۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۷۵۲۷۳

تولید بیش از 150 قسمت نمایش رادیویی ویژه ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ مرکز هنر های نمایشی رادیو بیش از 150 قسمت نمایش رادیویی را برای پخش از شبکه های مختلف صدا تولید کرده است.
راديو
به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نمایش های بهشت، پهلوان اکبر خراسانی، دورمانده، ضربه آخر، صعود به ارتفاع بینهایت، دا، فخر آباد، نشانی قلب من است، مرد آرام، فصل عشق، یلدای خاموش و سجود سرخ عناوین برخی از نمایش‌هایی است که با هنرمندی بازیگران مرکز هنرهای نمایشی رادیو در این ایام پخش می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، در این آثار جمعی از شناخته شده‌ترین بازیگران همچون ژاله علو، توران مهرزاد، اکبر زنجانپور، صدرالدین شجره، علی عمرانی، فریبا متخصص، بیوک میرزایی، محمد عمرانی، شمسی فضل اللهی ،مهین نثری، مهدی صباغی، مهدی گیاهی، رحمان باقریان، فریدون محرابی، ایوب آقاخانی، زهره مجابی، خسرو فرخزادی، رضا عمرانی، رامین پور ایمان، صدیقه کیانفر، ناهید مسلمی و نیز سایر هنرمندان رادیو هنرنمایی می کنند.
خلاصه برخی از نمایش‌های رادیویی سریالی به شرح زیر است:
1-«یلدای خاموش» 25 سال سکوت حضرت علی و اتفاقاتی که در این ایام افتاده است که در 5 قسمت ازقصه شب رادیو ایران پخش می شود، نویسنده این نمایش غلامرضا کاووسی، سردبیر و تهیه کننده بابک صفی خانی، کارگردان آن حمید منوچهری است.
2-«سجود سرخ» ماجرای شهادت حضرت علی (ع) می باشد که در شبهای قدر در 5 قسمت ازقصه شب رادیو ایران پخش می شود، نویسنده غلامرضا کاووسی، سردبیر و تهیه کننده بابک صفی خانی و کارگردان حمید منوچهری در تولید این نمایش همت می گمارند.
3-«فصل عشق» بر اساس زندگی نورالدین عافی نگاشته شده است رزمنده ای که 8 سال در جبهه بوده و رشادت های بسیاری کرده است و اکنون در تبریز زندگی می کند، نویسنده آن مجتبی قدمشاد، تهیه کننده سردبیر ژاله محمد علی و کارگردان فریدون محرابی در 6 قسمت با شما همراه خواهند بود.
4-«مرد آرام» فرازی از زندگی نامه آیت الله حق شناس است که در 6 قسمت برای پخش از رادیو معارف تولید شده است، تهیه کننده و سردبیر این برنامه الشرف السادات اشرف نژاد است.
5-«بهشت» داستان هابیل و قابیل است که با موضوع قصه دو برادر در زمان محمد رضا شاه پهلوی نوشته شده است و در 5 قسمت از شبکه های رادیویی ایران و معارف پخش می شود، کارگردان نمایش میکائیل شهرستانی، نویسنده فرهاد امینی و تهیه کننده و سردبیر اشرف الساادات اشرف نژاد با شسما همراه هستند.
6-«دور مانده» در خصوص مبارزه با بی سوادی است که ماجرای پسر چوپانی است که به خاطر گم کردن بره ای برای تنبیه نشدن مهاجرت می کند و این سفر باعث شناخت و تحول او می شود، این نمایش در 6 قسمت از رادیو مهارت پخش می شود، نویسنده این نمایش رویا افشار، کارگردان ندا هنگامی و تهیه کننده و سردبیر اشرف السادات اشرف نژاد است.
7-«پهلوان اکبر خراسانی» فرازی از زندگی نامه ی این پهلوان نامور ایرانی می باشد که در عهد قاجاریه زندگی می کرده است در 6 قسمت از شبکه ورزش پخش می شود، نویسنده پویان غفاری، تهیه کننده و سردبیر داوود نقلانی و کارگردان رضا عمرانی با شنوندگان همراه خواهند بود.
8-«ضربه آخر» داستان فوتبالیستی به نام سانتیاگو مونز که در یک خانواده ی فقیر به دنیا می آید، گلن هادل مربی معروف انگلیسی او را کشف کرده و به لیگ برتر انگلستان می برد، نویسنده حسین یعقوبی، تهیه کننده سردبیر شهناز دهکردی، کارگردان ایوب آقاخانی است و در 6 قسمت از شبکه ورزش پخش می شود.
9-«نشانی قلب من است» داستان بیماری است که قلب رزمنده ای شیمیایی به او اهدا می شود و این قلب در او الهام بخش اتفاقاتی است، این برنامه به نویسندگی مرضیه رشید بیگی، تهیه کنندگی و سردبیری مهتاب امینی و کارگردانی مجید حمزه در60 قسمت، از رادیو نمایش پخش می شود، این نمایش جزء آثار فاخر و ماندگار مرکز هنرهای نمایشی است که گروه زیادی از هنرمندان در این سریال بازی خواهند کرد.
10- «دا» نام کتاب روایت خاطرات سیده زهرا حسینی است که در مورد جنگ ایران و عراق و به اهتمام سیده اعظم حسینی نگاشته شده و ه موضوع مقاومت مادران ایرانی در طول جنگ ایران و عراق می پردازد، این نمایش به تهیه کنندگی و سردبیری شهلا نیساری و کارگردانی میکائیل شهرستانی، در 28 قسمت از رادیو نمایش پخش می شود.
11- «فخر آباد» به نویسندگی فرهاد امینی، ماجرای یک ساختمان 4 طبقه در محله ی فخر آباد که یک خانواده به همراه فرزندان در آنجا زندگی می کنند، در این ساختمان اتفاقاتی در ماه مبارک رمضان می افتد که شنیدنی است، و در 28 قسمت از رادیو نمایش پخش می شود.
12_«صعود به ارتفاع بی نهایت» ماجرای جانبازی به اسم رضا که به واسطه آشنایی دخترش با خانواده ای، در یک حادثه قلب خود را به یکی از اعضای این خانواده اهدا می کند، نویسنده علی جولایی، تهیه کننده سردبیر شهرام میرشکاک در 6 قسمتبا شنوندگان رادیو سلامت همراه می شوند.
شایان ذکر است، علاوه بر نمایش های سریالی، نمایش های تک قسمتی نیز از شبکه های مختلف رادیویی پخش خواهد شد، همچنین هزار قطعه نمایش کوتاه با موضوع سبک زندگی که در 3 محور فردی، اجتماعی، خانوادگی تولید شده است دسته بندی شده و برای پخش از رادیو نمایش و شبکه های مختلف صدا ارسال خواهد شد./9192/د101/ی
ارسال نظرات