۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۶۹۴۵۵
امام جمعه فارسان:

انحراف دهندگان مسیر الهی ملت ایران به ورطه نابودی گرفتار خواهند شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فارسان با بیان این که امام خمینی(ره) لطف خدا به مردم ایران بود و ما افتخار می کنیم در عصری هستیم که به نام عصر امام خمینی(ره) نامگذاری شده است گفت: کسانی که در پی انحراف مسیر ملت هستند به ورطه نابودی گرفتار خواهند شد.
حجت الاسلام حسين جمالي زاده ، امام جمعه فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از فارسان، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، در خطبه های نماز جمعه این هفته فارسان که در مصلی امام حسین(ع) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به دین داری همراه با معرفت، اظهار داشت: دینی که همراه با معرفت و شناخت از دین نباشد نه تنها ارزشی ندارد بلکه خطرات زیادی برای انسان دین دار دارد.

حجت الاسلام جمالی زاده به خطرات دین داری بدون معرفت اشاره کرد و گفت: مهمترین خطری که انسان دین دار بدون معرفت را تهدید می کند خودبینی و خود پسندی است؛ به صورتی که این انسان خود را طلبکار عالم و آدم می داند.

خطیب نماز جمعه فارسان ادامه داد: اگر علم و سواد با معرفت و شناخت همراه شود، خشیت را با خود به همراه می آورد و خشیت چیزی جز تواضع همراه با خضوع و از خدا ترسیدن نیست.

امام جمعه فارسان یکی از علائم بی معرفتی را در ناسپاسی بیان کرد و افزود: انسانی که از دینش شناخت نداشته باشد، ظاهر و باطنش یکی نیست.

وی اساس و ریشه حماقت را در خودبینی عنوان کرد و گفت: وقتی معرفت و شناخت از دین نباشد، عقل در عذاب است و درست تصمیم نمی گیرد و این همان حماقت است.

حجت الاسلام جمالی زاده در ادامه خطبه ها به سالروز شهادت باب الحوائج، امام موسی(ع) اشاره کرد و خواستار برگزاری هرچه باشکوه تر مراسمات دینی و مذهبی در شهر شد.

امام خمینی هدیه خداوند به مردم ایران بود

وی همچنین به 14 و 15 خردادماه اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) لطف و هدیه خدا به مردم ایران بود و ما افتخار می کنیم در عصری هستیم که به نام عصر امام خمینی(ره) نامگذاری شده است.

امام جمعه فارسان به تشریح شخصیت سراسر نور امام خمینی(ره) پرداخت و خاطرنشان کرد: ایمان قوی، اسلام محوری، دین شناسی، تکلیف محوری، صبر و استقامت و خدمت به مردم از مهمترین شاخصه های این شخصیت بزرگوار بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان ادامه داد: امروز ملت ایران بر خود می بالد که شاگرد خلف آن امام فرزانه و دانشمند، زمام مملکت و رهبری جهان اسلام را برعهده گرفته است و به حق که جانشینی شایسته برای آن پیر فرزانه انقلاب است.

وی در ادامه برحضور پرشور مردم در انتخابات 24 خردادماه تأکید کرد و گفت: ملت با بصیرت ایران اسلامی، خرداد امسال حماسه سیاسی دیگری خلق می کنند و تمام معادلات غرب را برهم خواهند زد.

امام جمعه فارسان افزود: بخش نخست حماسه سیاسی با شور مردم و حضور گسترده در انتخابات و بخش دوم نیز با بصیرت مردم در انتخابات محقق می شود.

کسانی که در پی انحراف مسیر ملت هستند به ورطه نابودی گرفتار خواهند شد

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون موضوع انتخابات تصریح کرد: تجربه‌ها و رویدادهایی که تاکنون در عرصه نظام جمهوری اسلامی به وقوع پیوسته نشان میدهد که هیچ کس نمیتواند مسیر الهی ملت ایران را منحرف کند و افرادی که در پی این اشتباه باشند به ورطه نابودی دچار میشوند./9457/پ202/غ

ارسال نظرات