۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۷۱۹۳۹
نجار:

پیش‌داوری درباره نتیجه انتخابات قبل از اعلام وزارت کشور غیر قانونی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور گفت: برابر قانون وزارت کشور تنها مرجع اعلام نتایج انتخابات است و اگر کسی قبل از اعلام وزارت کشور پیش داوری کند، خودش ضرر کرده و برابر قانون هم با او برخورد می‌شود.
محمد نجار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی محمد نجار، وزیر کشور دقایقی پیش در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور از اعلام درصد مشارکت در انتخابات تا پایان امروز خبرداد و گفت: کار شمارش آراء انجام شده و صورت جلسات در حال ارائه شدن به وزارت کشور است اما هنوز نتیجه انتخابات مشخص نشده و ما درحال تجمیع هستیم و  روند قانونی اینها باید طی شود.

وی با بیان این مطلب افزود: نتیجه نهایی که اعلام شود، با توجه به افرادی که حائز شرایط بودند و آن تعدادی که شرکت کردند، درصد مشارکت استخراج می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر این احتمال برگزاری نشست خبری توسط یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برابر قانون وزارت کشور تنها مرجع اعلام نتایج انتخابات است و بالاخره اگر کسی قبل از اعلام وزارت کشور پیش داوری کند، خودش ضرر کرده و برابر قانون هم با او برخورد می‌شود؛ ما هم این را گفته ایم.

نجار بیان داشت: البته این کار را نمی‌کنند زیرا امروز بحمدلله همه منتظر هستند تا وزارت کشور نتایج را اعلام کند و کار خیلی آرام در حال انجام و جلو رفتن است./956/پ202/ج

ارسال نظرات