۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۱۷۶۷۱۵
پژوهشگر مهدوی حوزه علمیه قم:

کج‌فهمی از دین منشأ پیدایش فرقه‌های انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جعفری با بیان این که ایجاد فرقه های انحرافی و خرافی حاصل کج فهمی‌ها است، گفت: باید با ایجاد فرقه های انحرافی و خرافی در زمینه مهدویت مقابله کنیم.
حجت الاسلام جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام جواد جعفری، معاون پژوهشی مؤسسه آینده روشن، عصر امروز در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان با انتقاد از برخی کج سلیقگی و کج فهمی ها از مفهوم غیبت افزود: برخی کج فهمی ها در مورد غیبت باعث شده است که تفکرات مردم نسبت به این موضوع منحرف شود و این باعث به وجود آمدن فرقه های خرافی و انحرافی است که باید با آن مقابله کنیم.
 

حجت الاسلام جعفری در ادامه با اشاره به مفهوم غیبت با استفاده از روایت امام صادق(ع) تصریح کرد: طبق روایت ها شباهت هائی بین حضرت یوسف(ع) و امام مهدی (عج) وجود دارد و آن هم وجود پرده ای بین مردم و آنها است و این که حضرت یوسف را برادرانش دیدند ولی نشناختند؛ امام زمان (عج) نیز مانند او است، چون او در دوران غیبت بین مردم است و مردم او را می بینند ولی او را نمی شناسند و فکر می کنند که یک انسان صالح است نه یک امام.
 

وی در ادامه با بیان این که از روایات استفاده می شود که امام بین مردم است و شاید در برخی از کارها هم به مردم کمک کند، خاطر نشان کرد: با توجه به روایات، امام بین مردم است و از آنها دستگیری می کند و در برخی موارد تا جایی که با فلسفه و مفهوم غیبت منافات نداشته باشد، در رفع گرفتاری های مردم می کوشد.
 

معاون پژوهشی مؤسسه آینده روشن در ادامه با اشاره به برخی از شبهات و سخنان بیهوده وهابیت نسبت به مهدویت و تشیع ابراز داشت: وهابیون می گویند که شیعیان معتقدند امامشان در سرداب سامرا غایب شده و سال ها است که از آنجا بیرون نمی آید؛ در حالی که این نشان از جهل و نادانی این افراطی ها دارد که نمی دانیم این حرف های لغو را از کجا آورده اند؛ زیرا هیچ کتاب و هیچ عالمی از علمای تشیع چنین اعتقادی را ذکر نکرده اند.
 

حجت الاسلام جعفری در ادامه با اشاره به برخی انحرافات به وجود آمده در کشور در سال های گذشته اظهار داشت: چند سال پیش چندین فرقه انحرافی به وجود آمد که هدف آنها القای این مطلب بود که زیارت امام(ع) به راحتی آب خوردن است! آنها مجله ای هم برای خود درست کرده بودند که افکار انحرافی خود را در آن می نوشتند؛ مثلا فلان خانم وقتی آش می پخت امام(ع) از آش وی خورد یا مثلا امام (ع) در مجلس روضه فلان شخص حاضر شد.
 

وی در پایان افزود: در واقع ما منکر برخی کرامات نیستیم و معتقدیم که عنایت اهل بیت به این شکل هم وجود دارد؛اما استفاده از این کرامات در جایگاه استدلال، خطرناک است؛ چون زیارت امام (عج) را به این آسانی نمی توان اثبات کرد. /949/پ202/س

ارسال نظرات