۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۷۳۱۴۶

بازدید وزیر مختار تاجیکستان از جامعة‌المصطفی

خبرگزاری رسا ـ اکرام‌الدین نعمت‌اف، وزیر مختار و معاون سفیر تاجیکستان در ایران، با حضور در جامعة‌المصطفی، با برخی از مسؤولان المصطفی دیدار کرد.
بازديد وزير مختار تاجيکستان از جامعة‌المصطفي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعة‌المصطفی، اکرام‌الدین نعمت‌اف، وزیر مختار و معاون سفیر تاجیکستان در ایران، با حضور در جامعة‌المصطفی، با برخی از مسؤولان المصطفی دیدار کرد و ضمن بازدید از جامعه‌المصطفی، با برخی از فعالیت‌های آن آشنا شد.
در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعة‌المصطفی، با اشاره به رسالت المصطفی، درباره جامعة‌المصطفی و دستاوردهای آن توضیح داد و تربیت افراد تقریبی، معتدل و علاقه‌مند به سنت‌های کشورشان را از اصول مهم جامعة‌المصطفی برشمرد.
وی همچنین از رابطه خوب ایران و تاجیکستان و وجود مشترکات فراوان فرهنگی مانند زبان سخن گفت.
در این دیدار، وزیر مختار تاجیکستان، با تشکر از مسؤولان جامعة‌المصطفی به دلیل پذیرش طلاب تاجیکستانی، از پرورش طلاب به دور از افراط‌گرایی و کارآمد در جامعة‌المصطفی ابراز خوشحالی کرد و تأکید کرد که عملکرد خوب جامعة‌المصطفی را در این زمینه، به دولت تاجیکستان منتقل خواهد کرد.
گفتنی است، نعمت‌اف با حضور در مؤسسة آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی، با طلاب تاجیکستانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این جلسه وی هدف از سفر به قم را سرکشی به طلاب تاجیکستانی و تشرف به زیارتگاه‌های قم برشمرد.
معاون سفیر تاجیکستان در ایران به طلاب توصیه کرد که از وقتشان استفاده کنند و به خوبی درس بخوانند، همچنین در کنار علوم اسلامی، رشته‌ای از علوم انسانی نیز فرابگیرند تا در آینده، بتوانند بیشتر به کشورشان خدمت کنند.
در ادامه، یکی از طلاب تاجیکستانی به نمایندگی از طلاب دیگر، مطالبی درباره رشته‌های تحصیلی طلاب، وضعیت مطلوب آموزشی و پژوهشی المصطفی، رفتار خوب استادان و مسؤولان جامعةالمصطفی بیان کرد./907/د102/پ
ارسال نظرات