۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۶۹۴۷۷
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

تلاش دشمن در سوریه شکستن خط مقدم مقاومت است/ توجه به آموزه جهاد برای نابودی اسراییل

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: سوریه از روز نخست روی پای خود ایستاده و مقاومت کرده است و حمایت ایران از این کشور به این دلیل است که در خط مقدم جبهه و مقاومت است و هدف دشمنان این است که این خط مقدم را بشکنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری عصر امروز جمعه دهم خرداد ماه در آیین افتتاحیه سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اظهار داشت: هر کدام از شما می‌توانید سفیری برای کشور خود در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا باشید و پس از این‌که به شهر و دیار خود بازگشتید، وقایع و حقایقی که در کشور ما مشاهده کردید را برای همشهریان و اهل کشور خود در حدی که مقدور است بازگو کنید.

 

 

وی با بیان این‌که ایران کشوری است که حاکم آن قرآن مجید است و اخلاق اسلامی در آن جریان دارد، افزود: ایران تنها کشوری است که مردم آن به تمام معنا بر اساس تعالیم قرآن و حقایق و معارف اهل بیت(ع) زندگی می‌کنند و حکومت، مردم، ملت و رجال سیاسی‌اش، هدفشان حاکم کردن قرآن در کشور است.

 

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: در کشور ما بی‌حجابی وجود ندارد چرا که حجاب یکی از تعالیم عالی قرآن است و مراکز فساد و فحشا و مراکز ایجاد مسکرات را مشاهده نمی‌کنید و هرچه هست، دعوت به خدا است.

 

 

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این‌که پیش از انقلاب میخانه‌ها در کنار مساجد بود و در کنار مساجد مشروبات الکلی مصرف می‌شد، اظهار داشت: به برکت رهبر فقید، انقلاب و تعالیم اسلام و معارف قرآن حاکم شد.

 

 

وی با بیان این‌که از زمانی‌که پیامبر اسلام(ص) اعلام رسالت کرد، جهاد هم زاده شد، ابراز داشت: در جنگ احد بر اثر خیانت برخی از سربازان مسلمان که پشت جبهه را خالی کردند، مسلمانان شکست خوردند و عزیرانی در آن جنگ به شهادت رسیدند که یکی از آنها حناب حمزه سیدالشهدا(ع) است که جگر او را درآوردند.

 

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: این حرکت زشت و ناپسند را مقایسه کنید با با آنچه امروز در سوریه اتفاق اقتاده است که یک نفر از همین کسانی که ادعای اسلام می‌کند و به‌دروغ خود را مسلمان می‌داند، قلب یک جوان سوری که کشته شده بود را از بدنش بیرون آورد و به دندان گرفت.

 

 

 

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این مطلب افزود: آیا نمی‌توان گفت که اینها وارثین همان‌هایی هستند که در صدر اسلام با جناره حمزه(ع) آنطور کردند، بدتر از آن قبر حجر بن عدی(ع) که سال‌های سال در خدمت پیامبر(ص) و سپس امیرمؤمنان(ع) بود را پس از گذشت هزار و چهارصد سال شکافتند و جنازه را بیرون آوردند.

 

وی تأکید کرد: مسلمانان بیدار و هوشیار باشید اینها اعلام کردند که اگر بتوانیم همین عمل را با حرم امیرمؤمنان(ع) هم خواهیم کرد و در این فکر هستند اما این کجا با تعالیم اسلام سازگار است؟

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ابراز داشت: من نمی‌گویم حکومت سوریه اسلامی است اما تنها کشوری است که در مقابل اسراییل حنایتکار ایستاده و به او "نه" گفته است و رابطه سیاسی و تجاری با کشور غاصب اسراییل ندارد.

 

 

 

وی ادامه داد: سوریه از روز نخست روی پای خود ایستاده و مقاومت کرده است و حمایت ایران از این کشور به این دلیل است که در خط مقدم جبهه و مقاومت است و هدف دشمنان این است که این خط مقدم را بشکنند.

 

 

 

رییس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: اگر روزی به این خواسته برسند که خدا راضی نمی‌شود و بتوانند حکومت سوریه را ساقط کنند، پس از آن نوبت به عراق می‌رسد اما اینها از قدرت خدا غافل هستند زیرا اراده خدا پشت سر مجاهدین است.

 

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با تأکید بر این‌که آنچه مسلمانان را در برابر اسراییل ذلیل کرده فراموش کردن اصل بزرگ جهاد است، ابراز داشت: منابع بزرگ مالی در اختیار کشورهای اسلامی کجا مصرف می‌شود؟ در گزارشی می‌خواندم که ثروت یکی از وابستگان به یکی از حکومت‌های اسلامی 270 میلیارد دلار است، اما از کجا و از کدام مقر به‌دست آمده است؟ آنها یک مشت عیاش هستند.

 

 

 

وی با اشاره به این‌که در کشور ما طبقه جوانان که سنشان از سی، چهل سال تجاوز نمی‌کند، آماده و در آرزوی شهادت هستند، اظهار داشت: قرآن در مقوله تأمین زندگی مردم بهترین برنامه‌ها را دارد و آیاتی که درباره ارتباطات اقتصادی مسلمانان نازل شده، بیانگر این مطلب است.

 

 

 

رییس دفتر مقام معظم رهبری افزود: امروز رباخواری در جهان، اکثریت قریب به اتفاق مردم را گرسنه نگه‌داشته و یک اقلیت تمام ثروت دنیا را می‌بلعند./956/پ202/ع


ارسال نظرات