۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۷۶۱۹۸
مدیرکل کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری:

کتابخوانی بهترین وسیله برای پر کردن اوقات فراغت جوانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: باید بکوشیم با برنامه‌های ابتکاری و فرهنگ‌سازی نوجوانان و جوانان کشور را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق داده و با اجرای فعالیت‌های فرهنگی کتابخوانی را در بین اقشار مختلف مردم اشاعه دهیم.
مطالعه

بهروز صادقی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به این که کتابخوانی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان بسیار مناسب و ضروری است، تصریح کرد: کتابخانه‌ها به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی فرهنگی، مکان مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است.

 

وی ادامه داد: کتاب بهترین گزینه برای پر کردن اوقات فراغت است چرا که با آگاهی‌بخشی به جامعه سبب ارتقای فرهنگ عمومی می‌شود.

 

صادقی با بیان این که به مطالعه تنها نباید به چشم سرگرمی نگاه کرد، افزود: ‌مطالعه و کتابخوانی یکی از نیازهای ضروری زندگی است و ما باید به جایی برسیم که کتاب با خانواده‌ها آمیخته شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سرانه مطالعه کتاب در کشورها یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی است و در این راستا کشورهای توسعه‌یافته با درک درست از اهمیت کتابخوانی و اجرای برنامه‌های وسیع به دنبال افزایش سرانه مطالعه مفید در کشورهای خود هستند.

 

وی با تأکید بر این که باید بکوشیم با برنامه‌های ابتکاری و فرهنگ‌سازی نوجوانان و جوانان کشور را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق داده و با اجرای فعالیت‌های فرهنگی کتابخوانی را در بین اقشار مختلف مردم اشاعه دهیم، تصریح کرد: به زودی با انجام مراحل پایانی واگذاری حق انتفاع، کتابخانه‌های شهرداری و مصلای امام خمینی در شهرکرد و کتابخانههای روستایی آلیکوه و سرتشنیز به مجموعه کتابخانه‌های عمومی این استان افزوده می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 35 باب کتابخانه عمومی این استان با افزون بر 580 هزار جلد کتاب و خدماتی همچون امانت کتاب، نمایه نشریات، طرح کتاب من و بخش‌های مستقل مرجع و کودک به مراجعه‌کنندگان و اعضا خدمات‌رسانی می‌کنند./9457/ت303/ب

ارسال نظرات