۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۶۷۹۰۸
صفار هرندی:

احمدی نژاد کار غیرمنتظره‌ای انجام نخواهد داد/ کشور به فردی نیاز دارد که 24 ساعته کار کند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی مبنی بر عکس العمل احمدی نژاد در برابر رد صلاحیت مشایی، تأکید کرد: جز تبعیت از ولی فقیه کاری نخواهند کرد اما اگر کسی تصمیم به اغتشاش داشته باشد، جواب خود را از جامعه گرفته است و احمدی نژاد نیز کار غیر منتظره ای انجام نخواهد داد.
صفارهرندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین صفار هرندی، مشاور عالی فرمانده سپاه در مراسم بزرگداشت سوم خرداد که شب گذشته در مدرسه عالی فیضیه قم برگزار شد، با بیان اینکه قطب های چندگانه حاضر در صحنه انتخابات دارای پیشینه هایی هستند که باید این پیشینه ها را مدنظر گرفت، گفت: دو قطب اصلی جبهه اصولگرا و اصلاح طلب از ابتدای انقلاب تا به امروز با عناوین مختلفی همچون خط 1 و 3 و جناح راست و چپ در صحنه حاضر بوده و در برخی موارد یکدیگر را به رادیکال و محافظه کار بودن متهم می کردند.

وی افزود: رقابت میان اصولگرا و اصلاح طلب یک رقابت قدیمی درون خانواده انقلاب بوده است که در میانه راه یکی از این دو جریان با توسل جستن به خارج از نظام تلاش کرد تا وزن خود را افزایش دهد و این امر سبب ورود اغیار به خانواده انقلاب شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: یکی از شاخص ترین ویژگی های جناح چپ در دهه شصت، مرزبندی آنان با لیبرال ها و جریانات معتقد به جدایی دین از سیاست بود اما در دهه هفتاد این مرزبندی های را شکسته، سفارشات حضرت امام خمینی(ره)  را زیر پای گذاشتند و با گروه های لیبرالی ارتباط برقرار می کنند.

وی ادامه داد: سیاست های این جناح در دهه هفتاد سبب برجای گذاشتن میراثی با عنوان اصلاح طلبی شد که شامل معجونی از خانواده های مؤمن تا کمونیزم بود؛ اما باز هم این جریان خود را وارث خط امام و نسخه اصلی انقلاب معرفی می کرد.

صفار هرندی با بیان این که اصلاح طلبان، خود نیز قبول دارند که درون جبهه اصلاحات تحولات گفتمانی رخ داده است، اظهار داشت: در زمان حاکمیت اصلاح طلبان و زمان حوادث سال 88 افرادی خارج از گفتمان اسلامی در کنار اصلاح طلبان حضور یافتند و این امر سبب شد که برخی از اصلاح طلبان به این باور برسند که درون نظام جایی نداشته و باید از نظام خارج شوند.

وی اظهار داشت: برخی با امید حمایت بیرونی و با امید این که پس از خروج از حاکمیت می توانند ظفرمند و پیروز وارد شوند، از نظام خارج شدند تا با برگشت خود، بساط دیکتاتوری را جمع کرده و دموکراسی را برقرار می کنند اما این توهم با عدم اقبال مردم روبه رو شد و آنان را به برداشت جدیدی رهنمون کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از حوادث سال 88 که بی سابقه ترین تجمع مردمی در حمایت از نظام را در پی داشت، آنان که عاقل تر و معتدل تر بودند، دریافتند بدون همراهی مردم، حتی کمک های نظامی اجنبی هم نمی تواند آنان را بالا بیاورد.

وی ادامه داد: همچنین این گروه دریافت که همنشینی و مجاورت با اغیار ، مختصر آبروی گذشته آنان را نیز در معرض آسیب و خطر جدی قرار داده است؛ بنابراین برای نجات آن سابقه به برآورد جدیدی رسیدند و تصمیم به بازگشت به حاکمیت گرفتند.

صفار هرندی تصریح کرد: بازگشت به حاکمیت برای اصلاح طلبان هزینه بسیاری داشت چراکه آنان نظام را فاقد حیثیت دموکراتیک معرفی کرده بودند و بازگشت به این نظام برای آنان به معنی شراکت با نظام غیر دموکراتیک بود؛ بنابراین ورود محتاطانه را در دستور کار قرار دادند تا هم دوستان تندرو خود را مهار کنند و هم در موضع طلبکاری قرار گرفته و شور و نشاط انتخاباتی را منوط به حضور خود بدانند.

وی تأکید کرد: این گروه در آستانه انتخابات مجلس نهم درخواست عذرخواهی از سوی نظام کردند تا در نتیحه این عذخواهی، منت گذاشته و در انتخابات شرکت کنند و به انتخابات رونق دهند اما پاسخ دریافت کردند که نظام به شما بدهکار نبوده و این شما هستید که باید از مردم عذرخواهی و بابت گناهانتان استغفار کنید چراکه سبب تشدید شرارت های ضدانقلاب و تشویش شدید.

این فعال سیاسی گفت: مرتکبین اصلی فتنه 88 که در مقابل اعتقادات مردم ایستادند، استحقاقی برای برگشت به نظام نداشتند و بحث درباره اطرافیان آنان بود که سکوت کرده و در مقابل فتنه گران نایستادند؛ بنابراین باید توبه کرده و از مردم عذرخواهی می کردند تا اجازه ورود به نظام پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: جناح اصلاح طلب پس از شنیدن پاسخ فوق از سوی نظام، تصمیم گرفت تا با اظهار توبه و استغفار به سوی نظام برگشته و با ابراز این که به موجودات جدیدی تبدیل شده اند، اجازه ورود به نظام بگیرند و در نهایت 700 نفر از آنان در انتخابات مجلس و عده ای در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

صفار هرندی ابراز داشت: صلابت و اقتدار نظام چنان در ذهن و دل این افراد جای گرفته که شعار آنان تغییر یافته و خود را در برابر تصمیمات قانون تسلیم می دانند و از سوی دیگر نظام هم به آنان تفهیم کرده که اگر راهی همچون راه گذشته را طی کنید سرنوشتی جز نگونبختی 9 دی عاید شما نخواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی یکی از آن افراد پشت تریبون رسانه ملی، خود را در برابر جایگاه قانونی شورای نگهبان تسلیم می داند و پیشاپیش به فرد پیروز در انتخابات تبریک می گوید، هم به اشتباهات گذشته خود اعتراف کرده است و هم به نوعی از آن اشتباهات توبه کرده و کارهای اشتباه رفقای تشکیلاتی خود را رد می کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که پیشینه فوق را باید نسبت به حضور جریان اصلاح طلب در انتخابات پیشرو مدنظر گرفت، تأکید کرد: خواسته جریان اصلاحات این بود که با گزینه حداکثری خود وارد میدان شوند اما در منظر مردم، این گزینه هم متهم به همراهی با فتنه گران بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال 88 شنیده شد که آقای خاتمی می گفت «این دو نفر موضع و حیثیت جریان اصلاحات را به باد دادند» اما این در حالی است که هیچگاه به صورت علنی از آنان رویگردانی نکرد تا راهی برای بازگشت گزینه حداکثری این جریان به نظام  وجود داشته باشد.

چرایی اقبال اصلاحات به هاشمی

صفار هرندی اظهار داشت: زمانی که خواستند گزینه حداکثری خود را معرفی کنند به این نتیجه رسیدند که احتمال احراز صلاحیت شدن این شخص از سوی شورای نگهبان بسیار ضعیف است و خود آن شخص هم معتقد بود که حتی اگر احراز صلاحیت وی صورت بگیرد، احتمال أخذ رأی وی پایین است.

وی ادامه داد: از این رو جریان اصلاحات به سوی گزینه های درجه دوم روی آوردند؛ این گزینه ها نمی توانستند دامنه گسترده ای برای اصلاحات بیافریند اما با انتخاب آنان، ورود جریان اصلاحات نیز به نظام تصحیح شده و تبدیل به مقدمه ای برای انتخابات های آینده می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: زمانی که جریان اصلاحات، فشارهای خارجی، مشکلات داخلی و نارضایتی های مردم را دید، خواسته خود را بالاتر برد و تصمیم گرفت که با انتخاب گزینه ای محبوب، بتواند رأی مردم را نیز کسب کنند؛ از این رو به شخصی آوردند که برای آنان گزینه حداکثری نبوده و مطلوبیت تامه نداشت اما به عنوان شعبه ای از جریان اصلاحات و قطب معنوی این جریان، می توانست نماینده دوره گزار برای تصحیح حضور آنان باشد.

وی ابراز داشت: در ابتدا بسیاری از آنان انتخاب هاشمی را به عنوان گزینه اصلاحات قبول نداشتند اما سپس به این نتیجه رسیدند که ورود هاشمی می تواند آنان را در بدنه نظام جای  دهد و از سوی دیگر این شخص به علت کهولت سن، کار را به دست بدنه خواهد داد.

صفار هرندی با بیان اینکه دلیلی وجود ندارد که هاشمی را در میانه این میدان دخیل در همه جهات دانست، تصریح کرد: حضور هاشمی در انتخابات با این نگرش، نه تنها جریان اصلاح طلب بلکه جریانات ضد انقلاب را هم به شادی درآورد تا جایی که دموکرات ها نیز از وضعیت پیش آمده استقبال کردند.

وی افزود: تبلیغ و معرفی هاشمی به عنوان گزینه اصلاحات، به سود این جریان نبود و سعی کردند تا وی را گزینه ملی معرفی کرده و خود را به عنوان جزئی از ملت، حامی وی بدانند.

صفار هرندی اظهار داشت: قطب معطوف به رییس جمهور، قطب برآمده از مجموعه نیروها و اشخاص و جریانات سیاسی مستقل و اصولگرا که البته از یکپارچگی خود خارج شده است، قطب های دیگر انتخابات پیشرو است.

هر کس بخواهد محیط را فتنه الود کند با مشت مردم مواجه خواهد شد

وی تأکید کرد: هر زمان شخصی تصمیم بگیرد، محیط را فتنه آلود کرده و با رهبر انقلاب چانه زنی کند تا بتواند در  انتخابات اخلالی به وجود آورد، نتیجه 18 تیر 78 را خواهد دید و مردم به دهان آنان خواهند زد.

صفار هرندی ابراز داشت: وقتی مقام معظم رهبری در سخنرانی خود می فرمایند کسی نمی تواند در انتخابات اخلالی ایجاد کند یا آن را به تأخیر بیندازد، به معنی پاسخ گفتن ایشان به اراده های شوم است؛ مقام معظم رهبری با این بیانات فهمانند که رهبر نظام به زورگویان باج نمی دهد و همانطور که زمان دفاع مقدس در زیر باران موشک، انتخابات بدون هیچگونه تأخبری انجام شد، این انتخابات هم بدون هیچگونه اخلالی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به معنی انحراف، گفت: انحراف محصول خروج از صراط مستقیم است؛ اگر کسی از جاده منحرف می شود و به مسیر باز نگردد، مقصد وی عوض خواهد شد.

مشاور عالی فرمانده سپاه ادامه داد: انحراف یعنی کسی که تا دیروز به نام جمهوری اسلامی قسم می خورد تا پاسدار قانون اساسی باشد، در میانه راه به جای صیانت از قانون اساسی، بدعت هایی را وارد نظام جمهوری اسلامی کند؛ کسی که می گوید دوره اسلام گرایی به پایان رسیده است، نه تنها اصول جمهوری اسلامی بلکه ضروری اسلام را منکر می شود.

باطن جریان انحراف دست اندازی به بیت المال است

صفار هرندی تصریح کرد: باطن جریان انحرافی، دست اندازی به بسیاری امور همچون دست اندازی به بیت المال و فاجعه های اقتصادی است؛ یکی از نقاط قوت در ابتدای دولت نهم مبارزه با اسراف در دستگاه دولت و صیانت از بیت المال بود اما انحراف سبب دست اندازی های همچون برگزاری همایش در استادیوم آزادی شد که طبق برآورد ده ها میلیارد تومان هزینه بر جای گذاشت.

وی با اشاره به هدف از برگزاری همایش در استادیوم آزادی از سوی دولت، بیان داشت: قرار بود تا برنامه ای که روز ثبت نام آن فرد در ستاد انتخابات کشور صورت گرفت، در همایش استادیوم آزادی صورت بگیرد؛ حضور آن شخص در ورزشگاه آزادی شاهدان فراوانی دارد و نباید توهم کند کسی او را ندیده است اما به علت استقبال کمرنگ مردم، این برنامه به روز ثبت نام کاندیداتوری موکول شد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازی که این جماعت انحرافی با اعتقادات مردم کردند یک بازی دوسویه بود که یکی از دو طرف آن، پیوند دادن ادعاهای خود با موضع قدسی امام زمان(عج) بود تا بتوانند دل های توده مردم را به سوی خود بکشانند.

وی ادامه داد: این جماعت نتوانست از گروه دیگری که چنین اعتقادات مذهبی نداشتند چشم بپوشد؛ بنابراین از سوی دیگر برای قانعع کردن افراد غیر مذهبی، به سمت مکتب ایرانی و باستان گرایی روی آورد و حتی شروع به عکس انداختن با هنرپیشه ها کرد.

صفار هرندی با بیان این که امروز در یکی از سایت های نزدیک به تشکیلات دولتی مقاله ای در توجیه جریان انحرافی گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: در این مقاله آمده که تبدیل گفتمان سال 84 که مؤمنان و متدینان را جذب کرده بود به گفتمانی با مکتب ایرانی، یکی از هنرمندی های آقای احمدی نژاد است تا بتواند تمام افراد از قشرهای مختلف را به دور خود جمع آورد؛ این تفکر بلوغ تفکر سال 84 است.

انحراف قائل به ظهور صغری است و لزومی برای اطاعت از ولی فقیه برای خود نمی بیند

وی افزود: وقتی به تفکر انحرافی گفته می شود که شما ولایت فقیه در عصر غیبت را قبول دارید چرا از امر ولی فقیه تبعیت نمی کنید، پاسخ می دهند که ما در عصر غیبت نیستیم و همانگونه که غیبت صغری و کبری داشتیم، ظهور نیز صغری و کبری دارد؛ بنابراین در عصر ظهور لزومی برای تبعیت از امر ولی فقیه وجود ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی مبنی بر عکس العمل احمدی نژاد در برابر رد صلاحیت مشایی، تأکید کرد: جز تبعیت از ولی فقیه کاری نخواهند کرد اما اگر کسی تصمیم به اغتشاش داشته باشد، جواب خود را از جامعه گرفته است؛ جامعه ای که وقتی اعراض بزرگانش را از مسیر اصلی می بیند دل از آنان بریده و به استقبالشان نمی رود، هرگز اجازه چنین اشتباهی از سوی هیچکس را نمی دهد؛ احمدی نژاد کار غیرمنتظره ای انجام نمی دهد.

وی در پاسخ به سؤالی مربوط به آزادی مهدی هاشمی و سفر وی به انگلیس، تصریح کرد: قاضی پرونده در میزان آزادی متهمان تا زمان دادگاه اختیار دارد و اگر به شخصی اعتماد داشته باشد که برمی گردد می تواند به وی اجازه خروج از شهر و یا کشور را بدهد اما از قوه قضائیه انتظار می رود که نگاه اجتماعی را نادیده نگیرید و با تفاوت قائل شدن صدای مردم را در نیاورد.

مملکت به فردی نیاز دارد که 24 ساعته کار کند

صفار هرندی خاطرنشان کرد: آرایش ابتدایی دولتی که قرار است سرکار آید باید نشان دهد که برای حل مسائل مردم آمده، همچنین در عمل هم باید توانایی های خود را اثبات کرده باشد؛ رییس جمهور آینده باید پیش از ریاست جمهوری، حوزه مدیریتی قابل توجهی را با موفقیت پیش برده باشد.

وی تصریح کرد: فردی با سنین بالا توانایی کار کردن بیش از چند ساعت را ندارد در صورتی که این مملکت به کار کردن 24 ساعته از سوی رییس قوه مجریه نیاز دارد؛ برخی اشکال می گیرند که آیت الله جنتی هم از سن بالایی برخوردار است، در پاسخ باید گفت آیت الله جنتی در حوزه اجرایی قرار ندارد و حتی کسی با حضور آقای هاشمی هم به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلی ندارد.

مشاور عالی فرمانده سپاه ادامه داد: عقلای کشورهای دیگر هم بزرگانشان را وقتی به سن جاافتادگی می رسند، به اتاق های فکر و مشورت می فرستند تا از تجربیاتشان استفاده کنند و امور اجرایی را به جوان ترها می سپارند.

انشعاب طلبی عاقبت خوشی ندارد

وی با اشاره به اجماع اصولگرایان اظهار داشت: اجماع، ائتلاف و اتحاد سنت جریان اصولگرایی در طول یازده سال گذشته بوده است و هر زمان که اجماع کردند، به موفقیت کامل رسیدند.

صفار هرندی با بیان این که اصولگراها در مواقعی از خط اجماع و اتحاد تخطی کردند، خاطرنشان کرد: یکی از موارد تخطی از خط اجماع سال 84 بود که خوشبختانه نتیجه سوء نداد و یک نفر به عنوان کاندید اصولگرایان به انتخابات راه یافت.

وی در پایان گفت: انشعاب طلبی عاقبت خوبی ندارد و راه این است که در مجموعه مانده و جمع را حفظ کنید اما موضع خود را داشته باشید؛ خالص سازی باید از خود و دل هایتان آغاز شود تا اولین انشعابات در میان خودی ها صورت نگیرد؛ راه صحیح ما وحدت با مبنا و معیار است./997/ز502/ج

ارسال نظرات