۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۷۳۹۷۸
دیوید کامرون :

طالبان می توانند بخشی از روند صلح باشند

خبرگزاری رسا ـ وی بعد از دیدار با سربازان انگلیس در ولایت هلمند گفته است که طالبان می توانند بخشی از روند صلح باشند به شرطی که دست از خشونت بردارند.
کرزاي و ديويد کامرون

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در سفر به افغانستان گفته است که می خواهد شاهد راه حلی سیاسی و امنتی برای آینده افغانستان باشد. وی بعد از دیدار با سربازان انگلیس در ولایت هلمند گفته است که طالبان می توانند بخشی از روند صلح باشند به شرطی که دست از خشونت بردارند.


به گفته بی بی سی؛ کامرون از هلمند راهی کابل برای کنفرانس مشترکی با آقای کرزای شد. وی در این کنفرانس درباره گفتگو با طالبان، برگزاری انتخابات پیش روی ریاست جمهوری افغانستان و همچنین تقویت نیروهای افغان پس از سال 2014 سخن گفت.


نخست وزیر انگلیس در این کنفرانس گفت: برگزاری انتخابات در افغانستان بسیار مهم است و این روند می تواند به آینده افغانستان خیلی کمک کند. به همین منظور کمکی 4 تا 5 میلیون پوندی برای روند برگزاری انتخابات افغانستان در نظر داریم. به خصوص افزایش سهم و مشارکت زنان در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده.

دیوید کامرون در انتها گفت: انگلیس در سال آینده میزبان کنفرانسی درباره ادامه حمایت جامعه جهانی از افغانستان خواهد بود./1421/9161/خ

ارسال نظرات