۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۷۶۸۱۵
امام جمعه کلیبر:

مبلغان با ابتکار عمل زمینه‌ساز حضور جوانان در مساجد شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی گفت: روحانیان و مبلغان حوزوی با ابتکار عمل، خلاقیت و بهره مندی از روش های نوین تبلیغی زمینه را برای حضور جوانان در برنامه های مساجد مهیا سازند.
طلاب و جوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسن موسوی، امام جمعه کلیبر، امروز در جمع مسؤولان اوقات فراغت نوجوانان و جوانان این شهرستان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و فصل تابستان اظهار داشت: این تقارن مبارک منشأ اثر بسیاری می تواند قرار گیرد، به شرط آن که از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود.

وی رمضان را ماه مغفرت و برکت و فرصتی برای تهذیب نفس از سوی بندگان شایسته خدا دانست و خاطرنشان کرد: محور برنامه های ماه مبارک رمضان مساجد است، محور فعالیت های روحانیان در اوقات فراغت جوانان نیز باید مساجد باشند، زیرا مساجد اماکن امن الهی هستند که انسانیت و اخلاق در جامعه را حفظ می کنند.

امام جمعه کلیبر بر جذابیت برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان برای سوق دادن آنان به مساجد تأکید و تصریح کرد: روحانیان و مبلغان حوزوی باید با ابتکار عمل، خلاقیت و بهره مندی از روش های نوین تبلیغی و البته برنامه ریزی مناسب، زمینه را برای حضور جوانان در برنامه های مساجد آماده کنند.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به این‌که از دیدگاه آموزه های دین مبین اسلام، مسجد از جایگاه و اهمیتی بسیاری در جنبه های فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی جوامع اسلامی برخوردار است، گفت: مسجد مکانی است که جسم و روح و عمل انسان ها پاکیزه و معطر می شود.

وی با بیان این‌که هیأت امنای مساجد راه را برای ورود جوانان به مساجد هموار سازند، تصریح کرد: حضور در مساجد دشمن شکن است چنان که امام راحل فرمودند؛ مساجد سنگر است سنگر ها را حفظ کنید، اگر این دیدگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جامعه رایج شود، دغدغه‌ای برای حضور جوانان در مساجد نخواهیم داشت.

امام جمعه کلیبر رسالت ائمه جماعات مساجد و مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان در ترویج معارف الهی را خطیر دانست و گفت: تفسیر قرآن در مساجد را جدی بگیرند و با مطالعه و آمادگی کامل در برنامه های قرآنی مساجد حضور یابید، نسل جوان جامعه تشنه معارف دینی است، رفع این عطش تنها با پاسخگویی به نیاز معنوی ایشان میسر می شود.

همچنین اصغرپور، فرماندار کلیبر نیز با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان شهر، مدیران و مسئولان فرهنگی شهرستان باید از ظرفیت ایجاد شده در ماه مبارک رمضان نهایت بهره را ببرند و جوانان را به سوی برنامه های فرهنگی و اعتقادی سوق دهند.

وی در ادامه افزود: دشمنان نظام اسلامی در صددند بدون خون ریزی و درگیری فیزیکی عقاید مردم را سست و میان دین و جوانان فاصله ایجاد کنند تا در نهایت بتوانند به مقاصد شوم خود دست یابند، از این رو ضروری است با برنامه ریزی مناسب، امید دشمن را به یاس و ناامیدی تبدیل کنیم./935/202/غ

ارسال نظرات