۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۶۸۳۷۴
در نشست خبری ستاد دانشجویی «مقاومت رمز پیشرفت» مطرح شد؛

دلیل ورود دیرهنگام جلیلی به عرصه انتخابات/ نخستین منتقد اشتباهات جلیلی خواهیم بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد دانشجویی «مقاومت رمز پیشرفت» گفت: دلیل ورود دیر دکتر جلیلی به عرصه انتخابات این بود که وی معتقد است نباید کارش را زودتر تعطیل کند و به انتخابات بپردازد و این رفتار فرصتی است که این مطالبه را از بقیه داشته باشیم.
دکتر سعيد جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری ستاد دانشجویی دکتر سعید جلیلی با نام «مقاومت رمز پیشرفت» پیش از ظهر امروز شنبه چهارم خرداد ماه در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید محسن دهنوی، مسؤول ستاد دانشجویی «مقاومت رمز پیشرفت» با اشاره به عنوان این ستاد گفت: مقاومت رمز پیشرفت عنوان ستادی است که دانشجویان در حمایت از دکتر جلیلی تشکیل داده‌اند و از هشت یا 9 ماه پیش که در عمل کار انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، تعدادی از کاندیداها به‌صورت پررنگ به‌عنوان گزینه مطلوب مدنظر جنبش دانشجویی بودند و در فضای دانشجویی اقبال زیادی به دکتر جلیلی وجود داشت.

وی افزود: فکر می‌کنیم امروز کشور در دهه پیشرفت و عدالت نیازهایی دارد که اهمیت دارد رییس جمهوری با یکسری ویژگی‌هایی سکا‌ن‌دار قوه اجرایی کشور بشود که دکتر جلیلی نزدیک ترین ویژگی‌ها به آن شرایط را داشت.

مسؤول ستاد دانشجویی مقاومت رمز پیشرفت در ادامه بیان داشت: از یک ماه پیش که هنوز حضور دکتر جلیلی قعطی نشده بود، ابتدا در بیست و پنج دانشگاه تهران که دانشگاه‌های مادر تلقی می‌شوند و سپس در کل کشور نزدیک به شصت دانشگاه ستاد دانشجویی تشکیل دادیم.

این دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه شریف افزود: هم‌اکنون در سی استان ستادهای دانشجویی مقاومت رمز پیشرفت تشکیل شده است.

جلیلی گزینه اصلح نزدیک به اتفاق فضای جنبش دانشجویی انقلابی کشور است

وی با اشاره به جلسه دکتر جلیلی در حسینیه دوکوهه با حضور نزدیک به 700 فعال دانشجویی و جلسه دیروز در ورزشگاه شیرودی گفت: با اطمینان می‌گویم که در حال حاضر نزدیک به اتفاق فضای جنبش دانشجویی انقلابی کشور، گزینه اصلح را دکتر جلیلی می‌دانند.

جلیلی استراتژی بسیار هوشمندانه‌ای برای تبلیغات در انتخابات دارد

دهنوی با بیان این‌که جلیلی استراتژی بسیار هوشمندانه‌ای برای تبلیغات در انتخابات دارد، ابراز داشت: دکتر جلیلی در بیان استراتژی کلیدی خود در بحث تبلیغات توصیه کردند که اجازه بدهیم ظرفیت‌های خودجوش مردم فعال شود.

این دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه شریف تأکید کرد: هرکس به این نتیجه رسیده که دکتر جلیلی اصلح است، در هر جامعه‌ای که حضور دارد برای وی تبلیغ کند.

دهنوی رعایت اخلاق و پرهیز از تخریب و تهمت را از دیگر توصیه‌های جلیلی در تبلیغات انتخاباتی عنوان کرد و بیان داشت: نزدیک به ده هزار نفر برای همکاری با ستاد دانشجویی مقاومت رمز پیشرفت اعلام آمادگی کرده‌اند.

استراتژی اصلی تبلیغات حضور میدانی است

مسئول ستاد دانشجویی مقاومت رمز پیشرفت با تأکید بر این‌که استراتژی اصلی تبلیغات حضور میدانی است، گفت: عملیات تبلیغات میدانی از هفته آینده آغاز می‌شود.

دلیل ورود دیر دکتر جلیلی به عرصه انتخابات

این دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه شریف تأکید کرد: دلیل ورود دیر دکتر جلیلی به عرصه انتخابات این بود که وی معتقد است نباید کارش را زودتر تعطیل کند و به انتخابات بپردازد و این رفتار فرصتی است که این مطالبه را از بقیه داشته باشیم.

وی ابراز داشت: همراهی جوانان انقلابی کشور با دکتر جلیلی چیزی است که می‌تواند او را به یک پدیده در کشور معرفی کند و اگر او رأی بیاورد، باز هم نخستین منتقد به اشتباهاتش ما خواهیم بود.

دهنوی اظهار داشت: دکتر جلیلی گفت برخی برای انتخابات به سیاه‌نمایی گذشته می‌پردازند و به ما توصیه کردند که در تبلیغات دستاوردهای گذشته را مطرح کنید و سپس برنامه‌ها را توضیح دهید.

توان پیشبرد در حوزه بین‌الملل از مزیت‌های جلیلی است

در ادامه این نشست خبری، محمدرضا ذوقی، سخنگوی ستاد انتخاباتی مقاومت رمز پیشرفت با اشاره به مزیت‌های دکتر جلیلی اظهار داشت: توان پیشبرد در حوزه بین‌الملل یکی از مزیت‌های دکتر جلیلی است که پرونده هسته‌ای به‌عنوان نماد این حوزه است که نشان از روحیه مقاوم وی در کنار تخصص در حوزه دیپلماسی دارد.

وی رویه ساده زیستی و مردمی را از دیگر مزیت‌های جلیلی دانست و بیان داشت: تا رییس جمهور فهم درستی از مشکلات مردم نداشته باشد، برنامه‌هایش کارساز نیست.

سخنگوی ستاد انتخاباتی مقاومت رمز پیشرفت با بیان این‌که توان و قوت نظری در مباحث اسلامی و قرآنی از دیگر مزیت‌های دکتر جلیلی است، اظهار داشت: وی در تز دکتری خود ده سال تفسیر نمونه را مرور کرده است.

ذوقی اشراف دانشی بر حوزه های مختلف کشور را از مزیت دیگر جلیلی ارزیابی کرد و ابراز داشت: فعالیت در سطح دبیر شورای عالی امنیت ملی حوزه‌های سیاست خارجی تا قرارگاه جنگ نرم و فرهنگی را اشراف و نگاه جامع به حوزه های مختلف کشور و ارتباط آنها با یکدیگر دارد.

رییس جمهوری در تراز بیداری اسلامی می‌خواهیم

وی با بیان این‌که ما به رییس جمهوری در تراز بیداری اسلامی احتیاج داریم، گفت: جلیلی در این تراز قرار دارد و در همایش دیروز بیش از بیست رسانه خارجی حضور داشتند.

این دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه تهران مرد جنگ اقتصادی بودن را از مزیت‌های دیگر جلیلی دانست و گفت: مردم از رییس جمهور آینده انتظار دارند که وضع معیشتی و اقتصادی سامان گیرد.

ذوقی با تأکید بر این‌که دکتر جلیلی در همایش دیروز تأکید کرد که ما کدخدا بودن آمریکا را انکار می‌کنیم، اظهار داشت: دکتر جلیلی می‌گوید گفت‌وگو با آمریکا راه بهبود وضع معیشتی مردم نیست و بهبود آن در نسخه اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری فرمودند.

جلیلی برای بهبود اقتصاد به‌دنبال نسخه‌های سازش نیست

سخنگوی ستاد انتخاباتی مقاومت رمز پیشرفت در ادامه این مطلب تصریح کرد: دکتر جلیلی برای بهبود اقتصاد به‌دنبال نسخه‌های سازش نیست.

نداشتن حاشیه سیاسی یکی از حسنات جلیلی محسوب می‌شود

وی با اشاره به این‌که جامعه امروز نیاز به آرامش سیاسی دارد، ابراز داشت: تلاش در جهت آرامش سیاسی با شعار و صحبت کردن به‌دست نمی‌آید بلکه این یک منش است و پس از این‌که دکتر جلیلی پرونده هسته ای را به‌دست گرفت، به‌دنبال مصاحبه نبود و این مسأله و نداشتن حاشیه سیاسی یکی از حسنات وی محسوب می‌شود.

ذوقی ارائه مدل تبلیغاتی درست را از دیگر مزیت‌های جلیلی عنوان کرد و اظهار داشت: مدت تبلیغات دکتر جلیلی بیست روز است و ارائه یک مدل تبلیغاتی درست در فضای سیاسی کشور موضوعیت دارد که اینطور نباشد که از چند ماه پیش از انتخابات ستادهای نامزدی تشکیل شود.

سخنگوی ستاد انتخاباتی مقاومت رمز پیشرفت اظهار داشت: تبلیغات کاغذی طبیعتا تا حدی باید انجام شود اما باید از ظرفیت‌های صدا و سیما و شبکه‌های مجازی استفاده کنیم تا هزینه‌های هنگفت از بین برود.

وی افزود: هم‌اکنون دانشجویان از جیب خود برای تبلیغات خرج می‌کنند و همچنین در این زمینه  شماره حساب اعلام شده است.

در بخش دیگری از این نشست خبری رشید قانعی، مسؤول کمیته طرح و برنامه ستاد انتخاباتی مقاومت رمز پیشرفت گفت: هم‌اکنون بسیاری از کاندیداها برنامه‌ها و کتابچه‌هایی را به‌عنوان برنامه‌های خود ارائه کردند اما نگاه دکتر جلیلی این است که ما در کشور برنامه‌های کلان و بالادستی بسیاری مانند سیاست‌های کلی نظام در اشتغال، زنان و فرهنگ و حتی برنامه‌های میان دستی و پایین دستی داریم که نگاه دکتر جلیلی این است که رییس جمهور باید آنها را اجرا کند.

وی افزود: اگر کاندیدایی برنامه پنجم توسعه را به‌عنوان برنامه خود معرفی و کپی کند جالب نیست و اصلا کار رییس جمهور این نیست بلکه کار او اجرای برنامه‌هایی است که با خرد جمعی در طول سی و چهار سال انقلاب اسلامی تدوین و پیاده‌سازی شده است و این نگاه دکتر جلیلی به برنامه است.

شفافیت اقتصادی از مهم‌تربن برنامه‌های جلیلی در حوزه اقتصاد است

قانعی شفافیت اقتصادی را از مهم‌تربن برنامه‌های اقتصادی جلیلی دانست و اظهار داشت: در قضیه اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، رویه دکتر جلیلی برعکس دکتر احمدی نژاد بر افشاگری نیست.

مسؤول کمیته طرح و برنامه ستاد انتخاباتی مقاومت رمز پیشرفت با بیان این‌که دکتر جلیلی تأکید داشت که عملکردش در حوزه اقتصاد رسانه‌ای نشود، ابراز داشت: وی به همراه تیم اقتصادی خود به اینجا رسید که یک فرار بزرگ مالیاتی در کشور داریم و با طراحی سامانه‌های جامع اقتصادی مانند سامانه جامع پورتال ارزی کشور به‌دنبال به‌وجود آوردن شفافیت اقتصادی است.

وی با اشاره به این‌که دکتر جلیلی در برنامه‌ها به سه اصل اساسی معتقد است، ابراز داشت: کارآمدی دولت، اولویت بندی برنامه‌ها و اصلاح ساختار فرسوده دولت سه اصل اساسی جلیلی در برنامه‌ها است.

عدالت ساختاری

قانعی با اشاره به اصل اصلاح ساختار فرسوده دولت، گفت: دکتر جلیلی در این راستا بحث عدالت ساختاری را مطرح می‌کند که دولت به مثابه یک ماشین با حرکت رو به جلو مشکلات را حل کند و سفرهای استانی باید یکبار اتفاق بیفتد و مرتبه بعدی تیم‌های اقتصادی کار را جلو ببرند.

مسؤول کمیته طرح و برنامه ستاد انتخاباتی مقاومت رمز پیشرفت اظهار داشت: دکتر جلیلی اعتقاد دارد که هرآنچه به بضاعت دولت است را باید به مردم وعده داد.

جلیلی بین دین، سیاست و دیپلماسی پیوند به‌وجود آورده است

وی گفت: رسانه‌های خارجی در طول این مدت که جلیلی سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور را به‌عهده دارد، گفتند دکتر جلیلی بین دین، سیاست و دیپلماسی پیوند به‌وجود آورده است، او یادآور سیاستمداران انقلاب اسلامی در سال 1357 است و همچنین به دلیل این‌که پای خود را در جنگ ایران و عراق از دست داده است، نماد استکبار ستیزی را برای مبارزه در ذهن خود دارد./956/ز503/ج

ارسال نظرات