۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۶۷۰۵۸

پیام تسلیت مجمع عالی حکمت اسلامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله زنجانی

خبرگزاری رسا ـ مجمع عالی حکمت اسلامی به مناسبت ارتحال عالم ربانی و حکیم متأله آیت‌‌الله سید محمد عزالدین حسینی زنجانی، پیام تسلیتی صادر کرد.
آيت الله سيد عزالدين حسيني زنجاني

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع عالی حکمت اسلامی به مناسبت ارتحال عالم ربانی و حکیم متأله آیت‌‌الله سید محمد عزالدین حسینی زنجانی، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

العلماء باقون ما بقی الدهر اعیانهم مفقوده و امثالهم فی القلوب موجوده (حکمت 147)

رحلت عالم ربانی و حکیم صمدانی بقیة السلف حضرت آیت‌الله سید محمد عزالدین حسینی زنجانی را به قاطبه علماء اعلام، آیات عظام، مقلدان و شاگردان آن جناب تسلیت عرض می‌کنیم.

معظم له از معدود کسانی بود که در کنار تبحر و تضلع در فقه و اصول و علوم نقلی، در حکمت و فلسفه نیز از جمله اعلام و صاحب نظران بود و به ویژه توفیق کسب فیض و بهره‌مندی از محفل حکمی و فلسفی امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) از ایشان شخصیتی را به ظهور رسانید که در طول عمر پر برکت خویش، کوثر اسلام ناب را در چهره جامع و فراگیر آن به تشنگان معرفت قدسی و علوم الهی ارزانی می‌داشت، فسلام علیه یوم ولد و یوم مات و یوم یبعث حیا.

مجمع عالی حکمت اسلامی ضایعه اسفناک فقدان آن فقید بصیر و حکیم فرزانه را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و به ویژه حوزه مبارکه مشهد مقدس و جمیع مقلدان و ارادتمندان آن عزیز و نیز بیت معظم ایشان تسلیت عرض کرده و برای ایشان علو درجات در اعلی علیین را مسألت می‌نماید.

مجمع عالی حکمت اسلامی

24 اردیبهشت‌ماه سال 1392

/997/د101/پ

ارسال نظرات