۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۷۳۱۶۵
حجت الاسلام رضوی مهر:

ارتقای وضعیت فرهنگی مطالبه جدی حوزه و مردم از رییس جمهور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور با بیان این که بهبود وضعیت فرهنگی و اقتصادی باید در رأس برنامه های رییس جمهور منتخب باشد، گفت: برای این منظور باید کارگروهی از متخصصان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه تشکیل داد.
سيد جلال رضوي مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تشریح مطالبات حوزه از رییس جمهور منتخب، اظهار داشت: وضعیت فرهنگی فعلی کشور قانع کننده نیست، انتظار این است که مسؤولان با کارگروه های تخصصی و علمی این وضعیت را بهبود بخشند.

 

وی بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی، ایجاد فضایی برای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی و اجرای منویات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را از جمله وظایف رییس جمهور برشمرد و گفت: با توجه به این که رییس جمهور منتخب شخصیتی حوزوی و دانشگاهی است انتظار می رود به دور از گرایش های حزبی و گروهی با استفاده از افراد متخصص، و با بهره مندی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب خدمت رسانی کند.

 

نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور افزود: تجربه 30 ساله انقلاب ثابت کرده تا زمانی که پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب گام برداریم هرگز دچار سستی، رخوت و خستگی در میادین فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نخواهیم شد و هرجا با تساهل، تسامح و کم کاری از خواسته های ایشان فاصله گرفتیم، عقب ماندیم.

 

حجت الاسلام رضوی مهر یکی از مهم ترین مطالبات حوزه از رییس جمهور منتخب را برنامه ریزی مدون دولت برای معیشت مردم عنوان کرد و گفت: بحث اقتصاد یکی از مباحث جدی است که با افراط و تفریط قابل حل نیست؛ ملت ایران به برنامه های ابتدایی رییس جمهور منتخب که بیشتر جنبه اقتصادی داشت پاسخ مثبت دادند بنابراین باید این مطالبه مردمی را پیگیری کرد.

 

وی بهره مندی از شخصیت ها و فرهیختگان علم اقتصاد در حوزه و دانشگاه را ضروری خواند و ابراز داشت: اتاق فکری ویژه برای بررسی مسائل اقتصادی، معیشتی مردم تشکیل شود تا با جلسات مستمری که با رییس جمهور دارند بتوانند مشکلات تولید، توزیع، بازار، عرضه و تقاضا را حل کنند، اگر عالمانه و آگاهانه برنامه های اقتصادی زیر نظر وی تدوین شود این جلسات می تواند خروجی مفیدی داشته باشد.

 

مشاور رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که وضعیت بازار باید به حالت آرامش برگردد، گفت: قیمت های تورمی و غیر واقعی باید به حالت عادی برگردد و افزایش رشد قیمت اجناس معقولانه باشد.

 

اصلاح ساختارها نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی و خنثی سازی تحریم ها دارد

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان این که در سیستم عرضه و تقاضای کنونی دلال ها سودهای زیادی می برند، اظهار داشت: این وضعیت باید اصلاح شود و رویکرد ساختار اقتصادی به سمت تولید، تحقیق و تلاش باشد؛ رویکرد ساختار اقتصادی بومی می تواند نقش مستقیمی در اقتصاد مقاومتی و عبور از تحریم ها داشته باشد.

 

وی رسیدن به قله حماسه سیاسی و اقتصادی را فتح الفتوح ملت ایران دانست و گفت: رییس جمهور منتخب با بهره مندی از متخصصان مقدمات حماسه اقتصادی را فراهم آورد و با شاه کلیدی که دارد قفل های مختلف را یکی پس از دیگری بازگشایی کند.

 

نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور ادامه داد: باید سیستم مالی اسلام که نسبت به اقتصاد غرب برتری دارد را با عمل و نه با شعار به جهانیان عرضه کنیم؛ وضعیت سود دهی در بانک ها و رانت خواری ها را مورد رسیدگی و در همه عرصه ها حرکت بر مدار قانون را معیار قرار دهیم.

 

حجت الاسلام رضوی مهر خاستگاه انقلاب را حوزه دانست و گفت: یکی از افتخارات ملت ایران این است که سه رییس جمهور کشور از حوزویان بوده است اما با این حال حوزه هرگز وابسته به دولت ها نبوده و نخواهد بود؛ این بار نیز ملت به فرزند حوزه اقبال کردند.

 

وی با بیان این که حوزه باید از این ظرفیت به وجود آمده به عنوان فرصت طلایی مراقبت کنند، ابراز داشت: باید در خدمت رسانی دینی به ملت ایران با استفاده از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و خارجی بتوانیم شبهاتی را که برای اسلام ستیزی از سوی گروه های افراطی، کلیساهای وابسته به صهیونیسم بوجود آمده را از بین ببریم و عالمانه، عادلانه، عاقلانه و مبتنی بر فطرت پاسخگوی نیازهای نسل هایی باشیم که گروه گروه به جبهه اسلام ایمان می آوردند./928/ت302/ج

ارسال نظرات