۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۷۳۱۴۸
در مرکز اسلامی انگلیس؛

نشست آنلاین اسلام و زندگی پیرامون ابعاد وجودی امام زمان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست آنلاین اسلام و زندگی پیرامون ابعاد وجودی امام زمان(عج) و مهدویت با حضور حجت‌الاسلام مجیدی در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.
مهدويت
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، بر اساس اطلاعیه مرکز اسلامی انگلیس، نشست آنلاین اسلام و زندگی پیرامون ابعاد وجودی امام زمان(عج) و مهدویت با حضور حجت‌الاسلام مجیدی به منظور بررسی ابعاد مهدویت در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.
 حجت‌الاسلام مجیدی درباره آثار وجودی امام زمان(عج) گفت: اهداف اصلی انبیا همانا ایجاد ارتباط انسان‌ها با خداوند و ایجاد قسط و عدل در میان انسان‌ بوده است و‌ مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که همه انبیا به طور کامل به هدف خود نرسیده‌اند، حال وعده خداوند که زمین به دست صالحان و درستکاران خواهد افتاد چه می‌شود و وجود امام زمان(عج) چه نقشی را ایفا می‌کند و آثار وجودی امام زمان چیست باید بررسی شود.
وی افزود، بر اساس حدیثی از پیامبر اکرم(ص) وجود امام عصر(عج) همچون خورشید پشت ابر است یعنی اگر چه در غیبت هستند ولی اگر لحظه‌ای نباشند هستی نابود می‌شود.
این کارشناس دینی اظهار داشت: از طرفی هر انسانی در رسیدن به تقرب الهی نیاز دارد که مورد دستگیری قرار بگیرد و کسی او را یاری کند که این شخص وجود پر برکت امام زمان(عج) است چرا که ایشان را همواره ناظر بر اعمال خود می‌بیند و امید به فرج ایشان سبب نشاط و شادمانی جامعه بشریت می‌شود.
حجت‌الاسلام مجیدی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار فرج یعنی عدالت نسبی را فراهم کنیم چرا که امام زمان(عج) با معجزه کارش را پیش نخواهد برد بلکه با خرد جمعی این کار تحقق پیدا می‌کند./907/د102/پ
ارسال نظرات