۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۷۷۴۸۹
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم:

قوام حکومت به امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با بیان اینکه جامعه با امر به معروف و نهی از منکر زنده می‌ماند، بر توجه به این فریضه الهی به عنوان یک تکلیف همیشگی برای مسلمانان تأکید کرد.
حجت الاسلام مهدي عرب انصاري معاون سياسي امنيتي استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام محمد مهدی عرب‌انصاری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم در همایش تلاش‌گران عرصه امربه معروف و نهی از منکر که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را یک تکلیف همیشگی برای مسلمانان دانست و گفت: جامعه با امر به معروف و نهی از منکر زنده می‌ماند.

وی ادامه داد: دوام و قوام حکومت، نظام اسلامی، دین و انقلاب به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد، اگر این دو فریضه در نظام اسلامی انجام شود، جامعه احیا خواهد شد، امر به معروف و نهی از منکر به تمامیت دین است و به گونه‌ای نیست که در بخش‌های از دین انجام این فریضه لازم باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با تأکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر بر تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی افراد نور افشانی می‌کند، اظهار داشت: تمام عرصه‌های جامعه میدان امر به معروف و نهی از منکر بوده و هیچ استثنایی وجود ندارد.

وی افزود: هر چند امر به معروف و نهی از منکر سخت بوده و ممکن است، از سوی برخی از افراد واکنش‌های صورت بگیرد، ولی باید توجه داشت که این میدان، میدان مطهر بوده و هر کس وارد این عرصه شود، قطعا ثواب می‌برد.

حجت‌الاسلام عرب‌انصاری امر به معروف و نهی از منکر را خون تازه‌ای که سبب پویایی و نفس تازه بخشیدن به زندگی انسان می شود، دانست و گفت: برخی از افراد چون امر به معروف و نهی از منکر با منافع و هوا و هوسشان سازگار نیست، واکنش نشان می‌دهند، از این‌رو باید در امر به معروف و نهی از منکر با دقت و نرمی برخورد کرد.

وی تصریح کرد: به هر میزانی که ما کوتاهی کنیم، به همان میزان افراد معاند گستاخ‌تر، منسجم‌تر و تهاجمی‌تر شده و عمل می‌کنند، حتی چندی پیش خانمی در تهران به یک آمر به معروف و ناهی از منکر که تنها تذکر لسانی داده بود، با این جمله که «شما جمع قلیل با حجاب‌ها، باید بروید، این‌جا کشور ما است» حمله کرده بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، رفتار عالمانه، حرکت نرم و اخلاق حسنه را از صفات آمران به معروف و ناهیان از منکر برشمرد و گفت: به هر میزان که آمران به معروف و ناهیان از منکر انفعالی‌تر عمل کنند، افراد معاند چندین قدم پیشروی می‌کنند، امروز باید تلاش و مجاهدت کرد.

وی تأکید کرد: انسان باید در امر به معروف و نهی از منکر، به صورت درست عمل کرده و ابتدا با اخم کردن، انکار قلبی، تذکر لسانی فرد جاهل را راهنمایی کند و در نهایت به امر به معروف و نهی از منکر عمل کند.

حجت‌الاسلام عرب‌انصاری با اشاره به این‌که امر به معروف و نهی از منکر برکات زیادی برای هر جامعه دارد، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در روایتی می‌فرمایند «آمران به معروف و ناهیان از منکر خلیفه خدا و رسولش برروی زمین هستند».

وی در پایان، اظهار داشت: استانداری قم نیز برای احیای این فریضه دینی اقدامات خوبی را انجام داده و جلسات مختلفی را  برگزار کرده است./993/پ202/ی

 

ارسال نظرات