۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۷۴۳۶۳
آیت الله علم الهدی:

نمایشگاه قرآن و عترت مشهد متناسب با اقتضائات پایتخت معنوی کشور باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با اشاره به استقبال بالای مردم در داخل و خارج کشور از نمایشگاه قرآن، گفت: این نمایشگاه، باید متناسب با امتیازات و اقتضائات مشهد برنامه های فوق العاده ای ارائه کند و برنامه های نمایشگاه مشهد باید متفاوت از برنامه های تهران باشد.
آيت الله علم الهدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امروز در دیدار اعضای ستاد اجرائی نمایشگاه قرآن و عترت، با اشاره به ترویج قابل توجه مباحث قرآنی میان شیعیان، گفت: مراسم ترتیل خوانی که در ماه مبارک رمضان در کنار مضجع شریف حرم علی بن موسی الرضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) اجرا می شود، برنامه ارزشمندی است.

وی افزود: در گذشته تمام تجلی قرآن در جلسات قرآنی دیده می شد و متأسفانه این محافل جلوه شعاری نداشت اما اکنون برگزاری نمایشگاه قرآن، گام موثری در ترویج فرهنگ قرآن است.

آیت الله علم الهدی فعالیت دست اندرکاران نمایشگاه قرآن را صدقه جاریه خواند و با اشاره به استقبال بالای مردم در داخل و خارج کشور از نمایشگاه قرآن، گفت: این نمایشگاه، باید متناسب با امتیازات و اقتضائات مشهد برنامه های فوق العاده ای ارائه کند. برنامه های نمایشگاه مشهد باید متفاوت از برنامه های تهران باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه مسائل علمی و هنری در نمایشگاه قرآن، تصریح کرد: هنر بر خلاف علم، با همه ابعادش قابل نمایش است. برجستگی مسأله اندیشه و تدبر در قرآن از طرق مختلف، می تواند یکی از مزایای بسیار عالی این نمایشگاه باشد.

وی با تأکید بر اختصاص غرفه ای به ترویج و معرفی سبک زندگی دینی، افزود: تفسیر سوره حجرات و ده آیه سوره فرقان که با محوریت مسائل اجتماعی آمده است را که دو مرجع تببین کننده سبک زندگی دینی هستند ارائه دهید.

نمایشگاه قرآن مشهد از نهم ماه مبارک رمضان دائر می شود

سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در ادامه با اشاره به این که نمایشگاه قران از نهم تا هفدهم ماه مبارک رمضان برگزار می شود، گفت: هر ساله مدت برگزاری نمایشگاه شش روز بود اما امسال در 9 روز انجام می شود و اختتامیه همزمان با شب های قدر خواهد بود.

وی برگزاری همایش سبک زندگی قرآنی، غرفه آموزش قرآن و عترت و ولایت را از برنامه های نمایشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: ترتیل خوانی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر انجام و  آخرین تولیدات قرآنی در نمایشگاه عرضه می شود.

سرابی افزود: در غرفه هنرهای قرآنی، از صنایع دستی، هنرهای سنتی و تجسمی بهره گرفته شده و اجرای تئاتر و نمایش با هدف معرفی هنر متعالی و ارزشمند، همراه با حفظ رعایت موازین و شئون اسلامی از دیگر برنامه های نمایشگاه امسال است.  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن و عترت، موازین عفاف و حجاب مورد توجه قرار گرفته و همچنین فعالیت هایی که در این عرصه انجام گرفته، در نمایشگاه ارائه می شود.

موضوعات قرآنی به عنوان سند بالا دستی تعریف نشده است

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مشاور امرو روحانیت استانداری خراسان رضوی نیز در این دیدار با انتقاد از این که موضوعات قرآنی به عنوان سند بالا دستی تعریف نشده است، گفت: قرآن سهم برجسته ای در تعریف مشهد به عنوان یک شهر معنوی دارد و موضوعات قرآنی باید محور اصلی در فعالیت های شهر مشهد را به خود اختصاص دهد.

همچنین شجاعی، مدیر مسؤول روزنامه خراسان، با تأکید بر ترویج بیش از پیش نگاه قرآنی در جامعه، گفت: مسؤولان باید قرآن را در مشهد الرضا، در زندگی و نگاه مردم جاری کنند. مشاوره‌ها نباید به سبک غربی ارائه شود. اندیشه قرآن باید در سبک زندگی جریان داشته باشد./930/پ201/س

ارسال نظرات