۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۴۸۱

آیین افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز جمعه دهم خرداد ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن اجلاس سران کنفرانس اسلامی برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ابراز داشت: هر کدام از شما می‌توانید سفیری برای کشور خود در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا باشید و پس از این‌که به شهر و دیار خود بازگشتید، وقایع و حقایقی که در کشور ما مشاهده کردید را برای همشهریان و اهل کشور خود در حدی که مقدور است بازگو کنید.

وی با بیان این‌که ایران کشوری که حاکم آن قرآن مجید است و اخلاق اسلامی در آن جریان دارد، افزود: ایران تنها کشوری است که به تمام معنا بر اساس تعالیم قرآن و حقایق و معارف اهل بیت(ع) را زندگی می‌کند و حکومت، مردم، ملت و رجال سیاسی‌اش، هدفشان حاکم کردن قرآن در کشور است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر این‌که آنچه مسلمانان را در برابر اسراییل ذلیل کرده فراموش کردن اصل بزرگ جهاد است، ابراز داشت: منابع بزرگ مالی دراختیار کشورهای اسلامی کجا مصرف می‌شود؟ در گزارشی می‌خواندم که ثروت یکی از وابستگان به یکی از حکومت‌های اسلامی 270 میلیارد دلار است، اما از کجا و از کدام مقر به‌دست آمده است؟ آنها یک مشت عیاش هستند.

وی گفت: سوریه از روز نخست روی پای خود ایستاده و مقاومت کرده است و حمایت ایران از این کشور به این دلیل است که در خط مقدم جبهه و مقاومت است و هدف دشمنان این است که این خط مقدم را بشکنند.

همچنین حجت‌الاسلام محمدی در این مراسم اظهار داشت: در این دوره از مسابقات دو نفر که یکی قاری و دیگری حافظ کل قرآن است، به عنوان نماینده ایران به رقابت می‌پردازند و هفتاد نماینده از کشورهای اسلامی و قاره های مختلف جهان حضور دارند.

وی با اشاره به این‌که ملت مسلمان ایران طی سی و چهار سال گذشته به برکت قرآن و ولایت بر دهان دشمنان زده است، ابراز داشت: دشمن می‌خواهد انتخابات ما را کمرنگ کند و موجب تضعیف آن بشود اما اگر عزت و عظمت می‌خواهیم، باید با حضور خود در انتخابات حماسه بیافرینیم.

لازم به‌ذکر است در این مراسم گروه تواشیح اصفهان به اجرای سرود و همچنین سید کریم موسوی به اجرای ابتهال پرداختند./956/پ202/ص

ارسال نظرات