۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۷
کد خبر: ۱۷۷۰۶۵
حجت الاسلام و المسلمین معلمی:

شب زنده داری اوج عرفان و قرب الی الله است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اوج عرفان و قرب الی اللّه در شب انجام می‏گیرد، تصریح کرد: رمز موفقیت همه انبیاء، اولیاء، صالحان و علما مناجات در دل شب بوده است و اکثر عنایات ربانی بر انبیاء الهی در سحرگاهان روی داده است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان که هر روز از شبکه تبرستان پخش می شود به ویژگی های نماز شب پرداخت و گفت: پیامبرگرامی اسلام در بیان فضیلت نماز شب فرمود هر کس در شب نمازش فزونی یابد در روز روشن چهره نیکویی در نزد اهل ایمان خواهد داشت.

 

وی افزود: از نماز شب انسان کسی با خبر نیست، اما خداوند محبت او را در دل اهل ایمان قرار خواهد داد و این برکت و ثمره نماز شب است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به سخن امیرالمؤمنان علی(ع) در خصوص ویژگی های نماز شب اشاره کرد و افزود: امام اول شیعیان فرمود مؤمنی که شب برای عبادت و بندگی خدا برخیزد، چهره، زندگی و وجود  او نورانیت پیدا می کند و باز هم در جای دیگری فرمود اگر در تاریکی ها نماز بگذاری دلت را خداوند متعال روشن می سازد و روشنایی ایمان، معرفت و حقیقت را نصیب فرد نمازگذار خواهد کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با اشاره به این که پیامبرگرامی اسلام خطاب به امیرالمؤمنین سه بار فرمود نماز شب را مراقبت کن و مبادا ترک شود، ادامه داد: امیرالمؤمنان اهل ترک نماز شب نبود، اما تأکید پیامبر گرامی اسلام به دلیل درک اهمیت این مسأله از سوی اهل ایمان بود.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که امام صادق(ع) در سخنی فرمود، نماز شب چهره را نورانی می سازد و انسان را خوشبو و معطر می سازد و رزق وروزی انسان را بیشتر می کند، گفت: این بدان معنا است که برکت در مال ایجاد می شود، سلامتی بدن را تضمین می کند و عاقبت به خیری برای انسان می آورد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: خواندن نماز شب باید استمرار داشته باشد و تنها یک شب و دو شب خواندن کافی نیست و استمرار یعنی همیشگی باشد و به برخواستن در شب عادت کند.

 

وی ادامه داد: در فرهنگ دینی، شب از ویژگی خاصی برخوردار است و به مؤمن فرصت می‏دهد تا دور از چشم دیگران به تحکیم ارتباط خود با آفریننده هستی بپردازد، با او راز و نیاز کنند، معبود خویش را در خلوت شبانه بپرستد و وظیفه بندگی را دور از غوغای روزانه به جای ‏آورد.

  

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اوج عرفان و قرب الی اللّه در شب انجام می‏گیرد، تصریح کرد: رمز موفقیت همه انبیاء، اولیاء، صالحان و علما مناجات در دل شب بوده است و اکثر عنایات ربانی بر انبیاء الهی در سحرگاهان روی داده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با اشاره به این که شب زنده داری دارای فواید و آثار بسیاری است که از جمله آنها رسیدن به مقام محمود است، ادامه داد: علاوه بر آن موجب بخشیده شدن گناهان و جلب رزق و رفع مشکلات و گرفتاری در دنیا و روشن شدن قبر و مونس انسان در تاریکی قبر در عالم برزخ و آزادی از آتش جهنم، عبور از پل صراط، ورود به بهشت و برخورداری از درجات عالی بهشت می شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با گلایه از برخی شب زنده داری های بیهوده خانواده ها، افزود: متأسفانه  بعضی از خانواده  تا پاسی از شب بیدار هستند و آنگاه که به خواب رفتند  قبل از اذان صبح نمی تواند برخیرند و حتی نماز صبح آنها نیز قضا می شود و از ثمره و برکت سحر محروم می مانند که این مسأله پسندیده نیست.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که انسان  اگر سحرگاه بیدار شود از آن فرصت استفاده می کند و خود بهره می برد، خاطرنشان کرد: خدای رحمان نیازی به نماز، سحرخیزی و استغفار ما ندارد اما بدانیم که همه این ها به سود ما است و برای تعالی و تقرب ما به ذات اقدس الهی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما انسان ها به قدرت او آفریده شدیم و به قدرت او نیز مرگ ما فرا می رسد.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی در بخش پایانی سخنان خود گفت:  باز کردن راه روشن به سوی ذات اقدس الهی از طریق نماز به ویژه نماز شب، دعا و استغفار به درگاه خداوند رحمان فراهم خواهد شد و خداوند نیز دعا و استغفار بندگان به درگاهش را می پسندد./950/پ202/ب

ارسال نظرات