۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۶۹۱۹۱

همایش روحانیان شیعه و سنی خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش روحانیان شیعه و سنی استان خراسان شمالی با عنوان «خلق حماسه سیاسی» در مصلای بجنورد برگزار شد.
همايش مشترک علما و روحانيان شيعه و سني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، روحانیان شیعه و سنی خراسان شمالی، روز گذشته و در آستانه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، همایشی با عنوان «خلق حماسه سیاسی» در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار کردند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در این همایش که با حضور جمع بسیاری از روحانیان و طلاب حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت خراسان شمالی برگزار شد، گفت: حوزه های علمیه شیعه و سنی کشور باید راهنما و پرچمدار خلق حماسه سیاسی مردم ایران در 24 خرداد ماه باشند.

وی با اشاره به نقش هدایتی روحانیان در جامعه دینی ایران، اظهار داشت: در طول حیات نظام جمهوری اسلامی، روحانیان وظیفه روشنگری خود را در جامعه به خوبی انجام داده و در مقاطع مختلف با احساس مسؤولیت، منشأ اقدامات قابل توجهی بوده اند.

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در این مقطع زمانی نیز باید روحانیان احساس مسؤولیت کرده و جامعه را در جهت تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب راهنمایی کنند.

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: روحانیان شیعه و سنی استان نقش بسزایی در ترغیب مردم برای مشارکت در عرصه انتخابات دارند و در روز 24 خرداد ماه نیز پیشاپیش سایر اقشار در این حماسه سیاسی حضور خواهند یافت.

وی وحدت علمای شیعه و سنی را زمینه ساز خلق حماسه های بزرگ دانست و گفت: نهادینه شدن بصیرت دینی در نظام اسلامی سبب خنثی شدن نقشه های شوم دشمنان و موفقیت ایران اسلامی در زمینه های گوناگون می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی وحدت اقشار مختلف جامعه، روشنگری افکار عمومی از سوی علمای دینی و عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را عزت آفرین و سبب پیشرفت و تحقق اهداف نظام اسلامی ذکر کرد.

جامعه اهل سنت خراسان شمالی در انتخابات حضور حداکثری خواهد داشت

در این همایش آخوند گلدی کمالی، مدیر حوزه علمیه اهل سنت خادمیه بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی نیز پیروی از ولایت فقیه را بر همگان واجب دانست و گفت: جامعه اهل سنت خراسان شمالی همانند برادران شیعه خود در انتخابات پیش رو حضور حداکثری خواهد داشت.

وی با بیان این که پیروان اهل سنت این استان در 24 خرداد ماه به همراه برادران شیعه، نمایش بزرگ وحدت جامعه اسلامی برگزار خواهند کرد، اظهار داشت: جامعه اهل تسنن خراسان شمالی همانند تمامی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوشادوش برادران شیعه خود برای حفاظت از آرمان های امام و انقلاب به میدان خواهد آمد.

عضو شورای فتاوی اهل سنت خراسان شمالی با تأکید بر پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: مردم ایران در انتخابات آینده نیز همچون گذشته به راهنمایی رهبری عمل کرده و حضوری باشکوه از خود را به دنیا نشان می دهند.

آخوند کمالی عنوان کرد: سال جاری، سال پیشرفت ملت بزرگ ایران در زمینه های گوناگون و تحقق حماسه اقتصادی بوده و سرآغاز این پیشرفت و حماسه اقتصادی نیز خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد ماه است.

سیاه نمایی وضعیت کشور نادرست است

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این همایش خلق حماسه سیاسی مورد نظر رهبر معظم انقلاب را در گرو عمل به رهنمودهای ایشان دانست و گفت: رهبری نظام از هر فرصتی در جهت آگاه سازی مردم در زمینه انتخابات پیش رو و توجه به توطئه های دشمنان استفاده می کنند.

وی با بیان این که عمل به رهنودهای ولی امر مسلمین زمینه ساز خلق حماسه سیاسی و شکست نقشه های دشمنان می شود، اظهار داشت: در این زمینه روحانیان شیعه و سنی کشور نقش بزرگی دارند و آنها باید برای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم با همه توان در صحنه باشند.

سردار یوسفعلی زاده در ادامه خط قرمز کشیدن بر تاریخ 34 ساله انقلاب اسلامی و سیاه نمایی وضعیت کشور را کفران نعمت انقلاب و مسأله ای نادرست یاد کرد و افزود: سیاه نمایی وضعیت کشور از سوی برخی نامزدهای انتخاباتی ممنوع بوده و این افراد باید با نگاه دقیق به جامعه، نقد منصفانه و عالمانه داشته باشند./934/پ203/غ

ارسال نظرات