۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۷۴۲۴۳
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قم خبر داد؛

غبارروبی مساجد قم برای استقبال از ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مساجد قم برای ورود به ماه ضیافت الهی غبارروبی می‌شوند.
غبارروبي مساجد
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مساجد قم برای ورود به ماه ضیافت الهی غبارروبی می‌شوند.
وی با اشاره به فرارسیدن دهه تکریم و غبارروبی مساجد، افزود: در روایات معصومان(ع) تأکید فراوانی در زمینه پاکیزگی و غبارروبی مساجد شده است.
وی توجه به ماه شعبان و انجام اعمال این ماه را مقدمه‌ای برای ورود به میهمانی خداوند و سبب پاکسازی درون و رهایی از گناهان ذکر کرد و اظهار کرد: باید به دور از هر گونه آلودگی و گناه به میهمانی خالق هستی برویم و غبارروبی مساجد گام برداشتن به سوی میهمانی خداوند است.
حجت‌الاسلام اسکندری غبارروبی و خوشبوکردن مساجد را یکی از آیین‌های شایسته در فرهنگ دینی و اخلاقی دانست و تأکید کرد: مسجد به عنوان کانون عبادت و تقوا، باید علاوه بر جذابیت معنوی، از جذابیت ظاهری هم برخوردار باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران امور مسجد، هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی حوزه فرهنگ دین در تکریم و غبارروبی مساجد، بر لزوم زمینه‌سازی در بهره‌مندی مؤمنان از فضایل معنوی ماه مبارک رمضان از سوی دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی تأکید کرد.
وی مهم‌ترین ویژگی ماه مبارک رمضان را نزول قرآن کریم در این ماه ذکر کرد و گفت: تلاوت قرآن کریم و تفکر در آیات این کلام الهی، مطالعه و علم آموزی، مناجات و دعا، توبه و استغفار، صدقه دادن، اطعام دادن و صله رحم از اعمالی است که در این ماه سفارش زیادی به انجام آنها شده است./907/د102/ن
ارسال نظرات