۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۷۳۷۰۲
حماسه اقتصادی چگونه تحقق می‌یابد؟

مجلس و مسؤولان دولت جدید را برای تحقق حماسه اقتصادی کمک کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس حوزوی، گفت: مجلس و دیگر مسؤولان نظام اسلامی دولت را در تحقق حماسه اقتصادی کمک کنند تا بتوانیم در این جنگ اقتصادی بر حیله های اقتصادی دشمن غلبه کنیم.
حماسه اقتصادي
حجت‌الاسلام سید اسدالله محمودی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش‌ که «چه کنیم که حماسه اقتصادی محقق شود؟» با اشاره به نام گذاری امسال به‌ نام حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: مردم ایران اسلامی با سعی و تلاش فراوان و مجاهدت توانستند حماسه سیاسی مورد نظر رهبری را به‌وجود آورند و این شرکت در انتخابات باعث شد که ایران در جهان دارای موقعیت سیاسی زیادی شود و این در عرصه اقتصاد بسیار تأثیرگذار است.
وی ادامه داد: دومین حماسه، حماسه در عرصه اقتصاد کشور است که فراتر از یک حرکت طبیعی و عادی است و باید یک سعی مضاعف در کشور در امر اقتصاد صورت گیرد تا جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی به شکل اسلامی و دینی آن در کشور شکل بگیرد و کشور از بار مشکلات اقتصادی امروزه رهایی یابد.
این کارشناس حوزوی، کمک کشورهای مستبد و فاسد به اسرائیل غاصب و آمریکا برای فشار و تحریم ایران را امری بدیهی دانست و اظهار داشت: جهان کفر در پی فلج کردن اقتصاد ایران است از این رو دولت منتخب باید بیشترین همت خود را در زمینه حل مسائل اقتصادی قرار دهد و سخنان رهبری را در جهت پیشبرد امور بکار ببندد.
وی افزود: دولت منتخب باید سعی کند با ایجاد اشتغال در کشور و توجه به بخش تولید، نقدینگی را در کشور سامان دهد و مجلس و دیگر مسؤولان نظام اسلامی نیز دولت را در تحقق حماسه اقتصادی کمک کنند تا در این جنگ اقتصادی بر حیله های اقتصادی دشمن غلبه کنیم.
حجت‌الاسلام محمودی، فاصله طبقاتی را یکی از مشکلات اقتصادی جامعه برشمرد و تصریح کرد: در روایات اسلامی آمده است؛ «الفقر الموت الاکبر»؛ اگر در کشور ما فاصله طبقاتی زیاد شود و عده‌ای به ثروت زیاد برسند و در کنار آن، عده‌ای فقیر شوند، این موجب بی دینی در مردم می‌شود و این یکی از مشکلات اساسی پیش‌روی اقتصاد ما است.
وی یادآور شد: دولت باید معیشت مردم را مورد توجه ویژه قرار دهد و در برنامه‌های خود اعتدال را رعایت کند، در اصل باید به زندگی این مردم و معیشت آنها توجه کرد و جواب حضور میلیونی آنها در پای صندوق رأی را داد.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، در پایان تأکید کرد: این جامعه متعلق به امام زمان(عج) است و باید برای این مملکت الهی و دینی کوشش کرد و یک ایران سربلند و اسلامی به‌وجود آورد، باید دولت جدید سعی کند خدمت به مردم را در مقام عمل ایجاد کند و حماسه اقتصادی مورد نظر رهبری نیز، خدمت به مردم است./978/ت302/پ
ارسال نظرات