۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۷۴۱۴۷
حجت الاسلام خرسند:

مرسی برای حفظ استقلال مصر در رابطه با آمریکا و اسراییل تجدید نظر کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون با تأکید بر این که دشمن اصلی مسلمانان استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و اسراییل است، گفت: وهابیت یکی از مهره های استکبار جهانی است؛ مسلمانان نباید دشمن اصلی خود را فراموش کنند.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه كازرون

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، کشتار شیعیان مصر را نتیجه نقشه های استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: وهابیت مهره استکبار جهانی است؛ ما باید مراقب باشیم که دشمن اصلی را فراموش نکنیم، نقطه اصلی تهاجم ما باید به سمت رأس استکبار یعنی آمریکا و اسراییل باشد، بی شک این جنایات بدون چراغ سبز آنها اتفاق نمی افتد.

وی با بیان این که جنایات وهابیت را هیچ فرقه ای از اهل تسنن و هیچ انسانی تأیید نمی کند، گفت: کشتار، قتل و غارت، سر بریدن، شکم پاره کردن و جگر خوردن جنایات ضد بشری هستند و تنها بر ضد مسلمانان و شیعیان نیست؛ روزی باید اینها در دادگاه جهانی محاکمه شوند.

امام جمعه کازرون همگان را به حفظ خونسردی و متانت دعوت کرد و ابراز داشت: امروز مظلومیت شیعه آشکار شده است؛ ما باید با مبنا و استدلال حقانیت و مظلومیت خود را ثابت کنیم و دچار کارهای احساساتی نشویم.

حجت الاسلام خرسند با بیان این که دولت های اسلامی به ویژه مصر باید این حادثه را به طور جدی محکوم کنند، گفت: مصری ها باید نشان دهند که در این حادثه نقشی ندارند و مسببین آن جنایت را دستگیر و پشت پرده آن را معرفی کنند و آنها را به اشد مجازات برسانند.

مرسی برای حفظ استقلال مصر در رابطه با آمریکا و اسراییل تجدید نظر کند

وی افزود: این فتنه امروز خود مصر را هم گرفتار کرده است؛ همان کسانی که مرسی دل به حمایت آنها خوش کرده بود امروز فتنه در مصر بوجود آورده اند و از لائیک ها حمایت کرده و برای سرنگونی مرسی و اخوان المسلمین پول خرج می کنند؛ مصری ها اگر بخواهند استقلال و هویت خود را حفظ کنند باید در رابطه خود با آمریکا و اسراییل تجدید نظر کنند و با فرقه ضاله وهابیت برخورد کنند.

امام جمعه کازرون در نقد عملکرد غلط رییس جمهور مصر، گفت: مرسی در برخی جاها امتیاز می دهد و حتی برای اسراییل نامه فدایت شوم نوشته است، از طرف دیگر با سوریه قطع رابطه می کند؛ هنوز جرأت برقراری ارتباط با ایران را به صورت رسمی پیدا نکرده اما با اسراییل رسما رابطه دارد؛ مرسی باید دست از تعارف بردارد.

حجت الاسلام خرسند در تحلیل علت کشتار شیعیان در اقصی نقاط جهان، اظهار کرد: این جنایات حاکی از عمق نفوذ انقلاب اسلامی، مذهب شیعه و اسلام ناب محمدی در قلوب امت اسلامی است؛ استکبار از این که اسلام دارد فراگیر و تبدیل به قدرت جهانی می شود، می ترسند.

وی ادامه داد: آنها نتوانستند از راه نظامی و فرهنگی جلوی این نفوذ را بگیرند و با وجود این که سال ها است تهاجم وسیع فرهنگی را در کشورهای اسلامی و بر علیه مبانی دینی آغاز کرده اند، نقطه آغاز خیزش و بیداری از اسلام بوده است.

خنجر وهابیت همواره بر گلوی مسلمانان بوده است

امام جمعه کارزون با بیان این که برای مسلمانان هوشیار و اهل بصیرت، دست دشمن در این جنایات آشکار است، گفت: آنها برای این که جلوی نفوذ اسلام را بگیرند و این حرکت را کند کنند فتنه و دعوا بین امت اسلامی افکندند زیرا تنها مسأله ای که می تواند چالش برانگیز باشد اختلاف مذاهب است.

حجت الاسلام خرسند فرقه وهابیت را بهترین گزینه برای اجرای نقشه شوم دشمنان اسلام دانست و ابراز داشت: وهابیت فرقه فریب خورده ای است که انگلیسی ها آن را بوجود آورده اند؛ دشمنان اسلام برای پیگیری اهداف خود احتیاج به یک فرقه ساختگی و خائن به دین، دارند.

وی گفت: وهابیت هیچ گاه علیه قدرت های جهانی و مشرکین نجنگیده اند و تیغ آنها همواره روی حلقوم مسلمان ها بوده است؛ امروز نیز اوج جنایات شان را در عراق، پاکستان، افغانستان، سوریه و لبنان می بینیم./928/ت301/ج

 

ارسال نظرات