۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۶۷۸۹۳
حجت‌الاسلام غروی:

برخی با وجود خدمت‌گزاری مردم در دشمن شناسی ضعیف هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام غروی با تأکید بر این‌که برخی مواقع باید برای دفاع از نظام اسلامی فریاد بزنیم، گفت: اگر بخواهیم افراد را بررسی کنیم و بشناسیم باید سه بُعد ایمانی یا خداگرایی، خدمتی یا دگرگرایی و دشمن شناسی و انحراف شناسی را در نظر بگیریم.
حجت‌الاسلام سيد محمد علي غروي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد علی غروی عصر امروز سه‌شنبه سی‌ام اردیبهشت ماه در همایش نقش روحانیون در تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در مسجد شیخ‌فضل‌الله در خیابان بهشت تهران با تأکید بر این‌که برخی مواقع باید برای دفاع از نظام اسلامی فریاد بزنیم، گفت: اگر بخواهیم افراد را بررسی کنیم و بشناسیم باید سه بُعد ایمانی یا خداگرایی، خدمتی یا دگر گرایی و دشمن شناسی و انحراف شناسی را در نظر بگیریم.

وی در ادامه با بیان این‌که هر سه این عوامل به همدیگر ربط دارد و تنها یکی از اینها کافی نیست، ابراز داشت: برخی انسان‌ها متدین هستند اما یک قدم برای کسی نمی‌توانند بردارند و برخی خدمت می‌کنند اما در دشمن شناسی ضعیف هستند.

حجت‌الاسلام غروی با بیان این‌که من تا الآن در روایات ثوابی را بالاتر از خدمت به مردم ندیده‌ام، اظهار داشت:‌ حجت‌الاسلام فلسفی می‌گفت منبری و روحانی وابسته به هیچ کس نیست؛ در هیئت‌ها هم اگر وابسته باشید، خودتان را خراب کرده‌اید.

این واعظ برجسته با بیان این‌که آقایان مهدی چمران، حسن بیادی و حبیب کاشانی در بُعد خدمتی ارادتمند به اسلام، مساجد و محافل مذهبی هستند، ابراز داشت: اگر امروز برای رضای خدا آنچه که شناخت دارید را اعمال نکنید، فردا کسانی بر سر کار می آیند که گرایش مذهبی و دینی ندارند.

وی با تأکید بر این که بگذارید شورای شهر جنبه دینی داشته باشد، بیان داشت: دشمن شناسی بسیار اهمیت دارد؛ هم‌اکنون در مقطعی قرار داریم که دشمن پنجه‌هایش را برای تکه تکه کردن کشور تقویت کرده است.

حجت‌الاسلام غروی تصریح کرد: حجت‌الاسلام ناصحی امتحان خود را پس داده است./956/پ203/ع

ارسال نظرات