۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۷۷۲۰۸
مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین:

حضور هر نمازگزار در صف نماز جمعه تیری بر قلب بدخواهان نظام است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین حضور هر نمازگزار در صفوف نماز عبادی و سیاسی جمعه را همچون تیری بر قلب بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن این پایگاه ارزشمند دینی و سیاسی کشورمان بی نتیجه مانده است.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدتقی بهبودی، مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین امروز در مراسم افتتاح ساختمان دفتر امام جمعه شهر اسفرورین که با حضور امام جمعه آن بخش، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان این شهر برگزار شد، به اهمیت حضور مردم در نمازهای جمعه اشاره کرد و با بیان این که نماز جمعه بهترین مکان برای فعالیت های فرهنگی است، افزود: اتخاذ راهکارهای مناسب و برنامه ریزی برای برگزاری هرچه مطلوب تر نمازجمعه از دیگر وظایف مسؤولان ستاد نماز جمعه در مراکز شهرستان ها و بخش ها است.

 

وی به برگزاری نمازهای جمعه در کشور و استان اشاره و اظهار داشت: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در حال حاضر 750 شهر و شهرستان در کشور و در استان قزوین در 18 شهر آیین های عبادی سیاسی نماز جمعه برگزار می شود که حضور پرشور مردم و گروه های مختلف در این مراسم قابل توجه است.

 

حجت الاسلام بهبودی، پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه را بستری برای خنثی سازی توطئه های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه هر هفته با روشنگری و آگاهی بخشی بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی می کنند که این یکی از مهم ترین کارکردهای نماز جمعه است.

 

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین با بیان این که دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب از اقامه نماز عبادی و سیاسی جمعه هراسان بوده است، ادامه داد: آنها همواره تلاش کردند تا مانع از حضور گسترده مردم در صفوف نماز جمعه شوند.

 

وی حضور هر نمازگزار در صفوف نماز عبادی و سیاسی جمعه را همچون تیری بر قلب بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن این پایگاه ارزشمند دینی و سیاسی کشورمان بی نتیجه مانده است.

 

حجت الاسلام بهبودی حرکت در مسیر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، تقویت وحدت و همدلی در جامعه و همچنین بیان مشکلات و مسائل مربوط به مردم را محور سخنان ائمه جمعه در تریبون های نماز جمعه دانست و خاطرنشان کرد: امامان جمعه در هر شهری از جایگاه بسیار خوبی در میان مردم برخوردار هستند.

 

مسؤول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین با اشاره به این که نماز جمعه، بستری برای رسیدن به کمال و مظهر بندگی خداوند است که موجب تقویت ایمان و بصیرت انسان خواهد شد، افزود: اقامه نماز جمعه همچنین زمینه ساز تحکیم وحدت و انسجام بیشتر میان اقشار مختلف مردم به ویژه نسل های جوان و نوجوان شده است.

 

حجت الاسلام بهبودی با بیان این که نماز جمعه در حفظ و اقتدار نظام اسلامی نقش بسیار اثرگذاری دارد، گفت: امام جمعه چون از طرف مقام ولایت انتخاب می‌شود باید آگاه به مسائل سیاسی و اجتماعی روز دنیا به خصوص جهان اسلام باشد.

 

وی ادامه داد: تریبون نماز جمعه از آن جهت مورد کینه‌توزی دشمنان است که در آن خطیب می‌تواند پرده از ماهیت پلید استکبار و برنامه‌های شوم آنها باز کند تا زمینه‌ای فراهم شود که مردم بیشتر با ماهیت چنین نظام‌های استکباری را آشکار کند.

 

حجت الاسلام بهبودی خاطرنشان کرد: اگر از این ظرفیت به بهترین شکل و در جهت روشنگری و انتقال پیام انقلاب اسلامی استفاده شود هم در بعد سیاسی و هم معنوی می‌تواند به کانون تحول و شایسته‌ترین فرصت در ایجاد بستر همدلی و هماهنگی تبدیل شود.

 

وی، تریبون نماز جمعه را ظرفیتی شایسته و فرصتی مطلوب در بازگو کردن مسایل و مشکلات مردم و انتقال پیام حقیقی انقلاب اسلامی به آزادیخواهان و ملت‌های تشنه معارف اسلامی دانست و افزود: باید از این ظرفیت ارزشمند به منظور رساندن پیام انقلاب به خوبی بهره گرفت.

 

این مسؤول با اشاره به این که استفاده از نیروهای جوان و خوش فکر و فعال و دارای برنامه در ستادهای نمازجمعه می تواند به پربارتر شدن برنامه ها کمک کند، ادامه داد: از مسؤولان ستاد های نماز جمعه انتظار می رود با جذب جوانان موجبات غنی تر شدن فعالیت های ستاد را فراهم آورند.

 

حجت الاسلام بهبودی به ایام ماه مبارک رمضان اشاره و انس بیشتر با قرآن در این ماه پربرکت را یادآور شد و گفت: قرآن بهترین منبع تقویت روحیه معنوی و پیشرفت در امور دنیوی بوده و اگر در زندگی درست عمل کنیم می توانیم با بهره گیری از قرآن، الگوهای عملی و کاربردی را به جوانان ارائه و رفتار آنها را به سمت خدای متعال تغییر دهیم و به پیشرفت معنوی آینده سازان کشور کمک کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات