۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۶۷۱۰۹
آیت‌الله علوی گرگانی:

طلاب خارجی برای تبلیغ دین به کشورهای خود بازگردند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت استفاده از فرصت تحصیل علم تأکید کرد و گفت: طلاب جامعة المصطفی از فرصت‌های به دست آمده استفاده کنند و پس از علم اندوزی برای تبلیغ علوم دینی به کشورهای خود باز گردند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب خارجی جامعة المصطفی العالمیة، گفت: لطف الهی باید همیشه انسان را در مسیر بندگی قرار دهد چون اگر انسان به حال خود رها شود به نابودی کشیده می‌شود.
وی با بیان این‌که انسان هیچ‌گاه نباید خدا را فراموش کند، ابراز کرد: انسان همیشه نیازمند لطف خدا است تا در زندگی دچار غرور نشود.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به آیات قرآن مبنی بر این‌که انسان‌ها در حال زیان هستند، اظهار کرد: انسان با کوچک‌ترین پیشرفتی دچار غرور می‌شود و جایگاه او در دنیا مانند کسی است که در مردابی در حال فرورفتن است و خدا می‌تواند فقط دست او را بگیرد.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که همیشه باید مراقب وسوسه‌های شیطان بود، گفت: در این میان اهل علم باید از خود مراقبت بیشتری داشته باشند تا دچار وسوسه‌های شیطان نشوند.
وی با تأکید بر این‌که ورود به حوزه علمیه مسؤولیت انسان را بیشتر می‌کند، ابراز کرد: هرچه انسان بیشتر در حوزه بماند و عالم‌تر شود مسؤولیت او نیز بیشتر خواهد شد.
این استاد حوزه علمیه بر ضرورت استفاده از فرصت تحصیل علم تأکید کرد و خطاب به طلاب جامعة المصطفی گفت: از فرصت‌ها استفاده کنید و پس از علم اندوزی برای تبلیغ علوم دینی به کشورهای خود باز گردید.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که تبلیغ دین یکی از راه‌های زمینه ساز ظهور است، ابراز کرد: مراجع و اساتید حوزه توقع دارند که با تربیت طلاب خارجی، آنها به کشور خود باز گردند و به تبلیغ دین و احکام الهی مشغول شوند./927/پ202/پ
ارسال نظرات