار دشمن شاد می شدیم؛ ما باید تعهد خود را نسبت به رهبری ثابت کنیم.

مشایی برای ریاست جمهوری صلاحیت ندارد

حجت الاسلام نواب درباره ارتباط جبهه پایداری و مشایی، گفت: مشایی با جبهه پایداری فاصله زیادی دارد؛ من به مشایی انتقادات و اعتراض های زیادی دارم اما برخی توهین های افراطی که به وی می شود را قبول ندارم؛  وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند مشایی برای معاونت ریاست جمهوری صالح نیست به طریقه اولی برای ریاست جمهوری صلاحیت ندارد.

وی ادامه داد: جبهه پایداری مجموعه ای است که بر اساس ارزش ها تشکیل شده است و اگر کسی انتقادی بر آن وارد می کند منظورش در روش ها است نه در اصل این جریان.

رییس جمهور باید نوکر و مرید رهبری باشد

رییس پیشین مرکز خدمات حوزه های علمیه  گفت: بنده می گویم در عرصه ریاست جمهوری باید به عنوان نوکر و مرید رهبر معظم انقلاب بیاییم؛ درست است که رییس جمهور شخص دوم مملکت است اما فاصله اش با شخص اول بسیار زیاد است؛ سکاندار کشور نفر است و رییس قوه مجریه نباید در برای تحلیل ها و نظرات ایشان تحلیل دیگری از خود ارائه دهد.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم تأکید کرد: آرزوی ما این است که شرایط کشور مانند زمان ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب باشد و ارتباط رییس قوه مجریه با رهبری مانند آن دوران باشد؛ رهبر معظم انقلاب رابطه مرید و مرادی با امام(ره) داشت؛ باید کاری کنیم که مردم را با سلایق مختلف زیر چتر واحد رهبری جمع کنیم.

حجت الاسلام نواب صلابت و قدرت رهبر معظم انقلاب را برگ زرین ایران در میان کشورهای دیگر دانست و گفت: ایشان توانسته است با اقتدار و تدبیر خود سوریه را نگه دارد، پیروزی جنگ 33 روزه لبنان، غزه و فلسطین همه مرهون حمایت رهبری از جریان مقاومت بود؛ نشان دادیم که در حمایت از شیعه و سنی یکپارچه عمل کردیم و نژاد پرست نیستیم.

وی یکی از شانس های عراق را همسایگی با ایران عنوان کرد و گفت: اگر 8 ماه مقاومت ایران برای حفظ کردن نوری المالکی نبود به گونه ای می شد که ثمره 8 سال جنگ تحمیلی ما نیز از بین می رفت؛ شک نکنید که خروج آمریکا از عراق با تدبیر رهبر معظم انقلاب بود.

تصمیم گیری در مورد ارتباط با آمریکا و انرژی هسته ای با رهبر است

کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری با تأکید بر این که تصمیم گیری در سیاست های کلان از جمله ارتباط با آمریکا و انرژی هسته ای با رهبر معظم انقلاب است، ابراز داشت: هرکس باید حیطه مسؤولیت خود را بشناسد به نظر بنده باید نقش ها بازخوانی و مطالعه شود؛ مگر تا کنون ریاست جمهوری انرژی هسته ای را حفظ کرده که بعد از این دست وی باشد؟

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: احساس می شود برخی امروزه آن گونه که شایسته است برای رهبری جایگاه درستی در نظر ندارند؛ هرکس افتخاری غیر ولایت فقیه برای جمهوری اسلامی تصور کند ول معطل است.

حجت الاسلام نواب در پاسخ به این پرسش که آیا خود را رجل سیاسی می دانید، بیان داشت: بله، بنده 35 سال در جبهه های داخلی و خارجی حضور داشته ام؛ سفرهای فراوانی به خارج کشور داشتن و با 50 رهبر دنیا دیدار کرده ام؛ سال گذشته اردوغان از من دعوت کرد برای همایشی که بر ضد سوریه بود، سه بار از رهبر معظم انقلاب کسب تکلیف کردم ایشان فرمودند اگر شخص دیگری بود می گفتم نرود اما شما برو.

به شورای نگهبان اعتماد کامل دارم

کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری با  تأ کید بر این که به شوای نگهبان اعتماد کامل دارم، گفت: برای من در انتخابات مجلس خبرگان ثابت شد که آنها با کسی تعارف ندارند و بر اساس وظیفه عمل می کنند؛ من با چشم خود دیدم که در تأیید صلاحیت افراد هیچ گونه جانب داری نداشتند؛ شورای نگهبان اگر صلاحیت بنده را تأیید کند بر من منت گذاشته است؛ من که هستم که بخواهم علیه شورای نگهبان اعتراض کنم. 

برنامه های اقتصادی حجت الاسلام نواب

وی درباره برنامه های اقتصادی خود گفت: کار اقتصادی باید به دست مردم بیفتد؛ امام(ره) فرمود خصوصی سازی اصل است یعنی هر کاری را که مردم می توانند انجام دهند دولت انجام ندهد؛ ثروت عمومی ملت باید صرف سرمایه گذاری های زیربنایی شود؛ دولت باید سر سفره ملت باشد نه این که ملت سر سفره دولت بنشیند، راه حل گرانی همین است.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم در مورد بخش کشاورزی ابراز داشت: باید مسیری تعریف شود که در طول آن کشاورز سود ببرد یعنی از نقطه صفر تولید تا مرحله فروش باید کشاورز هم سهیم باشد؛ با تشکیل یک تعاونی و بنگاه تعامل میوه و محصولات کشاورزی می توان همه تولید کننده ها را سهامدار کرد.

کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری درباره راه حل مشکلات فرهنگی کشور، گفت: معتقدم باید سنت های اسلامی مجددا احیا شود؛ می خواهم یک اتوبان مشهد تهران احداث کنم و درآمد های آن را وقف کارهای فرهنگی کنم، بوجه آن را برآورد کرده ایم، هر 10 کیلومتر نیز یک استراحت گاه خواهیم گذاشت.

حوزه باید به لحاظ اقتصادی خودکفا شود

حجت الاسلام نواب درباره حمایت های خود از حوزه علمیه اظهار داشت: روحانیت شیعه باید وضع مالی خوبی داشته باشد و این اموال برای خودش باشد؛ امکاناتی فراهم می کنم که حوزه به منابع پایدار دست پیدا کند و خود کفا شود.

وی با بیان این که طلاب نیز جزیی از مردم هستند، گفت: برای حل معیشت طلاب باید سطح معیشت مردم را بالا برد؛ رییس جمهور متعلق به قشر خاصی نیست و نباید ویژه خواری کند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم افزود: می توان با تصویب کردن مالیات هایی خاص جلوی درآمد های هنگفت برخی را گرفت مخصوصا کسانی که به صورت باد آورده به ثروت می رسند؛ چرا باید کسانی که حقوق 5 میلیونی از دولت می گیرند با کسانی که حقوق چند صد هزار تومانی دارند یارانه برابر بگیرند؟ کنترل این موارد که کار سختی نیست.

با وزارت جوانان مشکل این قشر حل نمی شود

رییس پیشین مرکز خدمات حوزه های علمیه با تأکید برای این که باید برای جوانان فکر اساسی کرد، گفت: بالاتر از وزارت ورزش و جوانان کانون های خودجوش جوانان است؛ دولت باید این کانون ها را حمایت کند، اینها یک دهم وزارت خانه هزینه ندارند اما کارایی شان بسیار بالا است، جوانان همواره برای فعالیت های خود راه های کم هزینه و پر بازده را می یابند.

حجت الاسلام با بیان این که سفرهای استانی نقطه قوت دولت احمدی نژاد بود، اظهار کرد: اصل قضیه خوب است اما باید شکل و شمایل آن عوض شود، تصویب خرید چند دستگاه اتوبوس کار هیات دولت نیست، دولت باید کلان نگر باشد./928/ز503/ج

 

ارسال نظرات