۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۷۷۱۵۵
آیت الله موحدی کرمانی:

عمل به دستورات قرآن بالاترین مرحله لطف خداوند به انسان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری عمل به دستورات قرآن کریم را بالاترین مرحله لطف خداوند به انسان دانست و گفت: قرآن هدیه‏ای ارزشمند از سوی پروردگار به انسان‏هاست که باید قدر آن را بدانیم.
آيت الله محمد علي موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري آيت الله محمد علي موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در یازدهمین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان، گفت: در نظام هستی بزرگ ترین هدیه‏ای که خداوند به انسان‏ها داده قرآن است و ما باید ارزش آن را بدانیم.

 

وی در ادامه گفت: اولین مرحله در درک عظمت قرآن قرائت آن است که باید به بهترین شکل و زیباترین صوت خوانده شود.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با بیان این که برای قرائت قرآن ثواب زیادی قرار داده شده است، گفت: اگر کسی افزون بر صحیح خواندن قرآن فهم خوبی هم از قرآن داشته باشد و معنای واقعی کلام وحی را درک کند بیشتر از دیگران به لطافت قرآن پی خواهد برد.

 

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم فراگیری معارف قرآن، گفت: سومین مرحله فهم واقعی عظمت قرآن قدرت تعلیم قرآن به دیگران است که باید به این بعد از معرفت قرآن در جامعه بیشتر توجه شود.

 

آیت الله موحدی کرمانی اضهار داشت: بندگان متقی خداوند کسانی هستند که اگر خدا چیزی به آن‏ها داد سعی می‏کنند به دیگران نیز از آن هدیه خداوند بدهند؛ برای آن‏ها فرق ندارد که این بخشش خداوند مادی باشد یا معنوی و در هر صورت در بذل آن به دیگران کوتاهی نخواهند کرد.

 

وی همچنین گفت: مرحله دیگر رسیدن به وسعت معنوی قرآن عمل به دستورات قرآن است که نتیجه‏ای که از این دستورات گرفته می‏شود این است که اگر کسی این مراحل را گذرانده باشد خداوند به او چیزی می‏دهد که به هیچ کس دیگری مثل این هدیه را نداده است.

 

آیت الله موحدی کرمانی گفت: امام حسین (ع) در شب عاشورا بعد از شکر الهی برای قرار دادن نبوت در میان خاندان خود، نعمت علم قرآن را یادآور می‏شود و برای این موهبت خداوند را شکر گذار است؛ که این نشان از عظمت قرآن دارد.

 

آیت الله موحدی کرمانی با تأکید بر این که اگر کسی معارف دین را می‏داند بر او واجب است که به دیگران هم بگوید، گفت: برخی افراد بسیاری از حقائق را می‏دانند اما برای مردم بیان نمی‏کنند که در این صورت حق را به جا نیاورده‏اند.

 

وی با اشاره به این که قلب انسان خانه خداست و باید در این خانه محبت و انس با خدا باشد، گفت: بدبخت کسی است که حب دنیا او را از یاد خدا غافل کرده باشد.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: بنا بر ‏روایتی از پیامبر(ص) کسی که قرآن را ختم کرده باشد گویا ملاک‏های نبوت را دارا شده است./9702/پ202/ج

ارسال نظرات